תטעמו? השחר העולה בשפופרת
קאלט: בעקבות דרישת חיילים ורצון לשווק מוצר ייחודי בחו"ל, ממרח השחר העולה יצא במהדורה מוגבלת, בשפופרת לחיצה. למרות שמשקל המוצר בשפופרת עומד על 330 גרם, המחיר לצרכן צפוי להיות יקר יותר מאריזת 500 גרם הנפוצה. וגם: למה אסור לקרוא לזה ממרח שוקולד?
חברת השחר העולה החלה לייצר ולשווק גרסה של ממרח הקאלט שלה - באריזת שפופרת. השפופרת עומדת על הראש ומיועדת להזלפה, אם כי המוצר הוא אותו מוצר כמו זה שנמכר באריזה "הרגילה" ובאותו מרקם בדיוק. השחר זו חברת הממרחים הפופולרית בישראל, לצד נוטלה ויש לממרח שלה מעריצים ושונאים.
- נצפה בפיצוציות: במבה במילוי קרם במבה
- לאן נעלמה הדמות הנשית מאריזת דובונים?
- חוקי אבל מתעתע: האריזות שמבלבלות אותנו
- חלום שהתגשם? קרמבו ענק במשקל 5 ק"ג
- נוטלה מאחורייך: ממרח עוגיות לוטוס הגיע לרשתות
שימו לב: המחיר של המוצר בשפופרת גבוה
השפופרת הלחיצה נמכרת באריזת 330 גרם, בעוד שהאריזה הסטנדרטית של השחר מגיעה בגודל של 500 גרם. עקב כך, מחירה ל-100 גרם גבוה יותר. המחיר המומלץ לצרכן עומד על: 11.90- 13.90 שקל, בעוד שברשתות זה המחיר לאריזה של 500 גרם ובשנה האחרונה המחיר שלה ירד גם מתחת לזה ואפשר למצוא את הממרח ב-10 שקלים ובפחות מכך, במבצעים. עקב כך סביר להניח שהשפופרת תעלה יותר מהאריזה הנפוצה
"המוצר בשפורפרת יקר יותר, כי זו אריזה יקרה יותר", אמר ל-ynet המנכ"ל משה וידברג, מבעלי החברה. "היא קטנה מהאריזה הרגילה שלנו ב-30% והמחיר שלה נמוך רק ב-20%, אבל כל המוצרים שלנו נמכרים במחיר הוגן. כל המוצרים בבקבוקים לחיצים, כמו סילאן, דבש, קטשופ ושקדי מרק, נמכרים במחירים גבוהים בהרבה מאשר מוצרים באריזות רגילות. אצלנו ההפרש קטן.
המחיר המומלץ לצרכן גבוה יותר מהמחיר בו נמכרת אריזת 500 גרם.
"השחר העולה זה 'לוס לידר' ברשתות - מוצר שמוכרים אותו לעיתים קרובות בהפסד. אני מקווה שלא ימכרו את השפופרת ביוקר".
כמה ממרח נשאר בשפופרת?
לפי וידנברג, זו אריזת השפורפרת היחידה המיוצרת בארץ, למוצר מזון. על גבי מדפי הסופר אפשר למצוא שפופרות של ריבת חלב, ממרח סלמון ומוצרים נוספים, אך לטענתו אלה מיוצרות בחו"ל.
"החלטנו להוציא את המוצר משתי סיבות. האחת דרישה בחו"ל למשהו חדשני והשנייה: המלחמה האחרונה. אימצנו חטיבה בצה"ל וחילקנו לאנשים שוקולד בשטח. אמרו לנו תודה, אבל היה נוח יותר אם זה היה בשפופרת. לפני 20 שנה ניסינו להשתמש בשפופרות שמיוצרות בקיבוץ יגור. זה קיבוץ שקרוב למיקום המפעל שלנו, אז נסענו לשם והחלטנו שנלך על זה. זה מוצר כיפי".
מה הפחת? בשפופרת קשה לחלץ החוצה את כל הממרח.
"פחת של 4 גרם – כ-10%. זאת לעומת 20%-30% בבקבוקים לחיצים. ואפשר גם לחתוך את האריזה".
ממרח בפחית מישהו?
זה לא המוצר הראשון שמנסה למתוח את גבולות הממרח. החברה יצאה בעבר עם חטיפי השחר העולה וגלידת השחר העולה בשיתוף עם גלידות פלדמן. זו גם לא אריזת הממרח המוזרה יחידה בשוק. חברת "הממרח" למשל, מוכרת ממרח קקאו פרווה, 180 גרם - בקופסת שימורים. כן.
למה לא קוראים לזה ממרח שוקולד?
השחר העולה שולטת ב-41% מהנתח הכספי של שוק ממרחי הקקאו, שמגלגל כרבע מיליארד שקל בשנה. לנוטלה של פררו - יש נתח שוק דומה בישראל. מבחינה כמותית, השחר העולה מחזיקה בכ-50% מהשוק ונוטלה בכ-30%. לאחרונה, הצטרפו לקטגוריה מותגים פרטיים של הרשתות, שמתחרים בשחר העולה ובנוטלה לצד מותגים כמו ממרח פרה וממרחית של עלית.
"זו אחת הקטגוריות הכי צומחות. לכן הרשתות חייבות שיהיה להן מותג פרטי בזה", אומר וידנברג. "המותגים הפרטיים מתרכזים בממרחי אגוזים, שם אנחנו לא שחקן גדול. התחרות עזה: גם אנחנו וגם נוטלה משקיעים הרבה בפרסום למרות שנוטלה זו חברת ענק עולמית לעומתנו".
גם אתם השקתם ממרחי אגוזים. איך הולך?
"יכול היה להיות יותר טוב. זה עדיין לא זה. השקנו לפני שנתיים וחצי שלושה מוצרי אגוזים וציפינו להגיע ל-15% מהסגמנט. הגענו לפחות מ-10%. אנחנו אמנם מספר 2 בסגמנט, אבל לא דומיננטיים. אגב, על גבי המדפים יש שטח מדף גדול לחמאת בוטנים, לוטוס, ריבת חלב וממרחים דומין אבל זו טעות. שוקולד למריחה זה 85% מכל העסק הזה".
אסור לקרוא למוצר שלכם שוקולד למריחה.
"נכון, אבל רק מסיבות של תקן. אנחנו המדינה היחידה בעולם שמגדירה שוקולד כמוצר עם 30% מוצקי קקאו והגדרות נוספות שבעצם יוצרות טבלת שוקולד, לא ממרח. בחו"ל אין הגדרות כאלה".