שתף קטע נבחר

נשים על דרך המשי

אחד הדברים החשובים במסע מאגמה צ'אלנג' הוא לא רק לנסוע דרך נופים מרהיבים אלא גם להכיר מקרוב את השטח ואת האוכלוסייה המקומית ולתרום למען האחר - מסע מאגמה צ'אלנג' לארמניה

שיירות גמלים נושאות גלילי משי רכים, תבלינים ובדים, מרקו פולו משוטט בין שווקים צבעוניים. "דרך המשי" תמיד הקסימה את הדמיון ומשכה אליה את ההרפתקנים הראשונים של ההיסטוריה שהיו סוחרים ונוודים שריח של דרך עושה להם טוב והמחשבה על מסע מרעידה להם משהו בלב. בנתיב הארוך המחבר בין סין לאירופה עברו סחורות וידע, דתות ותפיסות עולם, מאכלים ומתכונים ולשם בדיוק יצאו מסעות הקיץ של מאגמה צ'אלנג'.

 

הדרך ארוכה היא ורבה

דרך המשי יצאה מסין ועברה לאורך הודו ומרכז אסיה עד למערב. למעשה לא מדובר בדרך אחת ומשי לא היה הדבר החשוב ביותר שעבר בה אבל כשיש דרך יש מה להעביר בה: נייר ואבק שריפה, מצפן ודפוס וכמובן רעיונות ותפיסות עולם. הנצרות ממערב והבודהיזם מדרום - כל אלה, זרמו ועברו על הדרך שלאורכה צצו במשך השנים חאנים ("מלונות הארוח" של פעם) ואורחנים, שווקים צבעוניים וערים מרהיבות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

 

שיירות הג'יפים יחליפו את שיירות הגמלים

בקיץ 2014 יגיעו משתתפות מאגמה צ'אלנג' אל חלקיה המערביים של הדרך שבארמניה. זהו אזור בעל נופים מגוונים ומרהיבים שמאופיין בשפע של אתרים היסטוריים ומנזרים מבודדים המשקיפים על עמקים רחבי ידיים. הר אררט,

שפסגתו המושלגת מעטרת חלקים רבים מארמניה איננו ההר הגבוה במדינה אבל הוא ללא ספק סמל משמעותי ביותר למקומיים שמאמינים שתיבת נוח המקראית נחה עד היום על פסגתו ומנזר טאטב שהוכר לאחרונה כאתר מורשת עולמי הוא אולי המפורסם במנזרי הדרך הארמניים.

 

לא רק נסיעה בג'יפים

יפעת יגר, מנהלת הפרויקט מספרת "מסע מאגמה צ'אלנג בארמניה מגיע לאזורים נידחים, ויפיפיים ומאפשר למשתתפות שלו לפגוש מדינה לא מתויירת, שרק נפתחת לעולם. במהלך המסע נשלב המון פעילויות מיוחדות כמו מפגש עם נשים מקומיות, פעילויות אתגריות, תרומה לקהילה המקומית טרקים רגליים ועוד הפתעות"

 

המשתתפות במסע מתחלקות לצוותים (בכל צוות 3-4 נשים) ויחד הן מתמודדות עם אתגרים כגון נהיגת שטח ומשימות שונות - שאת חלקן יקבלו עוד לפני היציאה למסע.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

"אחד הדברים החשובים לנו", מסבירה יגר, "הוא לא רק לעבור במהירות ביעד שאליו מגיעים, אלה להכיר אותו מקרוב באופן בלתי אמצעי וגם לתרום לאוכלוסיה המקומית", ואכן, גם השנה יקיימו המאגמות פעילות של תרומה לקהילה, ואף היו מעומדות על כך לפרס בינלאומי.

 

  • ההרשמה למסע פתוחה בפני כל אישה מעל גיל 24.
  • המסע מתאים גם לנשים דתיות ושומרות מסורת.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים