יהדות  טורים אישיים  רוחמה וייס
הוא רוצה אל אבא
רוחמה וייס
פורסם: 05.11.10, 09:00
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 931 תגובות ב-217 דיונים
91. מודעא רבא לטוראין דטורבינתא
דודי ,   פ"ת   (10.11.10)

ווי על ההוא גברא דנדר נידרא וקביל על גרמיה בקונמא דלא למיכתב תגובן

לההוא כסילא דטורא, ובתר תרי ירחין מיעבר על נדריה.

 

 

ולבתר דחזי דנפיק מינא חורבא איתחרט בה וקביל עלוהי למיתב בתיובתא

שלימתא וליהווי מודר מיניה ולא לאשגח ביה ולא למיכתב עלוהי שום מילתא,מטב ועד ביש.

92. מתחזק :
פיקוד העורף   (10.11.10)
חבל הצלה: זק"א בדרך להכרה כארגון ממשלתי
משרד הביטחון המליץ לצרף את זק"א כארגון ממשלתי, שבעת אסון לאומי יפעל בהנחיית פיקוד העורף ומשרד הפנים לסייע לציבור בעורף
93. הומניסט בחסד השצל"ת:
דברי הד"ר לאו   (10.11.10)

הרב בני לאו



כן לפליטים, לא למסתננים

התורה מצווה "לא תסגיר עבד אל אדוניו", ולמעשה מחייבת אותנו לתת מחסה לפליטים. על המדינה לקדם מדיניות שמבדילה בין מסתננים לצורך עבודה לבין הבורח מאימת רודפיו

פורסם: 10.11.10, 09:37
94. דמתקרי הירשל הירושלמי דלא ידע בין ארור
האי גברא רבה   (10.11.10)
מרדכי לברוך המן או איפכא משנס חלציו כעגלה ערופת ראש ומתיז גלליו ברשות הרבים או ככרמלית למאן דסבירא ליה הכי, ומחניף לגדולי עולם בחינחון שלא מבייש כלבתא או כלפתא כדגרסי אחריני, פוער פיו ולשונותיו בהשחזה רבתי עם על מקור ישראל וציון ולא חש להבליו המתלהמים ככרוכיות שלוקות בפי טורפם, בסוברם : הנה הגענו למחוז חפצנו ומצאנו מקומנו בג"ע התחתון. וחידושים לו, עין ציונית לא שזפתן מעולם, וידיו בכל וידיעותיו מושטחות ככברה נקובה חלולים חלולים, לב מי לא ירחב למחזה מרנין ומשובב כל לב ציוני...עילזו ושישו על גבורת ארי דעלה לגדולה בקרב קן תרנגולות שנישכחו באחד מקיבוצי השומר הצעיר, ואף פלמחניקים וותיקים כבר אינם מעוניינים לגונבם ומעדיפים לובסטרים שוחים ההופכים במחי יד צמחונית למאכל תאווה טרי ביותר. אוי לנו איכה נפלה בת השיר ונהדפה לבי אשפתות כבי הילולא?
95. לכי לכל הרוחות
(10.11.10)
96. שמחון: "להביא לעולם הרבה ילדים זה חוסר אחריות"
דודי ,   פ"ת   (10.11.10)

ילדים זה שמחה, כידוע.

 

וכמה אירוני שדוקא שמחון יוצא עם ההצהרה הנ"ל...

97. כבר אמרתי ששרית היא הסיסמוגרף של הטורבינה
דודי ,   פ"ת   (10.11.10)
98. עזרה דחופה !
צֵבֳיֲקָהָ   (10.11.10)

עשתי גרעפס ולא מצאתי לו מקור בטקסטים המקראים שלנו.

 

חוץ מזה נראה לי שאני ובבא בובה מדברים בשני שפות הוא מדבר על החיתית מאדום ואני מדבר על עשיו שעבר באדום.

אגב דודי תמצא לי איזה מקור מהמדרשים שעשיו עבר רק בירוק.

99. מנין שאסור להיות טיפש מן התורה ?
צָבִיִקֲהֲ   (10.11.10)
100. צביקה חושב ששכחו את השטות הגסה שלו מדיון 39
לכן הוא מציף תגובות   (10.11.10)
101. בעניין השריפה
קושית לצביקה ,   ואלוהימה   (11.11.10)

 התאור שתיארת את השריפה, דודי את החוק הדתי והמסקנות שלך  ,

התובנה שעולה מכאן היא חרדה גדולה,  אנשים שנמעים לצווים דתיים הזויים במקום לשכל הישר.

חטופי מוח, כבר אמרתי?

המזוויע הוא שלדיון כזה החרדים והדתיים לא מגיבים וסותמים את הפה עם פלסטר ענק , למעט דודי השפוי שמביא את לשון החוק הדתי וכך אנו יכולים להבין את הזוועה..

102. תגובתך סעיף 71, תודה ובקשה
קושית לדודי ,   ואלוהימה   (11.11.10)

 ולגבי  הערתך ב58 כמדומני אשמח אם תביא .

ואתה צודק

לא ניתן ללמוד דבר מכסיל עוכר ישראל., קיוותי שבעקבות ההזדמנות , אולי פעם אחת יבין כי כשמדובר באשה, מדובר  גם באמו יולדתו, באשתו ובבתו ואלי יפגין שיקול דעת. התבדתי. .

 

103. לכשתבקר שוב, זכור כי אתה חייב לי תשובה על 3 שקרים
קושית לבליניק ,   ואלוהימה   (11.11.10)
מהם מתקבלת אמת, הכיצד?
104. איכה אדמור? יש לי דבר אליך
קושית לאדמור ,   ואלוהימה   (11.11.10)
105. בעניין עשו ונשותיו. המסקנה היא פשוטה
קושית לצביקה ,   ואלוהימה   (11.11.10)

ויש לומר אותה.

 

אם כדעת המאמינים החומש מפי אלוהים/ה ישירות, עולה דמות אלוהית שאינה בעלת זכרון טוב , אלוהות סנילית, או שפנקסיה אינם ערוכים כיאות , המבלבלת בין גרסאות ושמות נשותיו של עשו והמקומות בהם חי לפני ואחרי הגעתו של יעקב ואף אין ביכולתה של האלוהות לזכור את המוקדם והמאוחר, מתי באמת עבר עשו לאדום.

 

או שמדובר בשתים או שלוש גרסאות לאגדות קדם שנערכו בתפירה גסה עי עורך וכותב החומש . וכבר ראינו זאת בסיפורי הבריאה ובסיפורי אבימלך ושר צבאו פיכל.

 

אף אני התלהבתי מהשמות העבריים למהדרין של נשות עשו, אך במיוחד משמות האבות שלהן, שמות שמצלצלים היום לאוזן מודרנית כיפים יותר מהאבות שלנו, ראה בארי, אילון  וכו..

 

106. השמות שאינם נמחקים והטמטום שאינו נגמר
דודי ,   פ"ת   (11.11.10)

 

בשבוע שעבר כתבתי כאן על האיוולת של הפרוכת שנתרמה לבית הכנסת

ועליה רקמו את שם האשה חי'.

 

 

וגדולה מזו ראינו בחזית ישיבת פוניבז' בכתובת "ובהר ציון תהי פליטה והי

קודש".

 

 

מילא לכתוב זאת על דף נייר שהיום פה ומחר באשפות.

 

אבל פרוכת וחזית בנין של ישיבה קדושה, ישיבה שתוכה רצוף שלום מאברכי

ישראל ומרבניהם?

 

 

עוד פיתוח גאוני של הרבנים המטורללים.

 

 

הנה אכתוב זאת ג' פעמים כדי להוציא מליבם של האידיוטים הללו:

 

 

ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש.

ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש.

ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש.

(עובדי' י"ז) 

107. כבר רואים את הסוף בקצה הטורבינה
דודי ,   פ"ת   (11.11.10)

 

בעוד שבוע (שבועיים גג) כשירבו מחולות הצפעונים, שפיפונים וחורמנים שעוד ישארו בטורקומיה הזו, והרפש יגיע עד נפש, תאמר טורוחמה לעצמה, קצתי, בחיי, מפני הפסיכים הללו, אם כן למה זה אנוכי, ותלך לסגור את הטור.

 

 

גן נעול תעשה כלה, גן נעול נחרצה וכלה, גל נעול מעיין חתום.

 

זה לא כל נעים לראות גן נעול. 

108. חברה תצילו ת'טור הזה!!! הוא נהיה תפל ורדוד .נו תעשו משהו!!!
תומר ,   תל אביב   (11.11.10)

אוי טורנו

אתה הולך וקמל

אל מול עיננו

ההולכות וכלות

 

אייי!!  איי!! הביטה וראה את חרפתנו

אנא טוקבקיסטים עיזרו נא לנו!!!

 

109. לאלוהים הפתרונים
צבִיקָה   (10.11.10)

אני מחבב מאוד את הביטוי הזה.

 

איזה יופי של ביטוי. לאלוהים - הפתרונים.

רק אלוהים יכול לפתור את התעלומה כי הוא או היא הרי יודעים הכל...

 

- איך נדע אם אלוהים זכר או נקבה או שניהם גם יחד (בצלמו ברא אותם זכר ונקבה)?

 - לאלוהים הפתרונים. רק הוא או היא יודעים - והם....? לא מגלים לנו.

 

פעם היו יחידי סגולה שהיו מתַּקְשרים עם אלוהים אבל עכשיו? אין כאלו.

 

ביטלו את התפקיד הזה, ואם יש כאלה שטוענים שיש להם קשר - אף אחד לא מאמין להם.

 

למה? כי ביטלו את האפשרות הזו.

 

מי ביטל? האם זה אלוהים שלא רוצה קשר אם ברואיו? ואולי בני האדם החליטו להתנתק מפני שהם לא ממש הבינו אותה?

 

אולי הם דווקא כן הבינו אבל מה שהוא אמר לא ממש מצא חן בעיניהם והם החליטו לדבב אותו? - מה הבעיה? רק צריך להכשיר צוות משכיל וחכם, אנשים יודעי דבר מקרב אנשי שלומינו.

 

איך נדע אם זה היה כך או כך?

 

לאלוהים הפתרונים!

 

 

גאוני הביטוי הזה.

 

אפילו אתאיסט יאמר את זה באותה מידה של כוונה וללא סארקזם. עבור האתיאסט זה ברור שהפתרונים, במקרים רבים, אינם קיימים. ואם אינם קיימים, (כמו אלוהים), אז מבחינתו זה הרבה יותר 'מדויק' אפילו; לאלוהים הפתרונים מקביל בשביל האתאיסט לכך שאף אחד לא יודע.

 

זה כאילו היה אומר -  "לפיית השיניים הפתרונים".

 

 ואכן מי שמאמין בפייה הנחמדה הזו יאמר זאת באותה מידה של רצינות.

 

תשמעו סיפור:

 

הבת שלי התלוננה פעם שפיית השיניים לא הביאה לה כסף עבור השן שלה. בלי להתבלבל אמרתי לה שבלילה קבלתי הודעה מהעוזרת של הפייה שאמרה לי שהפייה מתעכבת בגלל זיהום אוויר חמור מאוד בדרך, והיא תשתדל מאוד להגיע מחר.

הילדה הסתכלה עלי בעיניים חודרות כאילו לבדוק האם אני 'משקר' או שזה היה באמת, ומיד שאלה אותי על העוזרת של הפייה, ומה פתאום יש לה עוזרת... היא אף פעם לא שמעה על 'העוזרת של פיית השיניים'.

בקיצור, לגבי העוזרת היא הייתה קצת סקפטית, אבל לאחר שהסברתי לה את תפקידיה החשובים של העוזרת, שבלעדיה לא הייתה הפייה מסוגלת להגיע לכל הילדים בכל העולם שנפלה להם שן, כי הרי מישהו צריך לתת לפייה את כל הכתובות של כל הילדים האלה. "מה את חושבת שהפייה - בכבודה ובעצמה - תתחיל לבדוק איפה גר כל ילד באיזו ארץ, עיר, כפר, רחוב....ואיפה גרה כל ילדה? "

 

ולאחר שתי שניות של הפסקה מתודית חשובה, כשראיתי שהיא מתרככת, הוספתי את הפאנץ' ליין: "אם הייתה צריכה לעשות הכל לבד היא בחיים לא הייתה מצליחה, בלילה אחד, להגיע לכולם. וחוץ מזה היא צריכה אותה כדי להודיע אם היא מאחרת או לא מגיעה, כמו שהיא עשתה הלילה הזה כשאת ישנת...".

 

"אני בטוח שהלילה היא תגיע" המשכתי ללא הפסקה הפעם, "היא אמרה לי את זה וביקשה ממני לומר לך את זה וגם ביקשה סליחה על האכזבה שהיא גרמה לך, והיא רמזה לי, שבמקרים כאלה הפייה נותנת קצת יותר מהרגיל..."

 

עיני הילדה אורו. בערב היא הלכה לישון עם חיוך, ותנחשו

 

מה היא מצאה בבוקר מתחת לכרית?

 

לא מגלה.

 

 

לאלוהים הפתרונים.

 

110. ציונית?
השתלבות   (11.11.10)


השחור החדש

ח"כ מזור בהיינה עבר את מסלול הישיבות החרדיות כעולה אתיופי יחיד. היום תמצאו כבר "גרעינים" של בני העדה בכל הריכוזים החרדים. למה הם ויתרו על הקייסים לטובת הרבנים, איך עברו את חסמי האליטה של עולם הישיבות ולמה הם לא מתרגשים מהחומרה הליטאית. ראיון

טלי פרקש
פורסם: 11.11.10, 09:51


111. מבחינה שצלתי"ת: לטעון שהתורה אנושית?
מה יותר גרוע   (11.11.10)
לכפור בבורא? לומר שהוא אנדרוגינוס או כיו"ב? לכאורה השלישי פחות מכולם שהרי מאמינים בקיומו!!! והללו סבורים בטימטומם שהוא גורם לדתיים חיל ורעדה...
קטעים איתם הציונים שטופי המוח הללו מלחכי לובסטרים המובלים לקירבם כצאן לטבח...
112. במלבס?
מה מתרחש   (11.11.10)


חרדים: חילול בית הכנסת – בגלל ההסתה

הונדליזם בבית כנסת הגדול בפתח-תקוה הזכיר לעיתונות החרדית מראות מעוררי חלחלה מההיסטוריה היהודית, והאשמים בכך - כלי התקשורת והפוליטיקאים החילונים העסוקים "במסע הסתה אובססיבי"

קובי נחשוני
113. אלא אנשים שבו. חזו"א . ברוך דיין האמת
לא מטוס נופל ,   כצאן לטבח?   (11.11.10)
114. האמא של ההערמות
דודי ,   פ"ת   (11.11.10)

אנוכי עשו בכורך - אנוכי המביא לך ועשו הוא בכורך (רש"י)

 

 

כד הווינא טליא וקראתי את הרש"י הזה חשבתי לתומי שרש"י חומד לו לצון

ומדבר בבדיחותא.

 

עד שקראתי את ה"שפתי חכמים" והמדרשים שהבנתי שהדברים נאמרו

ברצינות תהומית.

 

שפתי חכמים - דאם לא כן היה יעקב מדבר שקר ח"ו.

 

וא"ת והלוא עדיין היה משקר כיון שעשו מכר לו הבכורה ואיך אמר עשו הוא

בכורך?

וי"ל דהוא לא לקחה מעשו אלא לעניין עבודה (של הקורבנות - דפ"ת) אבל

הבכורה נשארה עדיין לעשו לעניין נחלת פי שנים.

 

ועי"ל דעשו היה בכור ללידה וק"ל.

 

 

בתנחומא ישן מובא באופן אחר - אנכי הוא יעקב אבל עשו בכורך.

 

 

ובמדרש רבה באופן אחר - אמר ר' לוי אנכי עתיד לקבל עשרת הדברות

(שמתחילות ב"אנכי" - דפ"ת) אבל עשו בכורך.

 

 

ובהמשך כתוב, ויאמר אתה זה בני עשו ויאמר אני.

ומובא במדרש לקח טוב - לא אמר אני עשו אלא אני, לא רצה לשקר לו.

 

 

 

הנצי"ב מביא פירוש שונה לחלוטין, והרי הוא בסגנון שלי.

 

 

אדם ניגש לבנק למשוך צ'ק מוסב. על הצ'ק כתוב "שלמו לפקודת פלוני",

ואילו הוא אחר, ובכל זאת הוא מוסר את הצ'ק הזה כאילו שכתוב שם לשלם

עבורו.

 

גם יעקב הגיע אל יצחק עם "צ'ק מוסב". הרי הבכורה ניתנה לעשו, אבל הוא

מכר אותה ליעקב, ולכן אין כאן כל שקר.

 

 

אלהים מברך את המתברך לא "על שם" אלא את המוכ"ז.

115. דודי, איפה הפרופיל שלך!
Coccinella septempun   (11.11.10)
116. עוד אמא שרצחה את ילדיה. מי אמר שרק אבות...
צבִיקָה   (11.11.10)

עוקדים ומקרבנים את ילדיהם...?

 

ד"ר יצחק קדמן ראש 'המועצה לשלום הילד' אומר שבשמונה השנים האחרונות היו 42 מקרים שבהם אמהות היו מעורבות ברצח ילדיהם.

 

42 אמהות רוצחות! זה לא נתפס.

 

הוא מוסיף ואומר שהיו עוד הרבה מיתות של תינוקות שלא נחקרו על ידי המשטרה כי ייחסו אותם לתופעה הנקראת "מוות בעריסה" והוא כלל לא בטוח שכל מקרי המוות בעריסה היו אכן כאלו...

 

באחת התגובות הערתי לרוחמה על כך שהיא מתמקדת יותר מדי על התנהגותו ויחסו של האב (אברהם, יצחק ) לבנו ומשום מה היא 'חומלת' על האם ולא מתייחסת אליה בחומרה הדומה לחומרה שבה היא מתייחסת לאב ביחסו לבנו.

 

במיוחד בלט הדבר בפרשה של השבוע החולף, על התנהגותה הנלוזה של רבקה כלפי בנה עשו, והשיעור שנתנה ליעקב איך לרמות את אבא שלו.

 

ד"ר קדמן אומר שקיימת בעייה מובנית אצל רבים מאיתנו, כולל עובדים ועובדות סוציאליים וכולל שוטרים, המתייחסים בסלחנות יתירה לאמהות הפוגעות בילדיהם. אמא הפוגעת בילדה 'נחשבת' למשוגעת ולא שפויה ואילו אב שפוגע בילדו נחשב לרוצח מתועב. לאמא מוצאים נסיבות מקלות ולאבא - בדרךכלל לא.

 

כך גם, כשיש תלונה במשטרה, או בשרותי הרווחה על הורים מתעללים; אם זה האבא - מרחיקים אותו מיידית מילדיו. אם זו האמא (החשודה) מתייחסים אחרת ולא ממהרים להרחיק אותה מילדיה, כי קשה לנו לקבל את זה שאמא מסוגלת לעשות דברים שכאלה.

הוא אומר שצריך לשנות את הגישה ולהתייחס באופן שווה לאמא ולאבא בהקשרים הללו. לדעתו, אפשר היה למנוע חלק ניכר מרציחות הילדים על ידי אמהותיהם, אם היו נוהגים בהן באותה מידת החומרה שנוהגים עם אבות.

 

ומרוחמה אני מבקש לשים לב לכך שיש נשים בתורה שהן לא כל כך תמימות ולא כל כך צדיקות.

 

שבת שלום.

 

 

 

117. בית כנסת חולל בפ"ת
צופה לרשע   (11.11.10)
ותוהה הבן - היכן התעלומה? כל מי שמכיר וקורא בוואינט יהדות יודע על אחד, שמכיר היטב בתי כנסיות, יודע מתי לבוא, הצהיר בגלוי שתלמידי חכמים (ומדי פעם גם אלוקיהם) גורמים לו בחילה, חרדים שנואים עליו עד מאוד ובנוסף לכל הנ"ל - כל פסיכולוג מתחיל יזהה בו אלימות כבושה ותסכולים רבים.

שוטרים, מה לכם עם טביעות אצבעות וכיו"ב אמצעים מיושנים? קדימה, לבית דודי.
118. מעשה ידיה של ירוקה שלא חפצה להותיר נייר
הדלקה הגדולה   (11.11.10)
טואלט משומש בשטח ושרפה אותו ואינה יודעת כיבוי צופי מהו. לו היתה סתם אוכלת לובסטרים לא היתה מתרחשת שריפה כלל...
119. צביקה, אגדה משונה מאד...
דודי ,   פ"ת   (11.11.10)

 

כך הענישו את עלי על שעזר לילדה קטנה?

 

 

אצלנו ביהדות לא תמצא אגדות כאלו.

 

 

אגדה דומה ישנה אצלנו על קין.

 

 

אלהים העניש את קין על שהרג את הבל ואמר לו נע ונד תהיה בארץ.  

120. לא הייתי מתפלא אם ההורים שרצחו את ילדיהם הזדעזו למשמע סיפור
תומר ,   תל אביב   (12.11.10)

עקידת יצחק (כמו כמה מהחברה כאן בטור)

 

לצערנו צביעות זו תכונה שאנו נתקלים בה הרבה בחברה שלנו

 

(ע"ע פמלה אנדרסון והזנבות)

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה