המועצה לצרכנות: דחו הצטרפות לחבילות סלולר
זאת, בעקבות הודעתו של משרד התקשורת על כך שהחל בינואר לא יוכלו החברות הסלולריות להעלות תעריפים ללקוחותיהן במשך תקופת ההתחייבות. החשש: החברות יכבלו הלקוחות בחוזים שבהם ניתן יהיה להעלות את התעריף
ארבעה ימים לאחר הודעת משרד התקשורת, על כך שהחל בינואר לא יוכלו החברות הסלולריות להעלות תעריפים ללקוחותיהן במשך תקופת ההתחייבות, קוראת היום (ב') המועצה הישראלית לצרכנות ללקוחות לשקול לדחות הצטרפות לחבילות סלולר חדשות עד סוף דצמבר.
במועצה לצרכנות חוששים כי חברות הסלולר עלולות לנצל את זמן ההמתנה עד כניסת ההוראה לתוקף, ולכבול את הלקוחות בחוזים שבהם ניתן יהיה להעלות את התעריף.
על פי הוראת משרד התקשורת, יחויבו החברות הסלולריות להציג למנויים את תנאי ההתקשרות הסופיים שיהיו ידועים וקבועים מראש - לכל תקופת ההתחייבות. תעריפי ההתקשרות ייקבעו ביום ההתקשרות על ידי המפעיל, ויהיו אחידים ונקובים בשקלים למשך כל תקופת ההתחייבות.
עם זאת, במשך תקופת ההתקשרות, החברה הסלולרית תוכל לספק ללקוחותיה תעריפים נמוכים מאלה שנקבעו מראש בהסכם ההתקשרות. משרד התקשורת לא החיל את התיקון על החוזים הקיימים, שבהם עדיין יהיו החברות רשאיות להעלות תעריפים עד שיעור מסוים כל שנה.
המועצה לצרכנות קוראת לצרכנים לבחון את התנאים המוצעים להם, ולשקול את כדאיות ההצטרפות בתקופה זו שעד כניסת ההוראה לתוקף, או לדרוש בעת חתימת החוזה את ביטול הסעיף המתיר לחברות הסלולר להעלות מחירים בתקופת ההתחייבות.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, ממליץ לצרכנים המקבלים עתה הצעות מחברות הסלולר, לסרב להתחייב לאותו הסעיף, ולשקול להמתין עד למועד תחילתו של תיקון הרשיון, ב-1 בינואר 2009. במועד זה תתאפשר לציבור בחירת התוכנית המשתלמת ביותר עבורו.
"עקרון ההגינות מחייב את חברות הסלולר ליידע את הצרכנים בעובדה כי בתום 2008 תיכנס ההוראה לתוקף, והם יוכלו להתחייב בחוזים שבהם התעריף סופי וקבוע מראש למשך כל תקופת ההתקשרות", אמר פלג.