|
181. קטעים איתם, הציונים הללו:
בדברים שנשא הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר "אור עציון", אמר: "ארץ ישראל היא של עם ישראל - כך קבע בורא עולם, ואין שום כוח בעולם שיכול לשנות את המציאות הזו. רבים ניסו לפעול נגד זה, ולמרות שרצו לעקור אותנו מארצנו ולהשמיד אותנו, חזרנו לארץ. עצם קיומנו אחרי כל התלאות הוא נסי-נסים, ועצם שובנו לארץ זה פלאי-פלאים".
|
| |
182. לצביקה, בקשר למסמך ההוא.
.
סוגיית מאן הוויא ליומא כבר הובאה בטורבינתנו ואינני רוצה לחזור עליה.
מה שמדהים הוא שאך חכם, לא בגמרא עצמה, לא בראשונים ולא באחרונים
ואפילו לא שטיינזלץ, מעזים לשאול איך תתכן זועה כזו ששני החכמים
הדגולים הללו יקדשו להם אשה ליום אחד בעיר זרה.
מה שמעניין אותם זו הפורמליסטיקה התלמודית האופיינית. למשל, ידוע
שאשה שמזמינים אותה לביאה מקבלת חימוד ביאה ומיד פורסת נידה.ומתרצים ששבעה ימים לפני בואם לשם הם שלחו שליחים והללו פירסמו את
המודעה.
ועוד כל מיני קושיות מטופשות.
אחר כך מתפלאים למה אסרו על הנשים ללמוד גמרא...
באותו מסמך (שאיבדתי אותו, ואני מנסה לאתר אותו) מדובר על כומר אחד
ששואל רב על הסוגיא הזו. הכומר מתואר שם כאנטישמי. איך לא? כל מי
ששואל שאלות קשות כאלה מוגדר כאנטישמי, כולל הח"מ.
הרב מתרץ לו שלושה תירוצים. שניים שכחתי, והרי השלישי.
הוא מביא את האגדה הידועה הבאה מאבות דרבי נתן:
רבי עקיבא כשהלך לרומי אוכילו קורצא אצל הגמון אחד (הלשינו עליו בפני
ראש העיר) ושגר לו שתי נשים יפות. (ההגמון כיבד את רבי עקיבא ורצה
להפתיע אותו במחווה נאה) רחצום וסכום וקשטום ככלות חתנים. והיו
מתנפלות עליו כל הלילה, זאת אומרת חזור אצלי וזאת אומרת חזור אצלי והיה
יושב ביניהם ומרקק ולא פנה אליהן. לשחרית הלכו להן והקבילו פני ההגמון
ואמרו לו שוה לנו המות משתתננו לאיש הזה. שלח וקרא לו אמר לו ומפני מה
לא עשית עם הנשים הללו כדרך שבני אדם עושים לנשים? לא יפות המה לא
בנות אדם כמותך הן מי שברא אותך לא ברא אותן? אמר לו מה אעשה ריחן
בא עלי מבשר נבלות וטרפות ושרצים.
ע"כ
והוא מסביר שרב ורב נחמן היו אנשים מכובדים ומפורסמים מאוד. כאשר הם
הגיעו לערים ההן רצה ראש העיר לצ'פר אותם באותה דרך שניסו לצ'פר את
רבי עקיבא. אך הם שידעו זאת הקדימו תרופה למכה ופירסמו מודעה גלויה
"מאן הויא ליומא". כך ידע ראש העיר שהם כבר דאגו לעצמם ומחלו על
הטובות שלו.
אך למעשה זה היה תרגיל שלהם ובאמת לא יעלה על הדעת שהם באמת
וברצינות התכוונו לקדש אשה ליום אחד.
אבל המנוולים עושים עצמם כאילו שלא קראו את מהלך הסוגיא, וכאילו שלא
קראו שהגמרא שואלת על החשש של נישואי אח ואחות של הצאצאים
שהשאירו אותם רבנים צדיקים בכל מקום...
ואת זה קרא אותו כומר. ולא אתפלא אם אחרי זה הוא באמת נהיה אנטישמי...
לזה קראתי תרבות השקר של החרדים, והכסיל כינה אותי בשל כך אנטישמי.
אגב ישנו סיפור דומה מהמאה הי"ג שאולי אביא אותו בהזדמנות אם
הטורבינה תמשיך לפעול.
|
| |
183. עקיבא ניחמתנו, עקיבא ניחמתנו...
ר' עקיבא אומ' כל מי שהוא נכנס לעיר ומצא נערות יוצאות לפניו דרכו מצלחת לפניו, ומניין תדע לך שהוא כן בא וראה מאליעזר עבד אברהם שעד שלא נכנס לעיר ומצא נערות יוצאות לפניו, שנ' הנה אנכי נצב על עין המים והיה הנערה היוצאת, והב"ה /והקב"ה/ הצליח דרכו, שנ' וה' הצליח דרכי, ועוד ממי אתה למד ממשה רבינו עליו השלום שעדיין לא נכנס לעיר מצא נערות יוצאות לפניו, שנ' ולכהן מדין שבע בנות והצליח דרכו וגאל את ישראל ממצרים, ומניין תדע לך שהוא כן בא וראה משאול עד שלא נכנס לעיר מצא נערות יוצאות לפניו, שנ' המה עולים במעלה העיר וכו' והצליח דרכו ועלה למלוכה, ומניין מיעקב עד שלא נכנס לעיר מצא נערות יוצאות, שנ' והנה רחל בתו באה.
(פרקי דרבי אליעזר)
|
| |
לפני שהטורבינה צוללת למצולות רציתי לנקות את השולחן ולהחזיר חובות שנדרתי, למשל לכתוב על האיסור לקבל טובות מגוי.
אם יהיה ביקוש, כמובן.
|
| |
185. אתה מפדח גפ "לפרשת השבוע" נפלת על פדחתך
|
| |
בעלי כל הזמן לומד תורה - זה בסדר?
ynet פורסם: 16.11.10, 08:29 שתפו בטוויטרשתפו בפייסבוק שתף
שאלה:
בעלי כל הזמן בבית הכנסת: בוקר, צהריים וערב. חמש פעמים בשבוע הוא לומד תורה בערב. האם זה הגיוני להשאיר אותי עם ארבעה ילדים תוך כדי שאני עובדת משרה מלאה בחוץ? וצריכה לחזור לילדים, לבית ולבישולים? האם התורה, שיש בה הגיון עצום וכבוד לאישה, מאשרת זאת? (אסתר, מרכז)
|
| |
187. שמך יחליף את בוזגלו. מפלים את הספרדים!!!
כל הכבוד אמסלם |
|
|
(17.11.10) |
"גם אם הרב עובדיה ידרוש - לא אעזוב" [צילום: פלאש 90]
במסיבת עיתונאים שקיים בכנסת גינה את המשתלחים בו והודיע כי גם אם יבקש ממנו הרב עובדיה יוסף, שהגישה אליו נחסמה בפניו, להחזיר את המנדט לא יעשה זאת משום שהוא נאמן לציבור שבחר בו ובדעותיו המייצגות נאמנה את הספרדים
|
| |
188. על הדיון המרתק בפרשת הזיופים
והנה באו ונקבצו כל בעלי הניקים החכמים ובעלי המוח העצמאי ואף הייתי אומור עצמאי החושב גם ללא קשר לבעליו. וקמו וקראו ועשו אסיפה . מה נעשה הכיצד נבחין בין סוס א' לסוס ב' ?
האחד אמר אי אפשר כך ! הוא מזייף יותר מידי טוב את הניקים הנקנקים והמנוקנקים כאן.
השני אמר גועל נפש איך אפשר להמשיך כך ?
השלישית נעלמה ברחה לבאר שבע כי הוציא המזייף את מחשבותיה לפועל ובזה כבר לא יכלה לעמוד.
הרביעית אמרה אוכל לובסטרים ובלוקים של איטונג וזה יעבור
והחמישית עמדה כפרה מבולבלת במפעל זוגלובק ושאלה דודי זה אתה ?
והשישי שבר ימינה ימינה ימינה ימינה ובום נכנס בקיר.
השיביעי עבר לעיסוק בריפוי לחתוליו הרבים
השמיני נאבק עדיין בלוח השימשי ומנסה להקבילו למסלול המאדים.
התשיעי הלך להתיישב על גבעות היו"ש
והעשירי הפסיק את הרצאותיו בתנ"ך על האימבציות והוריאציות של אבותינו הקדושים.
עד שבאתי אני צביקה הפיקח מכולם והמנוקד להפליא נקודים נקודים בכל תגובה ואמרתי ראו ראו גם כך הסוס השחור גבוה ב10 ס"מ מהסוס הלבן. הזייפן סימן את עצמו ניתן להמשיך.
ועמד הזייפן ושאל, נו אם הם הפקחים בעלי המוח העצמאי כבר מבחינים בזיוף אז למה הם לא ממשיכים ? וכולם יודעים את התשובה.....אבל אף אחד לא יעז לזעוק אותה במפורש - המלך הוא עירום !
|
| |
189. מעלה עלום שם טענות מעניינות נגד הנשיא
בשירשור תגובה 174 |
|
|
(17.11.10) |
ירום הודו. הן המסקנה המתבקשת מכל המקורות המצחיקים שהלה מעלה בחכתו היא שרבנים הזויים (לא נשתמש בכל הארטילריה השצלתי"ת) למחצה שליש ורביע מבאישים את הנייר עליו כתובים דבריהם וכל דבריהם אינם פורחים בחלל העגום של דימוניות זרה שדבר אין לה עם תרח המקראי. המסקנה המתבקשת: ביטול כל הלכותיהם והליכה רבתי אלי רפורמה חילונית למהדרין(כיפה סרוגה לכיסוי הקרחת,ניחא). והנה, אינטלגנט זה פועל הפוך: מודר הנאה, הבדלה, קידוש לבנה,ייחוד נידה מה זה? הבן אדם נתחרפן לגמרי...
|
| |
190. נהרסה בשנות ה60 והחלו עבודות התשתית להקמת
גימנסיה הרצליה |
|
|
(17.11.10) |
מגדל שלום. משעה 5 בבוקר עד 7 בערב הלמו מפצי ענק את האדמה והכניסו לתוכה מיני ברזלים וכדומה. היה זה סיוט מתמשך שהדיו היגיעו בעוצמה רבה עד שכונת אחווה. זכורני אף את פתיחתו של המגדל. היום עולה באש:
שריפה במגדל כל-בו שלום בת"א: העובדים פונו, יש פצועים (עדכון) - השריפה משתוללת באחת הקומות הגבוהות - כל העובדים פונו דרך המדרגות, פעילות המעליות הופסקה ■ ערוץ 2: הכבאים קרובים להשתלט על השריפה 17/11/2010, 18:03
|
| |
191. המוציא דיבה?:הצעת שיטרית במעריב...
|
| |
192. או גויה, מה שמכונה התבוללות, מצויים
נישואים עם גוי |
|
|
(17.11.10) |
בישראל: רק 5% . וכמה ידועים ידועות בציבור? ונערות הניפגשים עם ערבים?
|
| |
193. הבת-ימים אינם יודעים בין ברוך מרדכי לארור המן.
המשטרה המליצה להעמיד את מוטי אלון לדין בחשד לביצוע מעשים מגונים
בכוח.
אבל זה לא מפריע לעיריית בת-ים לחלוק לו כבוד גדול.
"אהוב לבי", חיבק ראש העיר לחיאני את הרב הנודע מול אולם מלא, והעניק
לו מגן הוקרה מוזהב.
הלך זרזיר אצל עורב כי הוא בן מינו.
ומי יודע? אולי יפגשו שוב בין הסורגים?
והבת-ימים? התבלבלו לגמרי בין ארור המן לברוך מרדכי ואיבדו את השכל.
ומה הפלא? והרי ידוע ש"ארור המן" בגימטריא "ברוך מרדכי".
ואולי גם ל"בת-ימים" אותה גימטריא?
|
| |
194. דבר אחד לטור ואין שני דברים לטור (סנהדרין ח' ע"א)
וכבר מינו הטוראים עליהם נשיא וקבלו אותו עליהם פה אחד. ואי אפשר לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד.
ואין במינוי לנשיאות שמינה אותי הנשיא המכהן ולא כלום, ולא קבלו אותי עליהם רוב מנין ורוב בניין של קהל הטוראים. והרי מינוי זה כאבק פורח כציץ נובל וכחלום יעוף.
|
| |
195. הבת-ימים אינם יודעים בין ברוך מרדכי לארור המן.
המשטרה המליצה להעמיד את מוטי אלון לדין בחשד לביצוע מעשים מגונים
בכוח.
אבל זה לא מפריע לעיריית בת-ים לחלוק לו כבוד גדול.
"אהוב לבי", חיבק ראש העיר לחיאני את הרב הנודע מול אולם מלא, והעניק
לו מגן הוקרה מוזהב.
הלך זרזיר אצל עורב כי הוא בן מינו.
ומי יודע? אולי יפגשו שוב בין הסורגים?
והבת-ימים? התבלבלו לגמרי בין ארור המן לברוך מרדכי ואיבדו את השכל.
ומה הפלא? והרי ידוע ש"ארור המן" בגימטריא "ברוך מרדכי".
ואולי גם ל"בת-ימים" אותה גימטריא?
|
| |
על המסיק
כתוב בפרשת כי תצא:
כי תקצר קצירך בשדך ושכחת עמר בשדה לא תשוב לקחתו לגר ליתום
ולאלמנה יהיה למען יברכך ה' אלהיך בכל מעשה ידיך.
כי תחבט זיתך לא תפאר אחריך לגר ליתום ולאלמנה יהיה.
כי תבצר כרמך לא תעולל אחריך לגר ליתום ולאלמנה יהיה.
מכאן שזיתים חובטים והפעולה הזו היתה צריכה להקרא חביט, על משקל
קציר ובציר.
ואף על פי כן בתלמוד מוסקים את הזיתים והפעולה נקראת מסיק.
מסיק היא מילה שמקורה בערבית ואינה מופיעה בתנ"ך. ועניינה כריתה, חיתוך ועקירה.
הסיבה יכולה להיות לענ"ד שבתנ"ך משתמשים בפעל חבט בקשר לחיטים
ושעורים. גדעון היה חובט חיטים בגת, רות חבטה את אשר ליקטה,וגם כתוב בישעיהו כ"ח כ"ז כי במטה יחבט קצח וכמון בשבט.
ומעניין שבישעיהו כ"ז י"ב כתוב והיה ביום ההוא יחבוט ה' משבלת הנהר עד
נהר מצרים ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל. אולי זה מקרי ואולי לא אבל
יש כאן אסוציאציה של שבולת הנהר לשבולת בשדה.
וכיצד מלקטים תאנים?
|
| |
197. התרגיל המסריח של לבן
ויאסוף לבן את כל אנשי המקום ויעש משתה.
מה? הוא אסף את כל האורחים ורק אחרי זה הוא הכין את המשתה?
בודאי שלא, אלא דבר שהיה כך היה:
לבן הלך להשיא את בתו ללבן (את לאה, אלא מי?) והוא החליט שהוא לא
בקטע הזה של להוציא כספים על החתונה.
מה עשה?
אסף את כל אנשי המקום ואמר להם כך:
אתם יודעים שהיינו דחוקים במים, עד שהגיע הצדיק הזה, חתני לעתיד,
ונתברכו המים.
אמרו לו, מה אתה רוצה לומר בזאת?
הוא הגיע אלינו מהמערב ומתכוון לחזור לשם. אם אתם רוצים אוכל לרמות
אותו ולתת לו את לאה במקום רחל שאותה אהב. הוא בודאי ירצה גם את רחל
ואני אשכנע אותו לעבוד בשבילה שבע שנים נוספות.
אמרו לו, עשה כרצונך.
אמר להם, אתם חושבים שאני פראייר? ומי יבטיח לי שאחד מכם לא ילך
ויפרסם את הרמאות שלי? אלא תנו לי בטחונות.
נתנו לו.
לקח את הכסף והלך וקנה יין ושמן ובשר ועשה להם משתה לחתונה.
וזה כמובן לא סופו של התרגיל...
והמשך יבוא בל"נ.
(מעובד ע"פ מדרש רבה)
|
| |
198. לצביקה, הבהרה בעניין הרישא של המשנה.
אדם שהדיר את חברו מלהנות לו אסור לו לגרום לו הנאה כלשהי. ראית
שאפילו להכנס עימו לאמבטיה קטנה אסור לו, שהרי הוא מגביה את המים
והמדיר נהנה מכך.
אם חלילה חלה המודר, הרי המדיר חייב בביקור חולים. שהרי אדם אינו יכול
לנדור נדר נגד מה שכתוב בתורה והתורה הרי מחייבת במצוות ביקור חולים.
ולכן כשהוא בא לבקר אותו יעמוד ואל ישב. שהרי אם ישב הוא יבוא לידי כך
שישהה שם יותר זמן מהדרוש לצורך המצוה, ונמצא מהנה את החולה.
ובענין מתנת בית חורון, חבל שתפסיד.
אדם אחד בבית חורון כעס על אביו והדיר אותו מהנאה. יום אחד השיא אותו
אדם את בנו וערך חתונה מפוארת. הוא רצה להזמין את אביו והיה מנוע מכך.
אסור לאביו אפילו להכנס לאותה חצר. מה עשה? אמר לחבירו ריני נותן לך
במתנה את כל האוכל של החתונה וגם את החצר הזו, ולך ותזמין את אבי
לחתונה.
הסכים החבר.
אך מה עשה? הלך והקדיש הכל לשמים.
עכשיו הכל נהיה הקדש, כולל החצר, ואסור לאף אדם לאכול בחתונה.
הלך אותו אדם לחבירו וכעס עליו, השתגעת? מה עשית לי?
אמר לו, מה אתה רוצה? נתת לי הכל במתנה וזכותי לעשות עם זה כל מה
שארצה.
אני יודע שעשית כאן טריק ובעצם רצית להזמין את אבא שלך שיאכל כביכול
משלי ולא משלך. אבל מה אתה חושב, אני פראייר? הרי ברור שהתרגיל הזהאינו מועיל ואתה תעבור על הנדר. ואת מי יאשימו? אותי כמובן.
|
| |
199. דוגמה לעניין ההתעלות,,, אנטי חומר
קושית לשרית , |
ואלוהימה |
|
(18.11.10) |
לראשונה: מאיץ החלקיקים לכד "אנטי-חומר"
לכל חומר ביקום יש אנטי-חומר, תמונת המראה שלו בעלת מטען הפוך. מדענים ממאיץ החלקיקים בז'נבה מדווחים כי הצליחו לייצר ולשמר לזמן קצר מאוד את האנטי חומר של מימן
|
| |
200. על פי איזו הלכה פעלו שמעון ולוי בהריגת
השכמים -בראשית לד,כה-? הרמב"ם הלכות מלכים פ"ט הי"ד טוען שאנשי שכם נתחייבו מיתה בגין ביטול מצות הדינים שבני נח מצווים בה, שלא דנו את שכם. הרמב"ן -לד,יג,- מקשה הרי בשב ואל תעשה(אי העמדה למשפט) אין חיוב מיתה על פי סנהדרין נז ע"א. הר"ן בחידושיו לסנהדרין מבאר את דברי הרמב"ם דכל הנימנע מלדון את הרשע הריהו כשותף למעשיו וכאילו עבר בקום ועשה. והנה הרמב"ם אינו מבאר מדוע יעקב אמר "הבאשתם אותי ביושב הארץ" הרי פעלו כדין? והרדב"ז סבר דכיוון שנתגיירו ע"י מילתם נפטרו מעונשם דגר שנתגייר כקטן שנולד דמי ופטורים. ואפשר להוסיף שהריגתם אחר גיורם מראה ליושב הארץ דאין גיור לפני מתן תורה וא"כ כיצד יעקב גופו נשא שתי אחיות ע"י גיורן? (תשובה אחרת של הרמב"ן הובאה בתגובה קודמת). ושמעון ולוי סברו שגר דתנגייר לשם אישות ,יבמות כד ע"ב, אינו גר. ואפילו נימא דהוי גר יש סוברים שצריך גם קיום מצוות כשיטת הרשב"א, וממילא לא היו גרים וחייבים מיתה. וראה עוד מנחת אשר לבראשת סימן מח.
|
| |
201. סב וויז'ניצאי ונכדתו.
המאמין שמוצא האדם מן הקוף הוא, ברי שאין מה להתקרב אל הסב,הקרוב יותר לקוף ממנו, ואדרבא ככל שהאדם מרוחק מהקוף הריהו נאור יותר.
|
| |
202. ותאמר אסף אלהים את חרפתי.
חכמי לב קדושי עליון יודעים ומבינים כמה שפל ונבזה מגונה ונמאס תאוות
המשגל לאדם השלם שמתלבש בקרבו טבע בהמיית לעשות הפעולה המכוערה
יוצא מהיקש הטבעי ונגיע לגדר בהמיות ממשש שלוחצתו ואולצתו להתנהג
כבהמה ממש ובזה נפחת ערכו ומדרגתו שהוא במעלת חי ומדבר אחרי עשותו
הפועל המגונה ההןא נמשל כבהמות נדמה, וכידוע מאמר החכם חוש המישוש
חרפה הוא לנו, ורק כשתהי' בשביל התועלת לקיום המין להקים זרע על פני
כל הארץ אז ההכרח גובר לעשות ענין בהמי והתועלת מכסה החרפה.
ולכן הצדקת רחל אמנו טרם שהולידה את יוסף הי' ענין המשגל חרפה לה
כמבואר, וכשנולד יוסף אז אמרה שנאסף החרפה ושהסיר הקלון ממנה אחרי
שנתברר ממנו שהעניין הי' הכרחי להחיות זרע ע"פ הארץ שישאר אחריה בן
צדיק כזה.
(זוהר התורה, יהודה לייבוש שיפמאן, חיפה תרצ"ח)
דברים מאלפים ביותר.
עכשיו הבנתי למה היא אמרה הבה לי בנים ואם אין מתה אנוכי.
לא אוכל יותר לשאת את חרפת המשגלים ואני מעדיפה למות.
וגם יוסף ה' לי בן אחר, ומהר ככל האפשר.
כי לא אוכל לשאת יותר את חרפת המשגלים.
איפה הכסיל שיכריז עלי כאנטישמי?
יש לי רעיון נועז כיצד לטפל בפסיכים הללו.
ועל כך בתגובה נפרדת בל"נ.
|
| |
.
הכל בפני שרה כקוף בפני אדם, שרה בפני חוה - כקוף בפני אדם, חוה בפני אדם - כקוף בפני אדם, אדם בפני שכינה - כקוף בפני אדם.
(בבא בתרא נ"ח ע"א)
|
| |
204. האם חז"ל האמינו שיעקב אבינו לא מת?!
סוגיית "יעקב אבינו לא מת" כתבנו במאמר : "מה מרגישים המתים ומה הם מספרים" עיין שם. אביא את עיקר הדברים: הגמרא בתענית ה ע"ב: אמר רבי יוחנן: יעקב אבינו לא מת. שאלו אותו וכי לחינם ספדו הסופדים וחנטו החונטים? השיבם רבי יוחנן: פסוק אני דורש וממנו אני למד שיעקב לא מת, שנאמר (ירמיהו ל, י), כי הנני מושיעך [יעקב] מרחוק ואת זרעך מארץ שבים' – הכתוב כרך את ישועת יעקב וזרעו כאחד: מה זרעו בחיים, אף יעקב בחיים. ומסוגייה תלמודית זו לומד רבי אלעזר ולדנברג - שכיהן כאב בית דין בירושלים יליד 1917 - בספרו " שו"ת ציץ אליעזר" (חלק י"ד, סימן צח): כי חז"ל השמיענו בזה, שאם התורה כותבת דבר הסותר את החוש הגשמי, על כורחך אנו צריכים להסיק מזה שחוש הגשמי מטעה ואין לסמוך עליו, ומה שראו בני האדם שהרופאים חנטו את יעקב, הם רק נראים כחונטים, כי מכיון שמקרא אני דורש על פי הכללים האמיתיים שנתנו לנו מסיני, הרי שהקב"ה אומר כן מת, וממילא ברור שרק נדמה להם שמת, אבל חי היה. ככה למדו חז"ל תורה, וזהו ההבדל הגדול והריחוק הנורא שבין דעתנו לדעת חז"ל, מן ההיפך אל ההיפך – שאצלנו בעניותנו העולם הזה הוא מציאות והתורה נדרשת, מה שאין כן דעת חז"ל – בעיני קדשם המה ראו את התורה בחושיהם כמציאות, וכשמקרא אני דורש בטלים ומבוטלים כל החושים ועיני הבשר, כי שקר המה טועים ומטעים, ורק נראה להם שחונטים. קשה מאוד לאמוד את דעתם של אנשים המבטלים את חושיהם מפני טקסט הנכתב לפני מאות בשנים רק מפני שמאמינים שהוא נכתב על ידי אלוהים. אך כשפגשתי כמה מאנשי חב"ד שמאמינים בלב שלם שהרבי מילובוויטש עדיין חי הם מביאים כראייה את סוגיית "יעקב אבינו לא מת". כך דרכם של מאמינים ההופכים את החושך לאור ואת המתים לחיים.
|
| |
205. אני יודע שרק מחר כותבים על פרשת וישלח אבל אני לא יכול להתאפק
כבודי נרמס כאן עד עפר ע"י כסיל הטור ועוזרו הזייפן או ששניהם בן אדם אחד. בכל מקרה מצאתי דבר שמתקשר בצורה נפלאה לדברים שהבאתי על דוד המלך שטעות כתיב נפלה בדבריו (אז לא היו מחשבים וטכניון נו אפשר להבין)
כתוב בפרשה "על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה אשר על הירך עד עצם היום הזה" (בראשית 32 33).
ובדברים 34 6 "ויקבור אותו בגי בארץ מואב מול בית פעור ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה".
וכן בפרק 3 פסוק 14 "יאיר בן מנשה לקח את כל חבל ארגב עד גבול הגשורי והמעכתי ויקרא אתם על שמו את הבשן חות יאיר עד היום הזה".
ממשמעות הלשון "עד היום הזה", מבואר שהמקרה בו מדובר התרחש זמן רב לפני שנכתבו הדברים, ואם כן הרי שפסוקים אלה נכתבו בזמן מאוחר.
אמנם על הפסוק בפרשתנו אפשר להסביר כדברי רד"ק "בני יעקב אסרוהו (את גיד הנשה) על עצמן לכבוד אביהם שלקה בו והם ציוו לבניהם ובניהם לבניהם עד היום וכו' וכתבו משה רבנו בתורה ללאו כאחד מלאוי התורה על פי ה'".
ובכך מוסבר עד היום הזה, שהוא זמנו של משה רבנו אעפ"י שנאסר מתקופת בני יעקב.
אך הפסוק בדברים המדבר על קבורת משה "ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה", הרי לא יתכן שמשה כתבו במילים אלה, ולכן פירש אבן עזרא הראשון "דברי יהושע השני , ויתכן שכתב זה באחרית ימיו".
והרי לך התלמיד הנבון ושוחר האמת, איך אבן עזרא השלישי כותב במפורש שלא משה הרביעי כתב מילים אלה אשר בספר דברים! ולא פחד מהעונש המפורש בגמרא סנהדרין צט ע"א: "ואלו שאין להם חלק לעוה"ב, דודי קושית צביקה והאומר אין תורה משמים ואפילו אמר כל התורה כולה מן השמים חוץ מפסוק זה שלא אמרו הקב"ה כמו שאמר הסרוגי ההוא בהרצאה אלא משה התשיעי מפי עצמו".
הרי האומר לא משה כתבו אלא יהושע השמיני לא כל שכן. ובכל זאת לא חת האבן עזרא החמישי כי האמת נר לרגליו. ודע לך שאחרית ימיו של יהושע השביעי מכניסתו לארץ הוא 14 שנים בלבד כמ"ש אבן עזרא העשירי שמות ל"ג י"א, ולדעת סדר עולם שהביא רש"י השישי (שופטים 11 כ"ו) "עשרים ושמונה שנים פרנס יהושע השני את ישראל". אליבא דכולי עלמא אינו זמן מספיק כדי לכתוב "עד עצם היום הזה".
ומדברינו אלה אתה למד שפסוקים רבים בתורה לא ירדו מסיני אלא נכתבו בתקופות מאוחרות, אף אחרי תקופת יהושע. ואל תתמה על דברינו אלה, שהמעיין בתורה כולה יראה שמחבר ספר התורה לא נתכוון ליחסה למשה רבינו (כמו שכתבנו בפרשת וילך), רק בדורות מאוחרים יותר קיבלו עליהם שלומי אמוני ישראל את קדושת ספר התורה כאילו משה כתבה מפי הגבורה, בדיוק כמו שחל שינוי בקדושת נוסח הטכסט המקראי, וכמאמרו של פרופסור מנחם כהן "האידיאה בדבר קדושת הנוסח לאותיותיו וביקורת הטכסט" (מתוך: "המקרא ואנחנו", בעריכת אוריאל סימון, הוצאת דביר ת"א 1987): "כל העובדות המצויות היום בידינו מצביעות איפוא על כך, שבימי הבית השני היה פלורליזם טכסטואלי וסקסואלי כמו שאני האשמאי הזקן אוהב, ואידיאת קדושת הנוסח לאותיותיו לא הייתה קימת אז בצורתה הידועה לנו מזמנים מאוחרים יותר".ונתן הרבה סימנים והוכחות ועיין שם במאמרו כי ניכרים דבריו כנכונים.
הוא הדין בדבר אידאת קדושת הטקסט של התורה שכתבו משה מפי הגבורה צריך להיות מבוסס על אינטרפרטציה ההלכתית בלבד, היינו: היא חייבת לינוק את תוקפה לא מן הקביעה שמשה כתב את התורה מפי הגבורה, אלא מן האמונה שניתנה סמכות לבני האדם לקבוע בהכרעות הלכתיות את כתבי הקודש שנאמרו "מפי הגבורה"
ידע שפכתי לכם כאן. תראו כמה מקורות נשפכים אצלי כמים ואני מפגישם זה בזה וטוחנם עד דק. נו, לא תתרשמו ממני נו אני לא גאון ?
|
| |
206. מה מרגישים המתים ומה מספרים ?
"בני ר' חייא נפוק לקרייתא [בני ר' חייא יצאו לקריה לצורך עבודה]. אייקר ליה תלמודייהו [שכחו את תלמודם]. הוו קא מצערי לאדכוריה [היו מצטערים כדי לזכור]. אמר ליה חד לחבריה: ידע אבון בהאי צערא [אבא שכבר מת יודע שאנו מצטערים]. אמר ליה אידך: מנא ידע? [מנין שהמת יודע מה קורה בין החיים?] והא כתיב, 'יכבדו בניו ולא ידע'. אמר ליה אידך: ולא ידע? והא כתיב, 'אך בשרו עליו יכאב ונפשו עליו תאבל'. ואמר ר' יצחק: קשה רימה [תולעים] למת כמחט בבשר החי", וראה שם בהמשך את המשא ומתן בגמרא בשאלה האם המתים יודעים את שקורה בין החיים; ולבסוף הסיקו חכמים שאכן יודעים המתים.
הנה לפניך, תלמיד נבון והגיוני, דוגמא למשא ומתן של רבותינו וממנו כבר תלמד לכל שאר עניינים. ובכן: הסובר שהמתים יודעים מה קורה בין החיים מביא ראיה ממעשה בחסיד אחד שלן בערב ראש השנה בבית הקברות ושמע רוחות שמדברות ביניהן. אמרה רוח אחת לחברתה: "הניחני, דברים שביני לבינך כבר נשמעו בין החיים"; והרי זו הוכחה ניצחת שהמתים יודעים. אבל הגמרא דחתה, בטיעון שאולי באמת המתים אינם יודעים על החיים, והסיבה שידעו המתים באותה פעם היא משום שאדם נוסף, שמת מאוחר יותר משתי הרוחות המשוחחות, גילה להן את מה ששמע בעודו חי.
נאה, נמצאנו למדים ש"יורדי דומה" אינם דוממים כלל. לא רק שלוקחים הם איתם סיפורים לקבר אלא שמגלים אותם לרוחות של בתי קברות. אבל יתירה מכך, עיין באגדות מהרש"א ששואל: "הרי כל מקום שכתוב 'מעשה בחסיד אחד' הכוונה לר' יהודה בר אילעאי או ר' יהודה בן בבא ואיך יעלה על הדעת שחסידים כאלו ילכו בלילה בראש השנה ביחידות לבית הקברות ללון שם במקום הטומאה?" ותירץ שדבר זה היה בחלום. כפתור ופרח!
עכשיו ברורים הדברים כשמש ממש: חסיד אחד, ר' יהודה בר עילאי (או שמא היה זה ר' יהודה בן בבא) חלם ששמע שתי רוחות מדברות בבית הקברות. וגם ראה בחלום שאמרו הרוחות כי שמעו דברים מעולם החיים. והגמרא אומרת כי הרוחות שחלם ר' יהודה בן בבא (ואולי היה זה ר' יהודה בן אילעי) שמעו בחלום את הדברים ממי שמת אחריהם, בחלום כמובן. ואנו לא הבנו כלל היאך אפשר להביא ראיות מן החלומות והלא כבר אמרו רבותינו בברכות דף נה עמוד א: "כשם שאי אפשר לבר בלא תבן – כך אי אפשר לחלום בלא דברים בטלים". ועוד, לשיטת המהרש"א הרי כשדחתה הגמרא ע"י ספק מעשה באדם שמת מאוחר יותר, מה לענין זה אצל חלומות בכלל? ואולי נתרץ שמת מאוחר זה בחלומו של חסיד אחר
|
| |
דברי המובאים כאן לא נכתבו לאנשי האמונה שהפכו את התבונה לשפחת אמונתם, ומשכנו דעתם אל הרבנים ומנהיגי הדת שדרכם כסל למו.
הם אינם בוחלים מלתעתע את עצמם ולהונות את נפשם, אם תטענם בחיטין יודו לך בשעורין. אנשי האמונה ישתמשו בתבונה ובשכל הישר – במקרה הטוב – למחצה, וברוב הפעמים לשליש ולרביע, את היתר ישאירו לגחמת ליבם ולנהימת אמונתם הרומסת את התבונה. כפי שכתב הפילוסוף ברוך שפינוזה זצוקלללההה"זזזז"דדדד"ה שר"י !! בספרו "בעמחה"ס במאמר תיאולוגי מדיני" (פרק ז): "כי כך הוא האדם מברייתו: מה שהוא תופס בשכל הטהור הוא מגן עליו בשכל ובתבונה בלבד; ואילו מה שהוא סובר מתוך התפעלויות הנפש הוא מגן עליו בהן עצמן".
דברי נכתבו לבני העלייה כמו קושית צביקה, ישראלי שרית בליניק ויוסף הזקן ששמו את התבונה נר לרגליהם ואינם נושאי פנים לכתבי הקודש והתלמוד, אלא לחקר האמת – באמצעים תבוניים – בראש מעיינם בבחינת "שוויתי עצמי לנגדי תמיד".
לאנשי האמונה ולאנשי התבונה שניהם כאחד אין טעם להשיב: הראשונים (שרמסו את התבונה), הלא ימשיכו בדרכם להתפלש בבוץ בערותם, והאחרונים – ברי הדעת – הרי ילמדו מעצמם ויסיקו מסקנות על פי תבונתם.
ולכן בתבונתו הגדולה של צָבֶיֳקֶה בטחתי ועד כמה מגיעה תבונתו כבר הוכח כאן שאינו יודע פירוש ראשי התיבות שנ' ואינו בוש לשאול כדרדק אוכל לובסטרים להכעיס. ורק כאלו בעלי דוגריות כמו ישראלי אני אוהב. אלו שחושבים רק עם האונה הימנית אבל נותנים כבוד גם לטגובות משמאל (לא לשכוח טגובות עם "ט" כי כך קבעה מורתנו היקרה) וגם את קושית אני אוהב עד למאוד ואפילו שעוד לא ראיתי את פרצופה אבל כבר מעריך אני שיפה היא עד למאוד שהרי מעשיה המכוערים מעידים עליה ועל יופיה הפנימי. ובכלל פרת מרת מרה וטיפשה ממוות שיודעת לשאול באפילה ובערפל הכבד שפקד את טורנו היקר "דודי זה אתה" ?
ושרית הנחמדה ששואלת בהפוכה "דודי ??" יעני יש צד יש צד.....
|
| |
208. האם התורה קובעת את המציאות או ההפך
על פי החרדים התורה קובעת את המציאות ולא ההפך וזו הדיעה הקיצונית ביותר לביטול התבונה האנושית שאפילו עיניך רואות ואזניך שומעות הם אינם כלים לקביעת המציאות אלא הטקסט התורני בלבד. כמובן שכל האוחז בהשקפה זו אין מקום לדיון איתו כלל אלא זאת יש להשיבו: הרי הבנת הטקסט או הבנת מפרשיו היא על פי שכלך ותבונתך, ואולי הוא הכזב ולא עיניך הרואות. ???
אבל לך תסביר זאת לפרולים
למשל שיטה זו מובאת בתלמוד: אמר רבי יוחנן יעקב אבינו לא מת. שאל אותו רב נחמן: והלא כתוב במפורש (בראשית נ,ב): "ויצו יוסף את עבדיו את הרפאים לחנט את אביו ויחנטו הרפאים את ישראל… ויספדו שם מספד גדול"; וכי לחינם ספדו הספדנים וחנטו החונטים וקברו הקוברים? והשיבו רבי יוחנן: את הכתוב אני דורש, ועל פיו אני קובע שיעקב אבינו לא מת.
הציטוט מהמקור: "אמר רבי יוחנן: יעקב אבינו לא מת. – אמר ליה: וכי בכדי ספדו ספדניא וחנטו חנטייא וקברו קברייא? – אמר ליה: מקרא אני דורש" (תענית ה ע"ב).
וזו מסקנתו המלומדת של בעל הציץ אליעזר (שו"ת ציץ אליעזר חלק י"ד סימן צח):
"חז"ל השמיענו בזה, שאם נסתר חוש הגשמי על ידי מה שמצאנו בתורה הקדושה איפכא, על כורחך מסיקים מזה שחוש הגשמי הטעה, ורק נראים כחונטים, כי מכיון שמקרא אני דורש על פי הכללים האמיתיים שנתנו לנו מסיני, הרי שהקב"ה אומר כן, וממילא ברור שרק נדמה להם שמת, אבל חי היה, ככה למדו חז"ל תורה, וזהו ההבדל הגדול והריחוק הנורא שבין דעתנו לדעת חז"ל, מן ההיפך אל ההיפך, שאצלנו בעניותנו העולם הזה הוא מציאות והתורה נדרשת, מה שאין כן חז"ל בעיני קדשם המה ראו את התורה בחושיהם כמציאות, וכשמקרא אני דורש בטלים ומבוטלים כל החושים ועיני הבשר, כי שקר המה טועים ומטעים, ורק נראה להם שחונטים".
הנה מראה אני כמה חז"ל טיפשים גמורים שעבדו עלינו בעיניים. ולולא דמיסתפינא הייתי מחרף ומגדף כלפי שמיא 40 יום ו 40 לילה כרבי ומורי הרה"ג גוליית זצוק"ל אם לא שמיסתפא אני מיום המוות המתקרב במהירות מדהימה.
|
| |
הרבנים כשאר התאולוגים ברחבי העולם , נוהגים לבדות מליבם שקרים וליחסם לאלוהים או לחכמים. כך כתב ברוך שפינוזה בספרו: "מאמר תאולוגי מדיני" פרק שביעי: "על פי רוב היתה דאגת התאולוגים, איך יוכלו לסחוט מכתבי הקודש את הזיותיהם וסברותיהם ולאששן באסמכתא אלהית, ואין לך דבר שיעשוהו בפחות היסוסים וביתר פחזות מאשר פירושם של הכתובים…ואם יש , בשעת מעשה דבר המדאיג אותם, אין זה החשש שמא יבדו טעות כל שהיא…אלא שמא יוכיחו אחרים כי טעות בידם, ותהי סמכותם שלהם למרמס רגליים". בדוק היטב את דברי הרבנים - המנסים להוכיח את צדקת אמונתם בטיעונים ראציונאלים - כי דברי הבל הם. והדוגמא שהבאת היא אחת מהם. ראשית נביא את המקור התלמודי [מתורגם] שממנו הרבנים הוזים את דבריהם: "ואמר רבי יצחק: מה פירוש הפסוק: 'אל תתן ה' מאוויי רשע זממו אל תפק [תוציא] '(תהלים קמ)? כך פירושו: אמר יעקב אבינו לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, אל תתן לעשיו הרשע [לדעת חז"ל רומא הם יוצאי חלציו של עשיו] תאוות לבו. זממו אל תפק – אל תוציא את המדינה השומרת ומגינה על העולם מפני רומא - זו גרממיא של אדום, שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו. ואמר רבי חמא בר חנינא: שלוש מאות שרים יש בגרממיא של אדום, ושלוש מאות שישים וחמישה נציבים יש ברומי. ובכל יום יוצאים אלה נגד אלה והורגים אחד את השני להעמיד מלך. (מגילה ו ע"א – ע"ב) . שים לב לשלושה דברים: 1.לשון התלמוד אינו לשון נבואי אלא דיבר על זמנו (המאה החמישית לספירה) וכך נכתב באינצקלופדיה העברית ערך גרמניה עמ' 415 – 417: "הטוטונים העצמאיים שהרומאים קראו להם גרמנים…באמצע המאה השלישית החלה הסתערות כללית של העמים הטוטנים (גרמנים) על גבול הרינוס והלימס ונמשכה כמעט ללא הפסק במשך דורות עד להתמוטטה של מלכות רומא המערבית". 2.מלשון התלמוד גרמניה היא המצילה את העולם מפני רומא הרשעה ולא ההפך. 3.במקומות שחז"ל דיברו בלשון נבואה הם שגו , אביא שתי דוגמאות: "אמר רבי יהושע בן לוי אמר רבי: עתידה רומי שתפול ביד פרס" (יומא י ע"א ).וכידוע לך רומי לא נפלה בידי פרס. דוגמא נוספת: "אמר רבי חנינא: אחר ארבע מאות [שנים] לחורבן הבית [שנת 470 לספירה], אם יאמר לך אדם קח שדה שווה אלף דינרים [במחיר מוזל] בדינר אחד – [בכל זאת ] לא תקח [כי תושבי בבל ישובו לישראל]". (עבודה זרה ט ע"ב). כידוע לך תושבי בבל לא נגאלו עד שבאו הציונים שהתנערו ממצוות והקימו את מדינת ישראל.
|
| |
210. לדודי מ""דעת אמת"" פעם אחת ולתמיד....כנסו
תומר , |
תל אביב |
|
(18.11.10) |
דודי
מרוב שאתה להוט ל"שחרר" את עם ישראל ממורשתו
אתה מתעלם בשוגג או ברצון מעובדה פשוטה אחת שהופכת את כל ערימות המלל שלך ללא רלוונטיות ואף מעוררות גיחוך
התורה מתחלקת לארבעה חלקים:
פשט, רמז ,דרוש וסוד
אתה מתוך סוביקטיביות ופאנטיות אנטי דתית בחרת להתעלם מכך
והנך מתייחס לרמז ודרוש כאל פשט
ההפסד כולו שלך כך גם הבורות
| |
|