יהדות  טורים אישיים  רוחמה וייס
הוא רוצה אל אבא
רוחמה וייס
פורסם: 05.11.10, 09:00
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 931 תגובות ב-217 דיונים
61. כמה קיבלה המדינה הציונית מכספי השילומים
להרהור ביניים   (08.11.10)
של המובלים כצאן לטבח? לכמה שנור זכתה בזכותם? חלקם הורדו מן האניה והובלו כצאן לטבח להילחם אחר אימון קצר בשפה בלתי מובנת וניטבחו בלא ששמותיהם נודעו? נו שוין...
62. מנין שהחרדים המציאו מצוות שלא קיימות בתורה ?
צִבֳיקֲה   (08.11.10)

כידוע המציאה לנו היהדות הרבנית מצוות כהזיותיהם הטובה עליהם והנה בא משפט אחד המופיע בספר ירמיה במילים "אשר לא צויתי ולא דברתי ולא עלתה על ליבי" וכדי שהדבר יחודד חזר הדבר והופיע לא פחות מ 3 פעמים בפרק 7 פסוק 31

וכן בפרק 19 פסוק 5 ושוב בפרק 32 פסוק 35. ומה עושים החרדים עם הפסוק הזה ? לא רק שאינם מתייחסים אליו אלא אף מוסיפים איסורים נוספים על גבו השחוח של משלם המיסים הישראלי המפרנס את האברכים המשתמטים ובניהם הרעבים. חוצפה !

63. אבסורד מארץ האבסורדים
צבִיקָה   (08.11.10)

בכתבה שראיתי אמש מתאר אחד המטיילים שהיה בגולן בעת השריפה בנחל סמך.

 

האיש אומר שהוא וחבריו נחלצו לעזרת הכבאים, הפקחים וכל בעלי התפקידים שבאו לכבות את השריפה.

 

להזכירכם, מדובר ביום שישי בצהריים.

 

לפתע, הוא מספר, הוא רואה שכולם עולים על הג'יפים ומתכוננים לעזוב את המקום. האש עדיין לא כובתה לגמרי והאיש המודאג שואל אותם "לאן אתם הולכים?" והתשובה שלהם היכתה אותו בהלם:

 

"עוד מעט שבת. צריך לחזור הביתה."

 

האיש ההמום נותר עם אמצעיו הדלים (שמיכה, מקל, קצת מים אולי) והמשיך יחד עם חבריו לכבות מה שאפשר.

 

כמובן שהאש והרוח לא התחשבו בקדושת השבת והאש התגברה, ואז למחרת, בשבת באו כוחות ההצלה והכיבוי ופקחים ומתנדבים על מנת להשתלט על השריפה, שהתגברה במהלך הערב הקודם וכילתה שטחי יער וחורש רבים.

 

במוצאי שבת הצליחו להשתלט על השריפה.

 

מה יצא לנו מזה (שורה תחתונה): גם עבדו בשבת וגם כיבו שריפה הרבה יותר גדולה ממה שהייתה יכולה להיות אם היו נשארים עוד מספר שעות ביום שישי בערב, גם עבדו שעות רבות יותר, גם הוציאו הוצאות גדולות יותר...ואחר כך התחילו לחפש את האשמים...

 

טמבלים! אם לא היו נוטשים ביום שישי לפנות ערב, הנזק לא היה כל כך גדול ואז האשמה לא היתה נופלת גם על....כוחות ההצלה והכיבוי שיצאו לקבלת שבת.

 

אה. ואת "העיקר" שכחתי כמעט:

 

YNET דיווחו על השריפה.

 

בשבת.

64. הטור הזה מתדרדר והולך...
בליניק   (08.11.10)

 

מה נותר בו?

 

אין עוד חשק להיכנס לכאן.

 

נראה לי שאמתין עד שישקע אבק ההתלהמות ויסופו הרוחות הרעות.

 

ואם לא - לא צריך.

65. התקבלה עדות אשה?
האם באתונה וברומא   (08.11.10)
66. או הכנה ציונית לשרות בסיירת מהוללת?:
אלימות   (08.11.10)
כמעט כל תלמיד חמישי בכיתות ה' עד ט' מדווח שמורה לעג לו או השפיל אותו, ושבעה אחוזים מהתלמידים מציינים כי אחד המורים דחף או הכה אותם בכוונה. כך עולה מדו"חות מבחני המיצ"ב שעורך משרד החינוך, אשר נשלחו באחרונה לבתי הספר. עוד מתברר, כי כמעט כל תלמיד שני בחטיבות הביניים מעיד על פגיעה וגרימת נזק לציוד בית הספר מצד חבריו לספסל הלימודים, וכ-35% מהתלמידים מספרים על "חבורות של תלמידים אלימים המציקים לתלמידים אחרים ופוגעים בהם".
67. להיסטוריה:
שייך כבר   (08.11.10)
850 אלף ילדים עניים בשנת 2009
דו"ח העוני לשנת 2009 מציג עלייה במימדי העוני, אולם במשרד הרווחה סבורים כי מדובר בעלייה זמנית.

פרסום ראשון: 08/11/10, 12:30
שלמה פיוטרקובסקי
68. מבריאת העולם:
לראשונה   (08.11.10)
לראשונה: מפץ גדול נרשם במאיץ החלקיקים
ריסוק של חלקיקי אטומים במהירויות שיא יצר שחזור מיניאטורי של המפץ הגדול עם טמפרטורות שלא נרשמו מאז היווצרותו של היקום
69. ואולי ניטרפה השעה וניסתלקו חלקם מציון?
ירידה במספר הקשישים   (08.11.10)
דו"ח העוני: 123,500 עניים חדשים בישראל

מהדו"ח של הביטוח הלאומי עולה כי 15 אלף משפחות, רובן חרדים וערבים, הצטרפו למעגל העוני. עוד עולה, כי כמעט שניים מכל חמישה ילדים בישראל הם עניים וכל משפחה רביעית בישראל נמצאת מתחת לקו העוני. מנגד, חלה ירידה במספר הקשישים העניים

יעל ברנובסקי
פורסם: 08.11.10, 11:54
70. בכתבה על השריפה היה המבעיר גופו? וחשש
יתכן שהמדווח   (08.11.10)
לעורו וסיפר סיפור על ג'יפים שפרחו באוויר קודם כניסת השבת..
71. לקושית,
דודי ,   פ"ת   (08.11.10)

,השאלה למה נשים פסולות לעדות נשאלה בזמנו במדור השו"ת.ומה ענה עליה הרב מצה"ר שמואל שפירא.

 

כדי להבין איך מכונת שטיפת המוח וניקור העיניים עובדת, די לראות כיצד

הרב הזה משיב על השאלה הזו.

 

 

שאלה:

 

מדוע קבעו חכמינו שאשה פסולה לעדות?

 

 

תשובה:

 

 

שלום וברכה.

 

 

חכמים לא קבעו שאשה פסולה לעדות, אלא התורה פטרה את האשה ממצוות

העדות בבית דין...

 

וכו' וכו' וכו'

 

 

 

והוא מנפח את הרעיון המרומם הזה ולבסוף מגיע אל התובנה הנשגבה של

המהר"ל שהאשה קרובה יותר לגן-עדן מאשר הגבר ולכן מכבדים אותה כל

כך ופוטרים אותה מהרבה חובות.

ע"כ

 

 

ואידך זיל גמור.

 

 

 

אני שלחתי לו טוקבק ובו כתבתי בהאי לישנא - כבוד הרב, דע שחיללת את

השם וכבית את מאור הדת. כל חילוני שיקרא את תשובתך יאמר, מה יש לו

לרב השרלטן הזה? הוא עובד עלי? הוא חושב אותי לאידיוט? אינני יכול

לגגל ולראות שאשה פסולה לעדות ולא פטורה מן העדות?

אם זו הדת ואלו הרבנים שלה שילכו כולם לקיבינימט.

 

 

כך יאמר לעצמו החילוני.

 

 

וגם הדתי השפוי היודע לחשוב שטרם שטפו לו את המוח.

 

 

 

וכאשר עקבתי אחרי הויכוח שלך עם שרית בעניין זה, ואת הנימוקים שלה

שאינם רחוקים מאלו של אותה רב חכם, אמרתי לעצמי, אוי ואבוי, אלוקים

שמור נא אותה מרדת שחת.

72. דיאטה לקיצור האגו באולפן הדינאמי החדש.
דודי ,   פ"ת   (08.11.10)

הרב בעל "תכלת מרדכי" יצא לפני כחמש שנים לגלות במגדל אשר בבקעת

גינוסר.

 

בקעה זו שעליה נתברך נפתלי - נפתלי שבע רצון ומלא ברכת ה', נשתבחה

בפירותיה, והלך אותו רב לאכול מפריה ולשבוע מטובה ולברך עליה בקדושה

ובטהרה.

