שתף קטע נבחר

"מצלמות המהירות? אינטרס כלכלי מובהק, חוזה של מיליונים"

בעוד מספר ימים תדרש משטרת ישראל להצהיר האם מצלמות המהירות לגביהן לא הצליחה להוכיח אמינות, יכולות להמשיך בפעולתן כרגיל. בינתיים, אין כל חדש

הקרב על מצלמות המהירות מתקרב לרגע ההכרעה. ב-2.9 אמורה משטרת ישראל להבהיר האם מצלמות המהירות בהן היא משתמשת שנים, ואשר כשלה מספר פעמים בניסיונה להוכיח לבית המשפט כי הן אמינות, יחזרו לפעילות רגילה. זאת לאחר שלפני מספר חודשים הודיעה המשטרה כי היא משעה את חלוקת דו"חות המהירות, בעקבות הוראת הפרקליטות שהוטרדה מכשלון ההוכחה בבית המשפט.

 

 

חשיפה: ניסוי האמינות החשאי שסיבך את המשטרה

כאוס מצלמות המהירות: המשטרה מבקשת לדחות דיונים

 

במכתב ששלח היום (ג') יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, לשרית פיליפסון, ראש מחלקת התביעות באגף התנועה במשטרה, הוא מזכיר כי למרות הזמן שעבר ומספר ימים לפני פקיעת המועד, המשטרה לא מצאה עדיין לנכון להתייחס או להודיע מה אמורים לעשות נהגים שקיבלו הארכה עד ה-2.9 לתשלום קנסות.

 

כבל אומר כי העובדה שהמשטרה בוחרת שלא להתייחס לכך, מותיר רבים במצב של חוסר אונים. "אבקשכם להוציא לאלתר הנחייה המפרטת כיצד על מי שקיבל קנס לפעול, ובכל מקרה הודעה על ארכה נוספת לתשלום הדו"חות האמורים עד שתסתיים בדיקת מהימנות המצלמות", הוא כותב לפיליפסון.

 

מכון התקנים מצלמות מהירות ()
אילן כרמון, העומד במרכז שערוריית המצלמות

 

בראיון שערך באולפן ynet עורך הדין לענייני תעבורה כפיר דור, התייחס המומחה לענייני מצלמות להערכות כי המשטרה תודיע שהמצלמות אמינות. "אני סבור שאמינות מתבררת בבית משפט, ולא גוף שמבקש איזשהו מודל לבדיקה יוכל לקבוע את זה", אמר. דור הזכיר כי "בשלושת החודשים בהם לא עבדו המצלמות, יש פחות הרוגים בצורה דרמטית מכל שנה אחרת, ירידה של כ-50%". לדבריו, "זה שהמצלמות לא עובדות (ובכל זאת יש דרמטית פחות הרוגים) היא ההוכחה הניצחת שמצלמות לא מונעות תאונות דרכים".

 

כרגע ממה שאתה יודע, המצלמות חוזרות?

"כרגע אני עוד לא ראיתי את משטרת ישראל אומרת: 'סליחה, טעינו, בואו נקפל ונלך אחורה'. יש פה אינטרס כלכלי מובהק. יש פה חוזה של מיליונים מול הזכיין".

 

ואתם תמשיכו לתקוף את המצלמות האלו?

"בהחלט. אנחנו כרגע לפני הכרעת דין בתיק עקרוני בעכו שאמורה להינתן ישר לאחר הפגרה בתחילת ספטמבר, אחנו מאמינים שבהכרעת הדין הזאת לפחות יתגלה לציבור מה אירע באותו הליך, ואנו נצפה לבשורות לציבור הנהגים הישראלי שלטעמי נעשק במשך חמש שנים בלמעלה ממיליארד שקל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוהד צויגנברג
מצלמות המהירות - מה יעלה בגורלן?
אוהד צויגנברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים