משקיעים ערבים מתעניינים במותג האמר
מכירת האמר: אחרי המתעניינים מסין, הודו ורוסיה, ג'נרל מוטורס מקבלת פניות גם ממשקיעים ערבים מנסיכויות המפרץ
ג'נרל מוטורס ממשיכה לנהל מגעים עם גורמים שונים בנוגע למכירת האמר, והפעם נראה כי המתעניינים מגיעים מנסיכויות הנפט. שני משקיעים ערבים ממדינות המפרץ הביעו עניין ברכישת האמר מ-GM, כך לטענת מנהל GM במזרח התיכון.
"היו מתעניינים מגופים שונים במפרץ... יש תקדימים במקרים של אסטון מרטין, פרארי ודיימלר, ופתרונות מסוג זה הם מאוד ריאלים", כך אמר לרויטרס מנהל ג'נרל מוטורס במזרח התיכון, טרי ג'ונסון, בראיון טלפוני.
ג'נרל מוטורס מכינה מסמכי מכירה למותג האמר, וניהלה שיחות ראשוניות עם מתעניינים פוטנציאליים, איתם היא מקווה לפתוח בשיחות משא ומתן רשמיות, כך הודיע יו"ר GM, ריק וואגוניר בשבוע שעבר.
האמר. בדרך לבעלות ערבית?
"כפי הנראה, היו לנו שני משקיעים נפרדים שהתעניינו, אבל אני לא יודע מה קרה עם זה מאז", אמר ג'ונסון.
אנליסטירם אמרו כי הם צופים שלג'נרל מוטורס יהיה קשה למכור את מותג האמר, שמקורו בכלי רכב צבאי. יצרנית הרכב הגדולה באמריקה מצפה לגייס עד לארבעה מיליארד דולר באמצעות מכירת נכסים שונים עד 2009, בהם מותג השטח. זאת במטרה לגייס כספים כדי להתמודד עם צניחת המכירות והרווחים בארצות הברית.
עם מכוניות המציגות תצרוכת דלק ממוצעת של בין ארבעה לשישה ק"מ לליטר, האמר הוא לא מותג אטרקטיבי בעידן של מחירי דלק גבוהים - הדוחקים את הלקוחות לדגמים קומפקטיים וחסכוניים.
מדינות המפרץ הן אחד השווקים האוהדים ביותר של האמר. מחירי דלק נמוכים, כלכלה מתפתחת ומיתוג האמר כסמל סטאטוס, הופכים את רכבי השטח הגדולים ללהיט מכירות. זו גם לא תהיה פעם ראשונה בה מותג מערבי נרכש על-ידי משקיעים מהמזרח: רק לפני מספר חודשים השלימה טאטא ההודית השתלטות על לנד רובר ויגואר, ובשנה שעברה קבוצת משקיעים מכווית רכשה בעלות משותפת באסטון מרטין, יחד עם פרודרייב הבריטית.