חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
חדש: תוכנית ליבה לכל גני הילדים במדינה
מורן זליקוביץ'
פורסם: 04.04.05, 15:25
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 455 תגובות ב-455 דיונים
391. תוכנית הליבה
גננת ,   מרכז   (04.04.05)
חיי הגננות יהיו הרבה יותר קלים, יגישו לנו תוכניות מוכנות. באיזה זמן נשב למלא שאלונים על התקדמות הילדים? נקבל תוספת שעות? היכן הגן שהיה פעם שיצרנו , שיחקנו בחול? מי ידאג לכל האמצעים הנדרשים ללימוד כל התוכניות, גם ככה מקצצים לנו כל הזמן את התקציבים.
392. גו שלנו
סבתא ותיקה   (04.04.05)
התשובה לרעיון משרד החינוך ההרסני הוא פיתוח בתי ספר לחינוך דמוקרטי שקימים בארץ .אפשר לעיין באתר האינטרנט "המכון לחינוך דמוקרטי" או לפתח את הנושא של גני ילדים עצמאיים חילוניים ודתיים ולנטרל את השליחה לגני ילדים בהשגחת משרד החינוך.
393. הרס משרד החינוך
אשת חינוך ,   חיפה   (04.04.05)
די! מספיק! הגיע הזמן להציל את משרד החינוך לפני שליבנת תסיים את הריסתו לחלוטין. בכל תחום שהיא נוגעת היא מותירה הרס. עכשיו היא רוצה להרוס גם את הגיל הרך ע"י הפיכתו לבית ספר.
394. ובמהרה יחלקו אותם להקבצות כבר בגן וישימו תוויות של כשלון או
מורה   (04.04.05)
הצלחה לכל ילד ויחליטו מי מסוגל להגיע לאן... אתם מבינים את זה? לא לקפוץ לתוכניות מסוכנות ככה. לדעתי אפשר לקחת בכל גן עניין אחד מסויים שבו הגננת יכולה להעשיר את הילדים מבלי לפגוע בילדותם הרכה ומבלי שיסווגו לרמות עוד לפני כניסתם לכתה א'! אפשר לדוגמא להעשיר את שפתם דרך המוזיקה והסיפורים אבל בוודאי שלא את הדברים שקראתי בכתבה - זה יעשה עוול גדול לחלק מן הילדים - תנו להם לגדול בשקט.
395. בישביל מה?
אמא ,   ת"א   (04.04.05)
ילדים צריכים לשחק לטפס וכו' ולא לשבת וללמוד בגיל הזה.
396. 26 - סנצ'ה פנסה
ל 26   (04.04.05)
תגובה 26 ועוד נכתבו על ידי הסנצ'ה פנסה של לימור. לשלוח את הבנות הביתה! ושעה אחת קודם! שיקחו איתן גם את שלמה! מסכן : נפל על חכה של שתי בנות ממשרד הכשלונות.
397. צודק
גננת ,   מרכז   (04.04.05)
תקים עמותת בעלי הגננות, בטוחה שבעלי יצטרף.
398. אולי אפשר ללמד אותם כבר מגיל הרך ערכים,התנהגות,נימוסים ו...
אמא   (04.04.05)
הליכות ותשאירו להם בבקשה את הילדות . היום , בעידן של התפוררות הסמכות ההורית , הכבוד , הסבלנות והסובלנות , האזרחות וכיבוד הכללים , טוב היה עושה משרד החינוך לו היה מתמקד כבר בגיל הרך בחינוך לערכים התנהגות ...... חומר למחשבה גברתי השרה לא רק הישגים חשובים , חשוב לחנך את הדור הבא להיות בני אדם טובים וחיוביים לחברה ולמדינה .
399. גננות עובדות קשה ומלמדות-כנסו
ממי   (04.04.05)
פשוט מעליב!!לקרא ולא להאמין. הרי זה בדיוק מה שעושים בגנים כל השנים! אז לבא ןלהציע זאת כאילו הם גילו את אמריקה!!! אין להם שמץ של מושג מה עושים בגן ילדים ..... לא יותר פשוט לברר עם המפקחות..?
400. זה נורא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
גננת   (04.04.05)
שנות הילדות. שנים כל כך יקרות שלעולם לא ישובו. הדגש צריך להיות על ההתפתחות הרגשית והחברתית, ילדים יכולים ללמוד מתוך הנאה וממשחקים פשוטים כמו משחק בחול או הכנת חלה, שאגב אלה לא פחותי ערך מלמידה פורמאלית. מה עם התפתחות רגשית וחברתית? המסקנה היא פשוטה, לעבור לסקטור הפרטי בלבד מהגן ועד התיכון או שפשוט לא לשלוח ילדים למערכת החינוך ולחנך באופן ביתי. החינוך הולך פייפן.
401. גברת זיילר , לצערי ,אני לא סומכת על מערכת החינוך
אמא   (04.04.05)
עד היום מערכת לא הוכיחה שאפשר לסמוך עליה . תביטי ותראי לאיזה מצב הגיעה המערכת : האלימות גואה , אין סמכות מורית , אין חינוך לערכים , יש הנשרה . תגבור לעזרה ההורים נותנים ממיטב כספם מפני שהמערכת רק מקצצת , מפחיתה שעות , מעלה את מספר התלמידים בכיתה , דוחסת חומר , בודקת רק הישגיות . זו מערכת שאפשר לסמוך עליה ? ועוד דבר גברתי הנכבדה , להורים תמיד , אבל תמיד תיהיה אופציה להתנגד , זו לא דקטטורה . אולי שכחת, אבל אנחנו משלמים ממיטב כספינו עבור החינוך שאמורים ילדינו לקבל. אנחנו הצרכנים ואת וכמוך מערכת החינוך אמורים לתת את השירות.
402. האם ילמדו בשיטת הבדידים והשפה כמכלול?!?
מתעניין   (04.04.05)
403. 42 הוציא לי את המילים מהמדפסת... מסכימה עם כל מילה
שרון   (04.04.05)
404. מה עם גישות אחרות? - למשל אנתרופוסופית?
ירדנה   (04.04.05)
יש הרבה שיטות וגישות לחנך וללמד ילדים, הרבה מסגרות, והרבה תיאוריות. תוכנית ליבה לא תאפשר לזרמים שונים של חינוך: דתי, חילוני, אנתרופוסופי, מונטסורי וכו' להתקיים. זה כמו לקבוע מצע מינימאלי למפלגות כדי לקבל מימון מהמדינה. שיטות חינוך שונות מייצרות שונות בריאה בחברה. אנחנו לא באמת רוצים לייצר שטאנץ של ילדים נכון?
405. גועל נפש
(04.04.05)
תגידו לי - השתגעתם!!!!!!!! שכחתם שמדובר פה בילדים קטנים??? לאן אתם כל כך ממהרים? למה אתם כל כך רוצים שהילדים יתבגרו מהר ? לאן נעלמה הילדות המתוקה והתמימה? האם אנו המבוגרים יצאנו אנשים כל כך גרועים וטפשים כתוצאה מחווית ילדותנו בגן שצריך עכשיו לשנות כל כך הרבה את הילדים שלנו????
406. Sounds like America
(04.04.05)
Sounds like the American education system that has been failing for the longest time. I see the damage this approach is doing every day when I go to work. Soon many therapists will be working with mainstream children to "try and fix the damage. More money will be spilled over a mistake that could have been prevented. Too bad you are trying to become Americans.
407. "לבנת אולי תספרי לנו שכולנו נצחק?"
"יש לי עיניים בגב"   (04.04.05)
גנננות תתחילו להכין מאגר של משפטים מוריים...
408. עכשיו זה פשוט רשמי
אבי   (04.04.05)
יש גני ילדים רבים היום שבהם לומדים הילדים דברים רבים, אשר קשורים בחלקם לנושאים עליהם מדובר בתוכנית. אני זוכר את האחיינית שלי כשהיתה בגן (כיום היא בת 9), כמה דברים היא למדה שם, ואני חושב על מה שאנחנו למדנו בגן, לפני בערך עשרים שנה, אין מה להשוות. היום יוצאים מהגן הרבה יותר חכמים ונבונים מבעבר. התוכנית הזאת בס"הכ מכניסה את התוכן שניתן כבר בגנים רבים בצורה זו או אחרת לתוך מסגרת אחידה שתחייב את כולם. אמרו כאן כי בתוכנית זאת יש משום פגיעה בילדותם של הילדים. אני לא חושב שהדבר פוגע בחווית הילדות שלהם. פשוט יש התקדמות עם השנים בתכנים שהגן מקנה לילדים, זה לא סותר את חווית הילדות שלהם.
409. תגובה ל 57
רס ,   חיפה   (05.04.05)
אין סתירה בין אהבה ולמידה. יש דרכים ללמד, ואת זה צריכות הגננות ללמוד. אפשר ליצור גירויים ללמידה ולהתפתחות גם תוך נתינת חום ואהבה. ואפשר ללמד תוך משחק. בגן שלנו עושים את זה כל הזמן.
410. כדאי שיתחילו לחנך את הילדים כבר בגן במקום ללמד אותם
חנית   (05.04.05)
בתוך עמי אני חיה ומה שאני רואה מחזק אצלי את ההכרה שהורים בישראל מקלקלים את הילדים. האב והאם הישראלים בטוחים שרק להם יש ילדים ושהם המציאו את מושג ההורות. הם מפנקים את ילדיהם עד לזרא , אינם מציבים גבולות, ומקרקרים מסביבם עד חנק. הילד הישראלי החדש כמעט ולא שומע את המילה "לא" והוא גדל בתחושה שהכל מגיע לו ושהוא מלך העולם . לבי לבי לגננות ולמורות על שהן נאלצות להתמודד עם "הבן יקיר לי" משופע הצעצועים והבגדים, ושאינו צריך לחשוב כי כל הזמן חושבים בשבילו ושכל ציוץ שלו מקפיץ לא רק את אבא ואמא אלא גם את סבא וסבתא והדודים.
411. גזילת הילדות מהילדים!!
נואית ,   דרום   (05.04.05)
הילדים בימינו "נהנים מטירונות" כבר בגיל שלושה חודשים כשעל ההורים לדאוג לפרנסתם. הילדים היום נתונים לתחרותיות, הישגיות, מרוץ בעקבות ההורים והחברה. המקום היחיד שנשאר שפוי בחייו הוא הגן בו הוא לומד את כל הנאמר "בחידושים המסעירים, של השרה לבנת בדרך נעימה, חוויתית כיפית וזורמת, והאמינו לי, הכל נקלט בראשם הרענן של ילדינו, רק למען השם - תנו להם לגדול במעט שפיות במקום שהשפיות מצרך נדיר!!! אל תגזלו מהם את הילדות!!!
412. טמטום של תוכניות: דוברת, גנים מה עוד?
שרה ,   ת"א   (05.04.05)
משרד החינוך עוד לא מצליח עם וועדת דוברת וכבר יש להם תוכניות נוספות. בקיצור מרוב עצים (תוכניות)לא יהיה שום דבר. סתם!!!! הילדים מסכנים אני מרחמת עליהם ובכלל המורים והגננות -פשוט כדאי להפסיק להתיחס להוראות המשרד
413. יופי
שרה ,   ת"א   (05.04.05)
בכלל אולי כבר ילמדו לתואר ראשון ואז ישר לאוניברסיטה לתואר שני בלי בית ספר יסודי ותיכון
414. צודקת
שרה ,   ת"א   (05.04.05)
415. הן פשוט הפכו לבובות על חוט
אמא וגננת בגן פרטי ,   תל אביב   (05.04.05)
היצירתיות של גננות משרד החינוך כבר מזמן בפשיטת רגל, הן הפכו לבובות משחק בלבד. מכריכים אותן/ם לעבוד עפ"י הוראות וגזרות שאינן הגיוניות ו/או תואמות התפתחות לילדים כה צעירים - פשוט לא נותניםלילדים האלה להנות מהילדות בגלל הכיסא שכל אחת צריכה שם למעלה.
416. עכשיו זה רשמי - נערכת החינוך בפשיטת רגל
אמא כואבת ,   תל אביב   (05.04.05)
זה פשוט מזעזע שמגיעים למצב שבו מביאים גננות למצב שהם צריכות כל הזמן להתעסק במדדים ותחרותיות בין הילדים ואין להן זמן לראות באמת את הילדים - למשל: מבחינה מוטורית, חברתית והחשוב ביותר . . .רגשית. ילד שמגיע לחברת בית הספר ולא ידע לקוא או לכתוב יוכל להמשיך לחיות עם קצת עזרת מבית מספר הורים מורים פרטים או כל רעיון יצירתי אחר - ולא ארוך במיוחד. לעומתו ילד עם בעיות רגשיות מצבו יהיה הרבה יותר קשה ומורכב לפתרון . . . ואז מה יגידו גברת תירוש ו/או גברת לבנת, לכך אין להן תשובות או שאלות כי אילו אינם דברים הישגיים או נמדדים וכתוצאה מכך זוהי בעיית ההורים בלבד. אם אין לילדים תמיכה נכונה בגילם הצעיר ע"י הגננת העסוקה בשטויות הם יצאו למערכות הבאות בחיהם עם פערים קשים שיביאו אותנו לשאלות כמו - למה הנוער שלנו נראה כך? מערכת החינוך פשוט עוסקת בטפל ולא בעיקר
417. גברת זיילר יקרה האם עבדת יום אחד בגן ילדים?
אור כהן ,   תל-אביב   (05.04.05)
מי הם המומחים והמבינים הגדולים שמאחורי תוכנית הליבה לילדים קטנים? האם ברצונכם לרדד כל חלקה טובה בתוכניות ליבה ללא לב???
418. תוכנית לא ריאלית
לילי ,   באר-שבע   (05.04.05)
תנו לילדים להנות מילדותם. אך אם בכל זאת רוצים להשקיע - תשקיעו בערכים , מוסר, כבוד הדדי , מניעת אלימות וכדומה.
419. יופי ככה תהיה להם אפשרות לדחוף ריטלין...
(05.04.05)
כבר מגיל 3....ילדים מסוממים... תצפית על כל ילד??? אתם מטורפים!!!
420. "מהפכה בגן ילדים"
הררי רחל ,   חדרה   (05.04.05)
איני חושבת שיש איזה שוני ממה שלימדנו עד היום . זה פשוט אותה גברת בשינוי אדרת. בגני גם ילדים מתחת לגיל שלוש כבר לומדים אורינות מתמטיקה וכישורי חיים איני מבינה על מה כל המהומה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה