בקרוב: תו תקן למוצרי קוסמטיקה מים המלח
התאחדות התעשיינים מקדמת רעיון להשקת תו תקן שיוענק רק למוצרי קוסמטיקה מתוצרת הארץ עם רכיבים מים המלח. המטרה: לבדל אותם מזייפנים וממוצרים שמשתמשים בכיתוב Dead sea product גם כשאינם מיוצרים בים המלח
מוצרי ים המלח נחשבים לאיכותיים בשל הסגולות המיוחסות למלח, ויצרנים שונים מנסים "לרכוב" על סגולות המותג. תעשיינים ישראלים מספרים כי נתקלו בין היתר בארצות הברית ובצ'כיה במוצרים של חברות זרות שעליהם הופיע הכיתוב Dead sea product, אף שמדובר במוצרים שכלל אינם מיוצרים בישראל. "זה פוגע במותג ים המלח ובקטגוריה כולה. יש חברות שמשתמשות במלח רגיל וכותבות שהוא מים המלח", טוענים יצרנים.
את התו יקבל רק מוצר שיוצר בישראל ואכן יש בו חומרים מים המלח. המוצר לא ייבדק על ידי מכון התקנים אלא על ידי התאחדות התעשיינים בלבד, והיצרנים שיבקשו לקבל את תו התקן יצטרכו לתת להתאחדות הצהרה בדבר הרכיבים של המוצרים. קבלת התו לא תהיה כרוכה בתשלום, אבל תחייב את היצרניות להיות חברות בהתאחדות התעשיינים.
כיום יש כמה חברות שמייצרות מוצרי טיפוח וקוסמטיקה על בסיס מלח מים המלח, ובהן אינטרקוסמא, יצרנית המותג מינרל קר, חברת אהבה, פרמייר ולוריאל - שמשווקת סדרת מוצרים המבוססת על חומרים מים המלח רק בחו"ל. החברות אהבה ואינטרקוסמא הן היצרניות הישראליות המובילות בקטגוריה של מוצרי ים המלח. אינטרקוסמא מייצאת את המותג מינרל קר לפולין ולשוק המוסדי בהולנד, ול"כלכליסט" נודע כי כעת נכנסת החברה עם המותג גם לצ'כיה ולסלובקיה ותשווק אותו ברשת הבינלאומית sephora.
גם חברת אהבה (שנמצאת בבעלות גאון אחזקות, משפחת לבנת, קרן שמרוק, קיבוץ מצפה שלם וקיבוץ קלי"ה) נחשבת להצלחה בחו"ל - יותר מאשר בישראל. רוב פעילות החברה מופנית אל מעבר לים, והיא משווקת את מוצריה ליותר מ־30 מדינות.