ההגדה במנהרת הזמן
הגדת פסח צויירה יותר מכל ספר עברי אחר, במטרה לעורר את הכל לספר ביציאת מצרים, אך בכל תקופה נראתה אחרת. תערוכת הגדות מכל הזמנים מוצגת בימים אלה במוזיאונים בעכו ובקיבוץ לוחמי הגיטאות. כתב ynet יצא למסע במנהרת הזמן
מספרים ביציאת מצרים - בכל הזמנים: הגדות פסח מכל הזמנים מוצגות בימים אלו בתערוכה משותפת למוזיאון בית לוחמי הגטאות ולמוזיאון "אוצרות בחומה" בעכו.
מאז ומתמיד שיקפה ההגדה של פסח את פני הדור כשבכל תקופה נוספו והושמטו קטעים בהתאמה לזמן ולמקום. ההגדה של פסח צויירה יותר מכל ספר עברי אחר, הציורים והאיורים שבהגדה - שלא כמו ציורים בספרי המקרא וההלכה ובסידורי תפילה - לא עוררו התנגדות מצד הרבנים.
מטרת העל כמובן היא לעורר את בני הבית, קטנים וגדולים כאחד, לספר ביציאת מצרים לא רק כדי לדעת את ההיסטוריה, אלא בעיקר כדי להפיק את לקחיה לחיינו אנו, שכן "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים". ואם הציור יכול לשרת מטרה זאת ההנהגה הדתית לא ראתה בכך, כל בעיה וההגדות הפכו עם השנים להיות מקור השראה לאמנים רבים.
במוזיאון "אוצרות בחומה" מוצגות הגדות מהאוסף של מרדכי פיש מבני ברק. בין ההגדות, העתיקה ביותר, "הגדת הציפורים" שנכתבה במאה ה13 , עם איורים של ראשי ציפורים על גבי דמויות אנושיות. "הגדת סרייבו" שציירה במאה ה 14 בברצלונה , נדדה לאיטליה ושרדה את המשטר הנאצי הודות למנהל המוזיאון באיטליה שהבריח אותה לידי הפרטיזנים .
במוזיאון לוחמי הגטאות ניתן למצוא הגדות משלוש תקופות, כשברובן ניתן לראות השפעות ציוניות וארצישראליות: הגדות מתחילת המאה ה-20, שרובן נכתבו על ידי חברי תנועות נוער ציוניות, שהוסיפו להגדה קטעים שונים המבטאים את כמיהתם העזה לארץ ישראל ולירושלים, הגדות שנכתבו במהלך מלחמת העולם השנייה במקומות מסתור, על פי זיכרונם של הכותבים בכתב יד, יחד עם הסיפורים של משפחות שקיימו את ליל הסדר במסירות נפש במהלך השואה.
באוסף, גם הגדות שנכתבו לאחר המלחמה במחנות העקורים, בהן ניתן לראות השוואות בין פרעה והמצרים לבין היטלר והנאציזם.
המוזיאונים פתוחים לקהל הרחב במהלך חול-המועד פסח.