גוטקס והמשביר לצרכן נפרדות
אחרי שלוש שנים של שיתוף פעולה, תפסיק גוטקס להפעיל את מחלקות בגדי הים במשביר. מנכ"ל המשביר: "כשגוטקס לא מסכימה עם המתחרים, ואלה לא נוכחים אצלי, הצרכן מפסיד"
חברת גוטקס והמשביר לצרכן מפסיקות את שיתוף הפעולה ביניהן. ל"כלכליסט" נודע כי החברות החליטו לסיים את ההסכם שמתוקפו הפעילה גוטקס את מחלקות בגדי הים במשביר (ב־26 מסניפי הרשת) בשלוש השנים האחרונות. החל בקיץ הבא יפעיל המשביר את המחלקות באופן עצמאי. הסיבה היא שספקים מתחרים של גוטקס הביעו תרעומת על כך שהיא מפעילה את מחלקות בגדי הים ונמנעו מלשווק סחורה למשביר.
גוטקס הפעילה את המחלקות בשלוש השנים האחרונות. המשביר, כבית הכלבו הגדול בישראל, חתם עם החברה על הסכם שבמסגרתו מרבית השטח במחלקות שימש את מותגי הקבוצה, ו-30% מהשטח יועד למותגים אחרים. גוטקס תמשיך לשווק למשביר בגדי ים גם בהסדר החדש.
אסף בן דב, מנכ"ל המשביר, אישר את הדברים ל"כלכליסט". "קיבלנו יחד עם גוטקס החלטה להפעיל בעצמנו את המחלקות, בשיטת הקונסיגנציה", הסביר. "זה נכון יותר לקהל של המשביר, ויציע לו מגוון רחב יותר של מותגים. אם גוטקס לא מצליחה להגיע להבנות עם חברת אקספוז (המשווקת מותגים כגון בננה ולי קופר - א"י), ואקספוז לא נמצאת במשביר, אז מי שמפסיד הוא הצרכן. אני צריך את המגוון על הרצפה".
גם בגוטקס לא רוו נחת מהמודל העסקי, שתבע השקעה ניכרת בהפעלת המחלקות, בפרסום ובדיול. "הם לא כעסו עלינו", אמר בן דב. "אנחנו לא נהנינו מהמגוון והם לא נהנו מהמודל".
המכירות במשביר מהוות 20% מהמכירות בכלל שוק בגדי הים, וברשת שואפים לצמוח ב-10% בנתח השוק בעונה הקרובה. "החלטתי שניקח נתחי שוק משוק בגדי הים, ואעשה זאת", אמר בן דב. "אחרי העונה הבאה נדע אם קיבלנו החלטה נכונה או לא".
דובר גוטקס מסר בתגובה: "גוטקס והמשביר לצרכן הגיעו, בהסכמת שני הצדדים, להסכם עבודה חדש. כל מותגי גוטקס ימשיכו להימכר בסניפי המשביר, עם השירות המקצועי ביותר והמגוון הגדול והאופנתי ביותר".