"לא מתקינים מזגן בבתים חדשים"
לקוח שרכש מזגן במחסני חשמל גילה כי המתקין מטעם הרשת מסרב להתקין אותו בביתו, בטענה שאי אפשר להתקין מזגן בבית חדש. לטענת הלקוח, אמרו לו גם מנהלת הסניף שהרשת אינה מתקינה מזגנים בבית כמו שלו, והוא התקין אותו באופן פרטי. "אולי אני אעבור דירה לבית ישן, כדי שיתקינו לי מזגן?" שואל הלקוח. הרשת מכחישה: "מצאנו לו מתקין אחר"
מתקינים מזגן? תוודאו קודם שהבית שלכם לא חדש מדי. כך עולה מטענותיו של אריאל יצחק, צעיר מראש העין שרכש מזגן מהרשת אך לטענתו, הרשת סירבה להתקין אותו.
"לא מתקין מזגן בדירה כזאת"
לפני שלושה שבועות נכנס יצחק לחנות מחסני חשמל בצומת סגולה בפתח תקווה וביקש לרכוש שני מזגנים לביתו. "אמרו לי שהמזגן עולה 4,400 שקלים, כולל התקנה, שעלותה הבסיסית היא 500 שקלים, ושאצטרך להוסיף כסף במקרה שהמתקין יידרש לבצע תוספות נלוות. הם אמרו שהם יבצעו את ההתקנה תוך שלושה שבועות", סיפר יצחק ל-ynet.
לאחר שלושה שבועות של המתנה בחום הקיץ הלוהט הגיע מתקין מטעם הרשת. אלא שלטענתו של יצחק, המתקין התלונן בפניו כי לא נאמר לו שמדובר בהתקנת מזגן בדירה חדשה. "בהתחלה המתקין הודיע לי שזה יעלה לי יותר" מספר יצחק, "אמרתי לו שאשלם על כל דבר מעבר להתקנה הבסיסית ואפצה אותו על כל תקלה. הייתה שם צנרת שהיה צריך להעביר. בנוסף, אחד מהחדרים בדירה הוא ממ"ד, שנדרשת לבצע בו קדיחה נוספת שלוקחת הרבה זמן".
לטענתו של יצחק, הסכים המתקין בתחילה לבצע את העבודה הנוספת תמורת תשלום נוסף, אבל אחר כך שינה את דעתו ואמר כי הוא מפחד לפגוע באינסטלציה של הדירה, ולבסוף הודיע שאינו מתקין מזגנים בדירות כאלה. "כנראה שלא התאים לו לבצע התקנה שהייתה כרוכה בהרבה עבודה בעונת הקיץ הלחוצה", מנחש יצחק.
"שאני אעבור דירה בשביל שתתקינו את המזגן?"
"התקשרתי למנהלת הסניף והתלוננתי", מספר יצחק, "אבל היא אמרה לי שהיא דיברה עם מתקינים נוספים וגם הם אומרים שלא ניתן להתקין מזגן בדירות חדשות כמו זאת שאני גר בה. אמרתי לה - אין בעיה, אני אחפש דירה אחרת כדי שתוכלו להתקין את המזגן. האם אדם שגר בדירה חדשה אינו יכול להתקין מזגן? ואם כן, מדוע הם לא מציינים זאת במעמד רכישת המזגן, כדי שאדע זאת ואוותר על ההתקנה?"
בסופו של דבר, התייאש יצחק והחליט להזמין את ההתקנה על חשבונו באופן פרטי. לטענתו, הגיע למחרת לסניף הרשת, וביקש לבטל את ההתקנה. למרות זאת, התקשרה מנהלת הסניף למחרת, והודיעה לו כי היא עדיין מחפשת מתקין שיסכים להתקין את המזגן בדירתו. אלא שיצחק הקדים אותה והזמין מתקין פרטי. "המתקין הפרטי הגיע ביצע את העבודה ללא בעיה ואמר שאין פה שום סיכון", הוא אומר.
יצוין כי בניגוד למקובל במחוזותינו, הוויכוח בין הלקוח והחברה לא היה קשור כלל לכסף: הרשת הסכימה לשלם את עלות ההתקנה והבטיחה להחזיר לו את הכסף תוך עשרה ימים. אלא שהלקוח טוען כי בסניף הרשת פשוט סירבו לבצע את ההתקנה. "ומה היה קורה אם הייתי ממשיך לחכות להם?"
מחסני חשמל: "מצאנו לו מתקין אחר"
מורן כץ, מנהלת סניף מחסני חשמל בסגולה, אמרה ל-ynet בתגובה כי "טענותיו של הלקוח אינן מדויקות. בדירה שלו יש תשתית למזגן מיני-מרכזי, ואילו הלקוח רכש שני מזגנים רגילים, עיליים. כיוון שכך, צריך לקדוח כדי להעביר את כל הצנרת של המזגן בתוך הקיר. אין כאן בעיה של עבודה, למתקין אין בעיה לעשות את העבודה הזאת. אבל בגלל שזה בניין חדש, ההתקנה כרוכה בהתקנת צנרת חיצונית, שתכער את הבית, והלקוח לא הסכים לכך. בכל מקרה, אפשר למצוא לו מתקין".
מנכ"ל מחסני חשמל, שמעון דן, מוסיף: "המתקין שהגיע לבית הלקוח אמר שהבית חדש ולכן ההתקנה מורכבת. הנחתי את מנהלת הסניף, להחזיר ללקוח את עלות ההתקנה העצמית גם אם היא תהיה כפולה מעלות ההתקנה באמצעות המתקין שלנו, ובלבד שהלקוח יהיה מרוצה. לקח לנו יממה אחת בלבד לאתר בעל מקצוע שיבוא לבצע את העבודה לאחר שהמתקין הראשון אמר שהעבודה מורכבת מדי".
יצחק מכחיש את טענות הרשת: "זה פשוט שקר וכזב. זה לא מה שנאמר לי. נאמר לי מפורשות גם על ידי המתקין וגם ועל ידי מנהלת הסניף שבבית כמו שלי יש בעיית התקנה".