 

 

אגב, עד כמה פירות אלו ממסטלים למדנו מריש לקיש שהלך לשם עם רבי

יוחנן לאכול פירות ונתמסטל כל כך עד שזמינו כמה פרמדיקים שהשיבוהו

לביתו על גבי אלונקה.

 

והנה שב אותו רב לביתו, והלך העיתונאי לענייני חרדים, אבישי בן חיים,

לראיין אותו ראיון ביכורים באולפן הדינאמי החדיש של ערוץ 10.

 

 

מה מעשיך בימים אלו?

 

אני עושה דיאטה לקיצור האגו.

 

ולאחר שהאגו שלו התנפח מההברקה החכמה הזו, שאמר אותו יותר

מפעם אחת, החל להטיף דברי מוסר ולהביא לנו מנחת חינוך כיאה למחנך

דגול, תוך  שהוא מגלגל עיניים למרום ומושיט ראשו קדימה במחווה דרמתית

.הוא גם קרא פעם אחת ל"טאטע"... 

 

וכאשר המראיין ניסה להחזיר אותו אל הקרקע ושאל אותו מה יש לו לומר על

ההאשמות שכנגדו, הוא השיב בתוקף שהוא מעולם לא התייחס לכך ואין

בכוונתו להתייחס לכך.

ובכלל, מה רוצים ממנו?

 

 

כל עיתונאי לענייני חרדים חייב להיות ציניקן. אבישי בן חיים הוא באמת כזה.

הוא תמיד נראה עם חיוך ממזרי נסוך על פניו כאומר, יש לי סיפורים כאלה על

החרדים הללו... חבל על הזמן...

 

 

ולכן לכאורה תמוה שהוא ראיין אותו ככה ונתן לו במה חופשית מבלי

להתערב.

 

 

אך במחשבה שניה יתכן וזה שורש העניין. יתכן והוא חשב לעצמו, תנו לו

לדבר לרב החכם הזה, הוא נשמע כסטנד-אפיסט ואין לך בידור גדול מזה...

 

 

אבל כמאמר הקלישאה, אם המנוול לא היה שלי הייתי גם אני צוחק.

 

73. מה נסגר? מרא דטורא! כל יום מיבשים אותנו שעות על גבי שעות!!!!
(08.11.10)
74. ברית המדוכאים נמשכת
צבִיקָה   (08.11.10)

עשו שומע שרבקה ויצחק לא מרוצים מנשותיו החיתיות. הן למורת רוחם.

 

והוא גם שומע שהם שולחים את יעקב לחרן למצוא לעצמו שידוך עם יוחסין משפחתי,

 

וזאת כי רבקה הטילה אולטימטום:

 

בני יעקב לא יתחתן עם חיתית. הספיקו לי שתיים כאלה.

 

והוא מבין שהוא בעצם מנודה מהמשפחה ; מדוע לא שלחו גם אותו להביא כלה מחרן? מדוע לקחו ממנו גם את הבכורה וגם את הברכה?

 

ובכל זאת הוא רוצה להישאר במשפחה.

 

מסתכל סביבו ונזכר שיש לו גם משפחה מהצד של אבא.

 

הוא לוקח את מחלת בת ישמעאל בן אברהם אחות נביות לאשה.

 

את נשותיו החיתיות הוא כנראה מגרש כי כתוב שהוא לוקח אותה "על נשיו".

 

עשו, כמו יצחק בזמנו, הולך אל המגורשים מהמשפחה.

 

איזו ברירה יש לו אם הוא רוצה עדיין לזכות בקרבת אביו שהכזיב ואמו שבגדה והדירה אותו..?

75. בליניק 27
ישראלי   (08.11.10)
נראה לי שגדעון היה צריך לנתץ את המזבח של הבעל כדי לנתק את הזיקה בינו ליהוה.
הזיקה הזאת באה לביטוי בשם שנתן דוד למקום הקרב נגד הפלישתים "בעל פרצים", בשם בנו של שאול איש בושת (אשבעל) ומפיבושת (מריב בעל) כששאול ודאי לא האמין באליל הזה.
כמו כן, לישראלים לא היתה רתיעה מפסלי אלילים כמו שראינו כשדוד לוקח את הפסלים של הפלישתים לאחר תבוסתם.
נראה לי שמדובר במסר חינוכי דתי שנועד לומר את הדבר הקשה הזה שהאל הישראלי הוא אל מיוחד ושונה מכולם.
76. וכמה מופסדים ציונים וותיקים:
דמי ניהול   (08.11.10)
הלקוח מפסיד פעמיים

