מופז: נוהל חירום בגלל מגדל הפיקוח בנתב"ג
שר התחבורה כינס פורום מיוחד לבטיחות בתעופה שקבע כי מגדל הפיקוח בנתב"ג אינו יכול לספק תמונה כוללת. חברי הפורום קבעו שיש לשנות את מיקום המגדל ולהגביהו. מופז: "אנחנו במצב חירום". רשות שדות התעופה: "מאמצים מרוכזים להגברת הבטיחות"
מגדל הפיקוח הקיים בנתב"ג אינו מאפשר שליטה טובה על הנעשה, ויש לשנות את מקומו ולהגביה אותו - כך עלה היום (ב') בישיבה של פורום בטיחות התעופה שכינס לראשונה שר התחבורה שאול מופז. "אנחנו במצב חירום, ויש לעשות הכול בנוהל חירום כדי למנוע אסונות כתוצאה ממבנה המגדל", אמר מופז בפורום.
בפגישה היום קבעו חברי הפורום שמגדל הפיקוח של נתב"ג אינו יכול להעניק תמונה כוללת של המטוסים בנמל. לטענתם, הבעיה נובעת בשל מיקומו של המגדל, ובשל גובהו - 40 מטר בלבד. לדעת חברי הפורום, יש להגביה את המגדל ב-30 מטרים נוספים.
מיקומו וגובהו של המגדל כבר גרמו לתקלות חמורות בנתב"ג. לאחרונה אירע מקרה שבו מטוס עמד לנחות בזמן שבו עמד מטוס אחר להמריא, אולם בשל מימדיו הפיזיים של המגדל, נמנע מפקחי נמל התעופה לראות את המתרחש. הודות לתושייתו של טייס אל-על באחד המטוסים, נמנעה ההתנגשות.
מופז הורה לפורום לאתר בתוך חודשיים מקום חלופי למגדל, וכמו כן תיבדק אפשרות שהמגדל יישאר במקומו אך יוגבה. שר התחבורה הורה לתקן את המגדל עד שנת 2009, ובינתיים הורה לרשות שדות התעופה לצייד את הפקחים תוך שלושה חודשים במצלמות וציוד טכנולוגי נוסף שיאפשרו להם לקבל זווית ראייה של מטוסים שכיום אינם נראים לעין.
פורום בטיחות התעופה אמור להתכנס מדי חודש בחודשו לבדיקת בעיות בטיחותיות בנתב"ג ובשדות התעופה האחרים בארץ. בין החברים בפורום: בכירים במשרד התחבורה ובכירים ברשות נמל התעופה, בהם מנכ"ל הרשות וכן מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר.
פקחי הטיסה בנתב"ג מתריעים מזה זמן רב על בעיות הבטיחות בנתב"ג בכלל, ובמגדל הפיקוח בפרט. יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, המייצג גם את הפקחים, אמר היום ל-ynet: "למגדל הזה אסור להישאר כמו שהוא. הוא לא מתאים לשנות ה-2000 ולגודלו הנוכחי של נתב"ג. צריך להחליף אותו כמו שצריך להחליף מכשיר, ואני צועק על כך כבר זמן רב".
רשות שדות התעופה: מאמצים להגברת הבטיחות
מרשות שדות התעופה נמסר כי נעשים מאמצים מרוכזים להגברת הבטיחות. בין השאר יוכנסו טכנולוגיות חדשות לשימוש שיאפשרו נחיתה בטוחה יותר של מטוסים. כן הוחלט על שיפורים במסלולי נחיתה והחלפה של של מערכות הקלטות קול
ותמונה. פקחי הטיסה יעברו הכשרות וריענונים נוספים בנוהלי דיבור ועבודת צוות, ובנוסף - תתגובר הכשרת פקחי הטיסה בסימולטור בקנדה.
"מתוך סל תקציב הפיתוח לשנים 2008-2010 של רשות שדות התעופה, העומד של 1.6 מיליארד שקל, הוקצה סך של550 מיליון שקל לנושאי הבטיחות והביטחון", נמסר מהרשות.