הפועלים: "מערכות המחשב שבו לפעילות רגילה"
השיבושים החמורים בבנק נמשכו יומיים ברציפות. מנהל אזור הדרום של הפועלים, רון וקסלר, אמר ל-ynet: "מוצע שאם לא מדובר בפעולה דחופה בסניף - שהלקוחות יגיעו בהמשך הבוקר, על מנת לאפשר לכלל הלקוחות לקבל שירות מיטבי"
בנק הפועלים הודיע הבוקר (יום ב') כי מערכות המחשב שבו לפעילות רגילה. בהודעת הבנק נאמר: "הבנק ממשיך לבצע פעולות עדכון באופן שוטף עקב הצטברות פעולות שנעשו ביומיים האחרונים. בבנק שבים ומתנצלים בפני הלקוחות על אי הנוחות שנגרמה להם".
מערכות הבנק שותקו מיום ראשון לפנות בוקר, ורוב השירותים הבנקאיים נמנעו מלקוחותיו - בכל ערוצי התקשורת. לדברי הבנק, השיבושים החמורים נוצרו עקב תקלה במחשב המרכזי.
מתי לבוא לסניפים כדי לא להיתקע בתור?
מנהל אזור הדרום של בנק הפועלים, רון וקסלר, אמר בשיחה עם ynet: "נכון לבוקר זה, הלקוחות יכולים לבצע את כל הפעולות בכל ערוצי הבנק - באינטרנט, במוקד הטלפוני ובמכשירים האוטומטיים. סניפי הבנק פתוחים כסדרם. גם המערכות בסניפים עלו הבוקר באופן תקין.
"בד בבד עם מתן השירות בכל המערכות ובכל הסניפים, ממשיכה הזנת הנתונים; יש פעולות שניתנו ידנית ביומיים האחרונים, ועובדי הסניפים יהיו עסוקים בהזנת הנתונים - במקביל למתן שירות ללקוחות".
אז יהיו תורים ארוכים והשירות יהיה איטי?
"העובדים המסורים יתמודדו עם זה. אנחנו פתוחים לשירות כלל הלקוחות. נבחן אפשרות להוסיף שעות פעילות במשך היום והשבוע, במידת הנדרש. כל לקוח יכול לעשות פעולות בערוצים הישירים, וכן להגיע לסניפי הבנק.
"לנוחיות הלקוחות, ועל מנת לאפשר שירות מיטבי, מוצע שאם לא מדובר בפעולה דחופה בסניף - שהלקוחות יגיעו בהמשך הבוקר, על מנת לאפשר לכלל הלקוחות לקבל שירות מיטבי".
מה תוכל לומר לציבור על מהות התקלה חמורה?
"בלילה שבין שבת ליום ראשון, ב-1:30, אותרה תקלה בחלקים של מערכת ההפעלה במחשב המרכזי מתוצרת יבמ. התקלה גרמה לכך שהמחשב המרכזי לא יעבוד. מאותה נקודות זמן מומחים מטעם הבנק ומטעם יבמ עבדו סביב השעון לטיפול התקלה.
"לאחר תיקונה אתמול, החלה העלאה הדרגתית ומבוקרת של המערכות, וכן הזרמת הנתונים כתוצאה מהפעילות שנעשתה ביומיים האחרונים. אני מבקש שוב להתנצל בפני הלקוחות על אי-הנוחות שנגרמה להם ביומיים האחרונים, ולהודות להם על הסבלנות שגילו".
חרושת שמועות על חבלה
ביומיים האחרונים זרמו למערכת ynet תלונות רבות של לקוחות בנק הפועלים, שסיפרו על הבעיות הקשות ועוגמת הנפש שעמם נאלצו להתמודד. רבים קבלו על ההפסדים הכספיים הניכרים שנגרמו להם עקב השיבושים החמורים.לקוחות רבים טענו כי הבנק מסתיר למעשה את מלוא התמונה, שלא לומר - את התמונה האמיתית על אודות התקלה ומממדיה. בין השאר, נטען כי מדובר למעשה בחבלה מכוונת במחשב המרכזי ובמערכת הגיבוי שלו, וכי החבלה חמורה ומתוחכמת עד כדי כך שנתונים של לקוחות הבנק נמחקו ללא יכולת לשחזרם.
דוברת בנק הפועלים הגיבה לדברים ואמרה אמש ל-ynet: "התקלה תוקנה. אנחנו מעלים כעת את מסד הנתונים מחדש וזה דבר שלוקח שעות.
בתגובה רשמית ומשותפת עם חברת יבמ שמטפלת בתקלה נמסר: "חד-משמעית - לא מדובר בחבלה במחשבי הבנק. כל מסדי הנתונים קיימים ונשמרו. אנשי המחשוב וכל המנהלים עובדים כל העת, 24 שעות, על מנת לתת מענה ולספק את השירות הטוב ביותר".