בעוד האוצר מתמהמה ולא עושה דבר; בעוד פרופ' שריג חוכך, חושב ומתלבט, דמי הניהול ממשיכים להיגבות. לנו זה עולה 2 מיליון שקל ביום. דמי הניהול בקופות הגמל צפויים להגיע בשנת 2010 ליותר מ-3 מיליארד שקל. אם האוצר היה נוקט כמה צעדים מנהלתיים פשוטים כמו הגבלת עמלות או הורדת תקרת דמי הניהול המרבית ל-1.5%, ובכך מוריד את דמי הניהול ב-0.2% בלבד, היה החיסכון ללקוחות 600 מ' ש' בשנה. אבל באוצר לא ממהרים לשום מקום.
77. כמה מקבל ראש הממשלה בדימוס שמיר?:
הוצאות הציבור   (09.11.10)
המדינה מעבירה 1.6 מ' ש' לאריק שרון ו-2.5 מ' ש' לנשיא פרס
ועדת הכספים אישרה העברת תקציבים לטובת הטיפולים של רה"מ לשעבר אריק שרון וכן לטובת שיפוץ ביתו של נשיא המדינה ותוספת תקציב לטיסותיו
09/11/2010, 14:14
78. ציונית? שר המשפטים לשעבר ציוני יותר: לא מתפטר
קלון בערכאה   (09.11.10)
הנגבי לא יודיע על התפטרותו מהכנסת; בחצות יושעה
בתום התייעצויות עם יו"ר הכנסת החליט צחי הנגבי שלא להגיש את התפטרותו, מאחר שאם יגיש ערעור והוא יתקבל, הנגבי לא יוכל לשוב לכהן כח"כ. בשיחה ביניהם, הביע ריבלין צער רב על החלטת ביהמ"ש להטיל עליו קלון. הלילה בחצות יושעה הנגבי זמנית מתפקידו כח"כ ואת מקומו תתפוס העיתונאית נינו אבסדזה
79. חוק הפרוות. (ומה עם חתולים? לא כדאי לשאול)
אפרופו   (09.11.10)


במקום המתה: כלבים נטושים נשלחים לניסויים

אימצתם חיית מחמד, התחרטתם ושלחתם אותה לכלביה העירונית? הכירו במציאות: רוב הסיכויים שהיא תומת - ובייסורים. עשרות כלבים מבין 20 אלף שננטשו בשנה שעברה, הועברו למוסדות מחקר שמבצעים ניסויים בבעלי חיים. העמותות מאיימות: "נפנה לבג"ץ"

ארז ארליכמן
80. שאלתי נותרה בעינה: מי זו יהודית בת בארי?
צבִיקָה   (09.11.10)

תשובה: אשתו של עשו.

 

והשאלה המרכזית היא: איך קיבלה שם כזה, אחת מבנות החיתי?

81. צביקה, למדת כבר מה זה וריאציה? (דיון 39)
לך ללמוד הבנת הנקרא   (09.11.10)
82. בתר תבר מנא אזלינן
דודי ,   פ"ת   (10.11.10)

 

זה היום שנשתברו הכלים ולא משחקים.

 

 

מקום שבו יושב לו דוקטור להיסטוריה בבטלה וחוסר מעש ולמעלה משלוש

שנים משמיץ כל דבר שאינו חרדי חשוך, ותוך כדי כך נזכר בירחי קדם בהילה

נר האקדמיה על ראשו, והוא הרצה בפני סטודנטים באוניברסיטה, ואף חקר

את מגילת המקדש, ואחרי כן הופיע עליו האור הקדוש, והוא נטש את העולם

ההוא, ועבר ללמד היסטוריה באוניברסיטת בר אילן, והחליט שמכיון שהוא

עומד על הקתדרא, איש לא יורה לו מה להורות, ועל כן החל ללמד גמרא, ולא

ישר הדבר בעיני יוסף בא-גד, חורפא שבשתא בזכות עצמו, ונם לו שא רגליך

ולך.  והלך ונכנס לכולל ללמוד תורה, וצג המחשב לפניו נקרא, והוא עסיק ביה

רמשא וצפרא, כל שעתא ואוף בטיהרא, והתורה השליך מאחורי גוו, ומונחת

לה בקרן זוית.  

 

 

ומאיגרא רמה הושלך לבירא עמיקתא ומוחו החל לקדוח ולהמציא שכיות

החוכמה כגון שעל"ת ושצל"ת, ורוח העיוועים נוססה בו, והחל חוזר עליהם

ללא הרף, ומסתמא איתערותא דלתתא מרגיש, ומיד ניקרי ומתענג האיש, ושוב "ציונים, ציונות" מרעיש, כאיסתר בלגין קיש קיש.

 

 

ואנו נקעה נפשנו הימנו וסלדו אצבעותינו חיש, ועיפה נפשנו לכסילים, ונאמר

עד כאן נבוא, ולא קמה עוד בנו רוח לדובבו, ואמרנו לכו ונעזבנו לקושש

ולהתקושש ולהתקשקש. 

83. קולעת באמיתותה. נא לקרוא בווינט:
סאטירה   (10.11.10)
הם לא כמונו

רבנים לא רוצים פליטים סודנים בשכנות בבני ברק. לא רק הם. אריאנה מלמד עם סיפור שמראה עד כמה הם לא לבד

אריאנה מלמד
פורסם: 09.11.10, 09:36
84. באש לחיילי צה"ל ניתן לגחך עליהן.ברם, מי
גם הוראות פתיחה   (10.11.10)
שניקלע לסיטואציה מאיימת ולא פעל כפי הנידרש, אף שהגן על עצמו וחבריו, אם ניפגע הצד השני ,יישפט וייכנס לכלא!!! לא רק הילכות שבת נישמעות מוזרות...
85. קרויה FRANCE ,צרפת?
מדוע בעברית   (10.11.10)
86. ללימוד:
קרן קיימת   (10.11.10)
תרומה של 2 מיל' דולר לחקר התנ"ך בישראל
קרן טמפלטון האמריקאית תעביר את הכסף למרכז שלם בישראל כדי לנסות ולבחון את ספר הספרים באמצעות כלים מדעיים
87. 90% מהתגובות הן של בבה בובה יגע המיגע!
Coccinella septempun   (10.11.10)

 

88. צביקה, אתה צודק.
דודי ,   פ"ת   (10.11.10)

צביקה, .

 

גם הרד"צ הופמן כותב שתמוה שאשה חתית תקרא יהודית.

 

 

ומה שתמוה יותר הוא שבפרשת וישלח מוזכרות שלושת נשותיו של עשו:

 

 

עדה בת אילון החתי

אהליבמה בת ענה בת צבעון החוי

בשמת בת ישמעאל אחות נביות.

 

 

 

איך זה מסתדר עם פרשתנו? לאלוקים פתרונים.

 

 

ולא יעזרו כל הפלפולים של המפרשים שדוחקים את עצמם בפירושי הבל.

 

 

ומה שתמוה עוד יותר מה שכתוב ברש"י - ותכהין - בעשנן של אלו שהיו

מעשנות ומקטרות לע"ז.

 

 

מעשנות?

 

כלותיו של יצחק אבינו ושל רבקה אמנו מעשנות סיגריות?

 

היתכן?

 

אתמהה.

89. "כל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך(כח,כב)
לפרשת השבוע   (10.11.10)
בכתובות נ ע"א הסמיכו פסוק זה לתקנה שלא לבזבז יותר מחומש לדבר מצווה.
בשות חת"ס (יו"ד סי' רכט) ניכתב שמן התורה חייב לבזבז כל ממונו וחז"ל פטרוהו מכך, בתוקף שיש ביד חכמים לעקור דבר מן התורב בשב ואל תעשה.
הנצי"ב במרומי שדה בב"ק ט ע"ב אומר דיסוד התקנה משום כבוד הבריות הוא, שלא יעני. וא"כ הר"ז ככבוד הבריות הדוחה לא תעשה בשב ואל תעשה.וגם לדברין מן התורה חייב בכל הונו.
בירושלמי פאה פ"א ה"א מבואר שהוא הלכה למשה מסיני ושכחוה וחזרו וייסדוה באושא. וקשה הא ,בשבת יא ע"א, בגזירות יח דבר שוודאי אינו הלמ"מ מופיע ענין זה? וראה "מנחת אשר" לבראשית סימן לח. חודש טוב ומבורך
90. עזרה דחופה !
Coccinella septempu   (10.11.10)
אני מנסה לחזור לניק הקודם שלי כמרת פרת ולא מצליחה אולי יכול אחד מכם לעזור ולהסביר לי איך אני חוזרת לניק הקודם ?
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה