|
בעקבות דוח מבקר המדינה דירקטוריון מאוחדת יכונס תוך 10 ימים בכירי מאוחדת מועלם ועליאש עם סגן שר הבריאות ליצמן [צילום: אל המעיין]
מנכ"ל משרד הבריאות דרש מיו"ר מועצת המנהלים של קופת חולים מאוחדת לכנס את הדירקטוריון בתוך 10 ימים ולהגיע להחלטות בעקבות דוח המבקר שחשף שחיתויות בקופה לא יאוחר מ-10 בדצמבר סגן השר ליצמן: ממתין להחלטות הדירקטוריון
|
| |
152. ובכסף ניקנה מים מטורקיה...
איגרת הרבנים הראשיים: "לזעוק לגשם"
הרבנים עמאר ומצגר קובעים כי "הארץ יבשה בעוונותנו הרבים" וקוראים לציבור לקבוע ביום חמישי תפילה מיוחדת ותענית על הבצורת שפקדה את ערי ישראל
קובי נחשוני
|
| |
153. ומצוקת המים: חדר האמבטיה יהפוך לחדר
פיתרון לבעיית הדיור |
|
|
(15.11.10) |
מגורים והרחיצה בו אסורה. בני אדם אינם דגים ואינם זקוקים למיקלחת כלל וכלל,ראה ערך בדווים...
|
| |
154. שוב ניזקקה לנייר טואלט?:
ראשי » חדשות » ירוק שריפת ענק בנחל אל על: יותר מ-10,000 דונם התכלו שריפת ענק פרצה בשעות הבוקר בנחל אל על שבדרום רמת הגולן ועד כה כילתה כעשרת אלפים דונם של צמחיית נחל ושטחי מרעה. האש גם הגיעה לאיזור המפל הלבן ובשעות אלו עשרות כבאים יחד עם מטוסי כיבוי פועלים כדי להשתלט על הלהבות. "הפגיעה מאוד קשה בשני צדי הנחל", העריכו ברשות הטבע והגנים
|
| |
הפחתת מס השבח ההיסטורי על קרקעות מ- 45% ל-20%. ההנחה תינתן בשנת 2011 בלבד ובתנאי שהבנייה על הקרקע תסתיים בתוך כ-30 חודשים.
|
| |
156. לאה ויפתח את רחמה (כט,לא). משמעות הכתוב
וירא ד' כי שנואה |
|
|
(15.11.10) |
שגם לאה לא נפקדה בבנים באופן טבעי, ואילולי ששנואה היתה לא היה לה תיכף בנים. וכן לאחר הולדת יהודה עמדה מלדת והוצרכה לסגולה בנתינת זילפה ליעקב, והדודאים. משמע שכדי להביא לעולם את שבטי קה ,גם היא כשאר האמהות היתה צריכה את התקופה שלא הולידו,עש אשר פקד ד' אותם. (כרם טוביה).
|
| |
| |
158. בעקבות נטישתו של בליניק את הטורבינה בטריקת דלת...
יש בדעתי לחדש את לימוד ספר שופטים.
אם לא תהיה התנגדות.
יש להחזיר לטורבינה את השפיות שלה.
נא לא לזלזל במורתנו ובטור שלה.
שימעה יצא עד למרחוק ויצא טבעה בכל הארץ, ועוד עתיד אני לכתוב על כך בל"נ.
|
| |
159. למה מתה רחל כל כך צעירה (בגיל 44)?
אמרו בגמרא שבת ל"ב ע"ב:
תניא, רבי נתן אומר: בעון נדרים מתה אשה של אדם, שנאמר (משלי כ"ב) אם
אין לך לשלם למה יקח משכבך מתחתיך. רבי אומר: בעון נדרים בנים מתים
כשהן קטנים, שנאמר (קהלת ה') אל תתן את פיך לחטיא את בשרך ואל תאמר
לפני המלאך כי שגגה היא למה יקצף האלהים על קולך וחבל את מעשה ידיך.
איזה הן מעשה ידיו של אדם - הוי אומר: בניו ובנותיו של אדם.
יעקב אבינו נדר נדר בבית אל. הוא התעכב בחרן עד שהיה צריך הקב"ה
לזרזו בעניין זה כנו שכתוב אנכי האל בית אל אשר משחת לי שם מצבה אשר
נדרת לי שם נדר, עתה קום צא מן הארץ הזאת ושוב אל ארץ מולדתך.
ועל עוון זה מתה רחל, כמו שאמרו במדרש ויקרא רבה בחוקותי:
ורבנן אמרי כל מי שנודר ומשהה נדרו קובר את אשתו הה"ד ואני בבואי מפדן
מתה עלי רחל.
זה אני כותב בשביל החמלה של טורוחמה...
|
| |
160. דוח קשה, החרדים בתמונה. מס1
במאוחדת זיהו כבר מזמן את התרנגולת המטילה ביצי זהב: המגזר החרדי. מדובר במגזר המשתלם ביותר עבור קופות החולים שתקציבן נקבע "פר גולגולת". בלב הביקורת - עמותה חרדית בשם למען ירושלים בניהולו של צבי למברגר, שהוא גם חבר מועצת הקופה ואחד העסקנים הבולטים בקהילה החרדית המחזיק קהילה של עשרות אלפי אנשים. שתיים מבנות משפחתו וכן רעייתו אף מועסקות בקופה ובעמותה.
העמותה חתמה ב-2004 על הסכם עם הקופה לפיו היא תנהל את סניף מלאכי של הקופה בשכונת גאולה בירושלים ובתמורה תקבל סכום קבוע שישמש לכל הוצאות ניהול הסניף. אלא שמדובר היה בהסכם שקרי: במהלך השנים 2009-2004 קיבלה העמותה מהקופה 12.7 מיליון שקל למטרה זו. אלא שבפועל, 70% מהסכום שעבר מהקופה לעמותה שימש לגיוס מבוטחים חדשים לקופה ולשימור הקיימים באמצעות שירותי דת וצדקה כמו סיוע למשפחות ברוכות ילדים ובני ישיבה, הלוואות להכנסת כלה, קמחא דפסחא, מלגות לתלמידים וכוללים ועוד מטרות שאין כל קשר בינן לבין ניהול הסניף - אך מבססות את הקשר בין מאוחדת לבין הציבור החרדי. במקביל, כיסתה הקופה את ההוצאות האמיתיות של הפעלת הסניף - בסכומים של מאות אלפי שקלים בשנה. בנוסף, הקופה איפשרה ללמברגר ולעמותה לפעול מתוך סניפה ולהשתמש במשאבי הסניף בלא תשלום.
|
| |
161. דוח קשה , החרדים בתמונה. מס 2 .
במקרה אחר, התקשרה מאוחדת בשנים 2007-2003 עם ח"כ לשעבר עופר חוגי (ששוחרר היום מהכלא לאחר שישב בגין קבלת דבר במרמה בפרשת "אור החיים" – ר.ל.ג) בהסכמים שבהם הוא התחייב לספק לה שירותי ניהול לשניים מסניפיה. ואולם הביקורת העלתה חשש כי חוגי, שאכן סייע בהקמת הסניפים, לא עסק בפועל בניהולם השוטף כפי שנקבע בהסכם שלו עם הקופה. בפועל, קובע המבקר, המסמכים היחידים המתעדים את פעילותו של חוגי קשרו אותו לפעולות גיוס ושימור של מבוטחים למאוחדת, ובין השאר גיוס מבוטחים חדשים תמורת תשלום - בניגוד לחוק. כך, למשל, בחשבונית שהוא הגיש לקופה עבור "שירותי ייעוץ" באפריל 2008 נדרשה הקופה לשלם לו כ-40 אלף שקל עבור גיוס 94 מבוטחים חדשים. בסך הכל שילמה הקופה לחוגי בשנים 2007-2003 כ-2.5 מיליון שקל
|
| |
162. לא משעמם במדינה הזאת.כשאין רצח מוצאים משהו טוב על החרדים.
תומר , |
תל אביב |
|
(16.11.10) |
חולה על העיתונאים שלנו!!
|
| |
163. ניקבעת מראש השנה עד ראש השנה...לא יעזור דבר
לאחר עשרים שנים של המתנה, ניצולת השואה מתה ביום שבו קיבלה את הקיצבה מאת אורלי וילנאי במשך 20 שנים ניסתה לורה דרפלר לקבל את אותה קיצבה שקיבלו שני אחיה, שעברו עמה את השואה, אך נענתה בשלילה פעם אחר פעם תגיות: שואה
|
| |
164. סיירת "סינדרום י"ם" בפעולת כיבוש זריזה:
זיתים בהר הבית |
|
|
(16.11.10) |
עלו אתמול להר הבית 25 תלמידי הישיבה התיכונית קרית ארבע, יחד עם רבם - הרב מיכה פרל. הצעירים התפללו לגשם, ולשחרורם של יונתן פולארד וגלעד שליט.
את התלמידים הדריך יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית. לדברי גליק הוא הדגיש בפני הנערים כי העלייה להר איננה טיול אלא חלק ממצוות עבודת ה' וכיבוש ארץ ישראל.
|
| |
הופחת עונשו של פיני כהן, זורק הנעל על נשיאת העליון דורית ביניש מאת ניר חסון עונשו של פיני כהן שזרק נעל על ביניש קוצר משלוש שנות מאסר לשנתיים. השופטים: גל האלימות הגואה בחברה מחייב ענישה חמורה מרתיעה תגיות: פיני כהן, דורית ביניש, השלכת הנעל על דורית ביניש
|
| |
166. מה אשמים המובילים,גזרה היא:
הובלנו כצאן לטבח |
|
|
(16.11.10) |
מבוכה: בן-ארי התפרץ לעבר בכירה מגרמניה ח"כ מיכאל בן-ארי הביך את סגנית יו"ר הבונדסטאג, הידועה כלוחמת באנטישמיות בעת שביקרה בכנסת. "אין לכם מחילה, אנשי הדמים" אריק בנדר | 16/11/2010 9:28 הוסף תגובה הדפס כתבה
|
| |
167. סלקציה של החרדים במדינה:
לקראת ההקפאה: כנס חירום של רבני הימין
כמאתיים רבנים, בהם בכירי רבני הציונות הדתית, צפויים להשתתף מחר בכינוס חירום נגד "הכוונה הנוראה להקים מדינה ערבית בחבלי ארצנו הקדושה, תוך החרבת יישובים". המטרה: ללחוץ על "הבית היהודי" לפרוש מהקואליציה
קובי נחשוני פורסם: 15.11.10, 17:32
|
| |
168. צביקה, ראיתי שאתה מתעניין בהלכות דליקה בשבת...
ועל כן חשבתי לנכון להביא בפניך את הדין של פת הדראה.
פת הדראה היא פת סובין, לחם זול, בניגוד לחלות שבת המהודרות.
למדנו בגמרא שבת קי"ז ע"ב:
הציל פת נקיה אין מציל פת הדראה. פת הדראה - מציל פת נקיה.
כלומר, פרצה דלקה בביתו של אדם בשבת. מה מותר לו לעשות כבר למדת
בקצש"ע.
מכיון שחייב אדם לאכול שלוש סעודות בשבת, התירו לו להציל מזון עבור
הסעודות שעוד נשארו.
ההלכה הזו אומרת שלמרות שהוא הציל לחם שחור, ואחר כך נזכר שיש לו
בבית הבוער חלות לשבת, מותר לו להכנס ולהציל אותן! המשנה ברורה מבאר:
מפני שיכול לומר מחמת בהילותי שכחתי ולקחתי פת הדראה אבל באמת אני
רוצה לאכול פת נקיה. ואפילו לכתחלה יכול להציל פת הדראה ואח"כ נקיה.
כלומר מותר לו להערים. להכנס ולהציל פת הדראה, ואחר כך לעשות עצמו
כאילו התבלבל מחמת הבהילות ובעצם הוא מעוניין להציל את החלות...
|
| |
169. צביקה, אתה רוצה להתנשק עם הקוזינות שלך?
הגזמת, ידידי.
על איסור יחוד שמעת?
אתן לך על קצה המזלג שמץ מושגים בעניין זה מתוך האנציקלופדיה
התלמודית.
איסור יחוד נוהג בכל אשה, בין זקנה בין ילדה, בין יפה בין כעורה. וכן
באנשים אין חילוק בין בחור לזקן, ואפילו זקן מופלג אסור ביחוד. וכתבו
אחרונים שאפילו תש כוחו, וכן השחוף - שבשרו נשחף ויבש וכלה, ואין בו
כח, ואינו מזריע, וכתבו ראשונים שאינו מתקשה, ויש שכתבו שלפעמים
מתקשה מעט בכדי העראה או יותר - כתבו אחרונים שכשם שמקנים על ידו, כך אסור ביחוד. ויש סוברים שדוקא בזקן אסור היחוד,
לפי שיש לחוש שיכול לבוא לידי ביאה אם תתעורר תאותו, אבל אם אי אפשר
שיתקשה, כגון שהוא חולה וידוע על פי רופאים שאינו יכול להתקשות
ולבעול, מותר ביחוד, וכן יש מצדדים להתיר היחוד עם השחוף, שאפילו אם
מתקשה מעט וביאתו ביאה, מכל מקום אין הנאה בביאתו, ואין לחוש שיבואו
לכלל עבירה, וכל שכן שמותר אם אינו מתקשה כלל, שיש סוברים שאף אין
מקנים על ידו.
תינוקת פחותה מבת שלוש שנים ותינוק פחות מבן תשע שנים - שאינם ראויים
לביאה - מותר להתייחד עמהם, שלא גזרו אלא על יחוד אשה הראויה לביאה
ואיש הראוי לביאה, ואפילו עריות, שהיחוד עמהן אסור מן התורה, לסוברים
כן, אם היה אחד מהם קטן שאינו ראוי לביאה, מותר להתייחד עמו.
ותינוקת בת שלוש שנים ויום אחד, אף על פי שאינה מוסרת עצמה לביאה
ברצון - ולכן מותר לאיש אחד להתייחד עם אשה אחת כשיש עמה תינוקת כזו
- אסור להתייחד עמה לבדה, שפעמים היא מתפתה לו ומקלקלת, ועוד, שמא
יבוא עליה באונס, ואיסור היחוד עם תינוקת זו, אם היא ערוה עליו, הרי זה
איסור תורה, לסוברים כן.
כתבו ראשונים שאיסור היחוד הוא דוקא לגדול בן שלש עשרה שנה ויום אחד ואילך עם קטנה בת שלש שנים ויום אחד ואילך, או לגדולה בת שתים עשרה שנה ויום אחד ואילך עם קטן בן תשע שנים ויום אחד ואילך.
|
| |
170. נעלי איטליקה, נעלי רימיני, למה אוהבים הישראלים נעלים איטלקיו
זה כבר כתוב במדרש דברים רבה:
על אדום אשליך נעלי (תהלים ס' י') , אלו רומיים שהם בקיאים במנעלים,
שהם עתידים לעשות מנעליהם של ישראל לעתיד לבוא.
אגב הפסוק "על אדום אשליך נעלי" מופיע גם בתהלים ק"ח י'. בשינוי קל
שרק חדי עין יבחינו.
ויש עוד כפילויות כאלה בתהלים ובמקומותו אחרים בתנ"ך. וזה מעלה שאלות
קשות בקשר לאותנטיות של נוסח המקרא.
שאלות אלו אינן מומלצות לחרדים.
איך נזכרתי בכך?
שמעתי בחדשות שעונשו של פיני כהן, האיש שהשליך נעל על דורית בייניש,
הוקל. ונזכרתי בפסוק ההוא מתהלים.
|
| |
171. באנציקלופדיה התלמודית ט: תרצז ואילך.
|
| |
172. חידש דהאבות לא קיימו תרי"ג אלא בא"י,ובחו"ל
עסקו רק בסודות התורה וטעמיה.ומטעם זה מתה רחל בדרך בכניסתה לארץ כדי שלא יעבור יעקב על איסור נשיאת שתי אחיות .והרמב"ן לשיטתו בויקרא יח,כה, דעיקר קיום מצוות בא"י הוא ,ובחו"ל נצטווינו לקיימם כהכנה לקיומם בארץ, משל לבת מלך שגירשה המלך מארמונו אך עדיין תתקשט כדי שתהיה מזומנת לכשתיקרא שוב. שו"ת הרשב"א (ח"א סי' צד) רמז דכל התורה תלויה בזמן מקום וכלים,לא כל הזמנים ראויים כימי שבת ומועד,ולא כל המקומות ראויים לתרומה כא"י,ולא כל הכלים ראויים דאין כל אדם יכול לשמש בכהונה. והרדב"ז (סי' תרצ"ו) מבאר דיש גדר מסויים של חטא במה שנישגב מהשגת אנוש ואינו ראוי לנגוע בקצהו ,משא"כ אבות העולם שיכלו בכוחם הגדול וברול קדשם להגיע לנקודת הקודש הנסתרת והנעלמת. והדברים סתומים וחתומים לגמרי.
|
| |
173. בזמנו השתתפתי בהרצאה בתנ"ך ע"י מרצה סרוג מפורסם.
הוא דבר על כך שמזמורי תהלים י"ד ונ"ג כמעט זהים. וכנראה אחד מהם הוא טיוטא שכתב דוד, ואילו השני הוא הגירסא הסופית והמתוקנת.
ישב בקהל בחור חרד"לי שכעס מאד על המרצה וקרא לעברו "מה זה? בקורת המקרא?".
לדעתו שני המזמורים נכתבו ברוח הקודש וכל אחד וכוונותיו שלו.
נו, טוב. טמבלים יש הרבה. גם כאן בטורבינה.
|
| |
174. יגאל עמיר אינו רוצה שותף לחדר.
הוא רוצה שיתנו לו לעבור לאגף התורני כדי שיוכל להתפלל בציבור.
לפי דעתי פוגעים בחופש הפולחן הדתי שלו אם לא נותנים לו להתפלל
בציבור.
אתם יודעים מה זה לא לשמוע ברכו וקדושה 15 שנים?
וקריאת התורה?
מתי הוא קיבל לאחרונה עליה? והוא הרי לוי.
למה שלא יתנו לו לצקת מים במו ידיו על ידי הכוהנים לפני עלייתם לנשיאת
כפיים?
בשעתו, שבועות אחדים לאחר הרצח, נקבע לו דיון במשפטו ליום עשרה
בטבת.
עורכי דינו הגישו בקשה לדחות את הדיון ליום אחר מפני שלמרשם השרוי
בתענית קשה לבוא לדיון באותו יום.
צחוק, צחוק, אבל העתירה התקבלה.
כדאי היה לכבוד השופט לעשות שיל"ת ולראות איך העתירה הזו נתקבלה
שם למעלה.
הרי אם הוא היה פוגע בקדושת התענית הזו היו מענישים אותו בששים
הצלפות שוט אחרי מאה ועשרים.
מילא רצחת את ראש הממשלה.
אבל זה???
|
| |
175. אם היו עורכים תחרות הפיתוח התורני הגאוני ביותר...
אין ספק שהדרש הבא היה לוקח מקום ראשון.
צרור המור פרשת ויצא
ואמר באשר ברוך מבנים מה שלא אמר כן בשאר השבטים. לפי שידוע
שבבנות אין בהם ברכה. וכמו שאמרו יברכך בבנים וישמרך בבנות. לפי
שהבנות צריכות שמירה. כלומר שישמרהו שלא יתן לו בנות ואם יתנם לו
שישמרם. וכן אמרו שלשה דברים אין אדם רוצה ואי אפשר לעולם בלא הם.
נקבה בבניו. קמה בשדהו. חומץ ביינו. לפי שהם סימן קללה. ולכן אנו מברכין
שלא עשני אשה. שהאשה סימן קללה. אלא שא"א לעולם בלא הם. הלא
תראה חוה יציר כפיו של הקב"ה וסבבה קללות לאדם ולכל העולם. ואחר שזה
כן ואמרנו כי אשר היו לו בנות יפות תואר. והבנות אין בהם ברכה. לפי שאין
אדם רוצה שתהיה נקביו בבניו. לזה אמר ברוך מבנים אשר כלומר אע"פ
שבבנות אין בהם ברכה באשר לא תאמר כן. כי אע"פ שהיו לו בנות הוא ברוך
ומבורך. לפי שבנותיו היו טובות מבנים. וזהו ברוך מבנים אשר. ומכאן תבין
מה שאמרו בספרי ברוך מבנים אשר. אין לך בכל השבטים שנתברך בבנים
כאשר.
רבי אברהם סבע, בעל "צרור המור", פירושים לתורה על דרך הדרש
והקבלה, היה ממגורשי ספרד. הוא סבל רבות, הנוצרים חטפו שניים מבניו ואת
כתביו נאלץ לקבור באדמה, והתאבל על שניהם כל ימיו.
נכדתו נישאה למרן ר' יוסף קארו.
מפירושו למדתי פירוש חדש לברכת כהנים, יברך ה' וישמרך - יברכך בבנים
זכרים, וישמרך שלא יהיו לך בנות.
כנראה שלפסיכופת הזה לא היתה אמא, אלא הוא נולד ללילית או לאגרת בת
מחלת או איזו אשמדאית.
אומרים שהכל תלוי במזל ואפילו ספר תורה שבהיכל.
הכל תלוי במזל ואפילו פסיכופת, אוויל וסכל.
כמה ספרים אבדו מעימנו ודוקא ספרי אידיוטות שרדו ומוכרים לנו אותם.
|
| |
מי שמודר הנאה מחברו מותר לו להנות מהנאות עקיפות.
אני כותב כאן תגובות וכסיל הטור נתקף בעטיין בהתקפי זעם. תחתיו ירגז
ועלה עשן באפו וגחלים בערו ממנו.
ואני רואה ונהנה וחוכך ידי בהנאה.
באחד מהתקפי הזעם הללו הוא כינה אותי אנטישמי.
הוא לא יתן למאן-דהוא הסטודיאי לעלות עליו בחכמה.
והרי הלה כבר כינה אותי זיג הייל וג'וזף גבלס.
הכסילטור יעלה במעלות החוכמה מן הסתם ואף ידביק לי את שמו של ראש
הפתנים האכזר.
|
| |
177. הטורבינה נפחה את נשמתה
נצחו מצוקים את השפויים ונשבית הטורבינה.
נרוץ הגלגל אל הבור.
אין ענבים בגפן ואין תאנים בתאנה והעלה נבל.
קוה לשלום ואין טוב לעת מרפה והנה בעתה.
התרפית ביום צרה צר כוחך.
מבליגיתי עלי יגון עלי לבי דוי.
אני אמשיך לכתוב בטורבינה מפקידה לפקידה כאדם הכותב למגרה.
מעניין מה יקרה כאן עם שובה של טורוחמה ביום ששי.
|
| |
178. אילו היו מקבצים למקום אחד את כל כינויי
לפרול השצלתנ"י |
|
|
(16.11.10) |
הלעג בהם כוניתי על ידו היה נדף מסמיק. ישנה כאן דתלשי"ת בדימוס שמכסילה אותי כל אימת שאני כותב "טורכסילהציונית". ואני איני אלא נוטל מלה או שתיים מתגובותיך על רבנים או חז"ל שאתה מטיך בהם מילות רפש ומחזירם אליך עם תוספת לכשצריך להעמיד את הדברים על בוריים ומקומם הנכון. כגון: אנטישמי.
|
| |
179. כקליפת השום.לכו לעבוד בטלנים:
5,000 תלמידי ישיבה חתמו: לא להקפאה
הרבנים הבכירים וחברי כנסת חרדים מעדיפים להימנע בסוגיית ההקפאה, אבל בשטח ההתנגדות ברורה. אלפי תלמידי ישיבות טרחו וחתמו ידנית על טפסים נגד המהלך: "זו סכנה"
קובי נחשוני פורסם: 16.11.10, 16:25
|
| |
180. הקבלה בשרות לוח השנה המקורי, וראש השנה בניסן
קושית לבן יוסף היקר , |
ואלוהימה |
|
(17.11.10) |
מתוך כתבה בווינט
היום נולד גאון
התאריך העברי מורה על ט' בכסלו, שהוא החודש התשיעי במניין החודשים מניסן. על-פי תורת הסוד, מי שנולד היום בשעה התשיעית צפוי להיות "מאוד מוצלח"
| |
|