קבוצת עזריאלי תשיק כרטיס אשראי חדש בינואר
הכרטיס שיושק באמצעות לאומי קארד, שבה מחזיקה הקבוצה 20%, ייקרא מולטי עזריאלי ויחליף את כרטיס שופינג. מנכ"ל הקבוצה: "המטרה היא להגיע ל-100 אלף כרטיסים"
הכרטיס החדש יחליף את כרטיס האשראי שופינג שהיה לקבוצת עזריאלי עם ישראכרט, וכלל 100 אלף כרטיסים. שיתוף הפעולה בין ישרכארט לעזריאלי הסתיים ב-15 באוקטובר, לאחר שכרטיס שופינג נהפך בעצם לכרטיס אשראי "רגיל" ללא הטבות בקניוני הקבוצה.
בימים אלה הרשתות השונות המפעילות חנויות בקניוני עזריאלי מתבקשות לחתום על הסכם למתן הנחות של 10%-5% לבעלי הכרטיס החדש בעת רכישה בחנויות. נוסף על כך, בקבוצה פועלים להרחיב את שיתוף הפעולה עם חברות בתחום התיירות ובתחומים נוספים.
"להגביר הנאמנות לקניונים שלנו"
מנכ"ל קניוני עזריאלי, פאר נדיר, שינהל את מועדון הלקוחות אמר כי "השאיפה היא להגיע ל-100 אלף כרטיסים. בעבר הקשר היה עם 400 בתי עסק, אנחנו רוצים להגדיל אותו הפעם". עם זאת, הקבוצה לא תוכל להשתמש בבסיס הלקוחות של הכרטיס הקודם, שכן הוא שייך לישראכרט, ותיאלץ לגייס לקוחות חדשים.
נדיר אמר עוד: "אנחנו רואים את המהלך כחלק מהגברת הנאמנות לקניונים שלנו ומהגדלת הבידול. מדובר במועדון שנותן הטבה אמיתית וישירה של הנחה במעמד כל קנייה, לעומת מועדונים אחרים שההנחה בהם בדרך כלל מוסווית. בתקופה זו, שבה המחיר הוא מרכיב משמעותי בהחלטת הקנייה, הכרטיס ייתן יתרון נוסף לקבוצה".
חברת לאומי קארד מנפיקה גם את כרטיס האשראי של שופרסל, שכולל את חברת הדלק פז, המתחרה בסונול. בהקשר זה אמר נדיר כי הוא לא רואה פגיעה, משום שמדובר בכרטיסים ובהטבות שונות.
כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים הם אחד האמצעים להגברת נאמנות לקוחות, שכן הם נותנים להם הטבה שאמורה למשוך אותם לחנות או לחברות הספציפיות. בישראל מדובר בתופעה נפוצה: סופר-פארם היתה הראשונה להשיק ב-1998 את כרטיס לייף סטייל, שכולל כיום 300 אלף לקוחות. קבוצת אלון מפעילה את כרטיס You, וזאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, הצהיר כי זהו אחד מיעדי הפיתוח של החברה. המשביר החדש לצרכן מפעילה גם היא את כרטיס מולטי 365 עם לאומי קארד.