שברולט הציגה אורלנדו - כמעט על הכביש
שברולט חשפה בתערוכת פריז מיניוואן קומפקטי עם שבעה מושבים, וכינתה אותו בינתיים "מכונית תצוגה". אבל באותה נשימה היא גם מבטיחה לייצר אותו, כבר בשנה הבאה
יצרניות הרכב אוהבות לבחון את דעת הקהל, במיוחד באמצעות מכוניות תצוגה חדשניות ונועזות שרחוקות מאוד מייצור. אבל לפעמים מכונית תצוגה היא לא יותר מקדימון ריאליסטי לגמרי לדגם סדרתי, כפי שניתן להתרשם מתצוגת שברולט בתערוכת הרכב של פריז.
שברולט אורלנדו. נראה מודרני, ובעיקר גדול (צילומים: רועי צוקרמן)
האמריקנים בחרו בתערוכה הצרפתית כדי להציג את מה שהם מגדירים כ"אפשרות לדגם חדש במשפחת שברולט". הוא נקרא אורלנדו (Orlando), והקטגוריה אליה הוא מכוון היא המיניוואנים הקומפקטיים. קטגוריה שהומצאה על-ידי רנו עם הסניק המצליח, ומאז התרחבה והפכה למקור רווחים לא מבוטל ולתחרותית מאוד.
עד עתה יוצגה שברולט בקטגוריה זו על-ידי הוויואנט, נצר למשפחת דגמי דייהו לשעבר, עם כל המשתמע מכך. האורלנדו, שמבוסס על פלטפורמה חדשה ומודרנית, שתשמש גם את אופל אסטרה וזפירה הבאות, צפוי להיות מודרני ואיכותי בהרבה. כבר בגרסת התצוגה, שנראית קרובה מאוד לייצור, ניכר שיפור משמעותי בכל הקשור לרושם חזותי: העיצוב נאה בהרבה, איכות החומרים משופרת והאורלנדו נראה גדול ומרווח מהוויואנט.
מכונית התצוגה צוידה במנוע 2.0 ליטר, טורבו-דיזל, שמספק 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ. כן, אותה יחידת כוח בדיוק מהקרוז, שגם תרמה את תיבת ההילוכים האוטומטית ועושה שימוש באותה פלטפורמה. למרות הבסיס המשותף, ולטובת המרווח בתא הנוסעים, לאורלנדו יש בסיס גלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ מזה של הקרוז, עם 276 ס"מ בין הסרנים.
המיניוואן הקומפקטי החדש של שברולט צפוי להגיע לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה. ואת זה לא אנחנו אמרנו - למרות ההצהרות הראשוניות על "מכונית תצוגה", בשברולט מתקשים להתאפק וכבר באירוע החשיפה בפריז, הודו שהאורלנדו יגיע לייצור בשנה הבאה כמעט ללא שינוי. אלו חדשות טובות מאוד עבור היצרנית, בהתחשב בכך שנכון לעתה, שברולט איננה תחרותית בפלח השוק החשוב הזה. גם ב-UMI אופטימיים, ומספרים כי הדגם החדש "עשוי" להגיע לישראל, ו"אולי" יתחרה כאן במאזדה 5. אולי. כמעט בטוח.