שתף קטע נבחר

קסטרו והוניגמן הורשעו בהטעיית צרכנים

ביהמ"ש קבע כי הרשתות עברו על חוק הגנת הצרכן בהצגה של תוויות מחירים במטבעות זרים על גבי מוצרים ובמבצעי הוזלה. התמ"ת: ננקוט באמצעים נגד כל בעל עסק שיעבור על החוק

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע בשבוע שעבר את רשת קסטרו ורשת הוניגמן בהטעיית צרכנים ועבירות על חוק הגנת הצרכן. על הוניגמן הוטל קנס כספי בסך 40,000 שקל ועל מנהלה, יעקב הוניגמן, קנס בסך 10,000 שקל.

 

בנוסף הוטלה על הוניגמן התחייבות בסך 60,000 שקל הקובעת כי עליה להימנע מעבירה לתקופה של שנתיים. הרשת הורשעה בהטעיית צרכנים בהצגה של תוויות מחירים במטבעות זרים על גבי מוצרים - הצגת מחירים במטבע רומני לצד המחיר בשקלים,  

 

גזר דינה של רשת קסטרו ומנהלה, גבי רוטר, שהורשעו בהטעיית צרכנים במבצעי הוזלה ובהצגה של תוויות מחירים במטבעות זרים על גבי מוצרים, יינתן בינואר 2009.

 

מכתב האישום נגד קסטרו, שהוגש על ידי משרד התמ"ת, עולה כי הרשת הציגה בחנויות שלט של 50% הנחת סוף עונה, במחלקת הנעליים. צרכנית שביקשה לרכוש מגפיים הופתעה לגלות כשהגיעה לקופה, כי תחויב לשלם חצי מהמחיר שהיה בתוקף בתחילת העונה, ולא חצי מהמחיר האחרון שהיה בתוקף במהלך העונה, לפי דרישת החוק.

  

ממשרד התמ"ת נמסר כי השלט שהיה מוצג בחנות, לא הבהיר לצרכנים מאיזה מחיר יורדים 50% ההנחה, "דבר שנתן פתח לכך שצרכן עלול היה להבין ולהסיק שההנחה היא מהמחיר הנמוך יותר".

  

עוד נמסר כי בביקורת שערכו מבקרי המשרד בחנויות הרשת נמצאו הטעיות בתוויות המחיר ובהצגת המחירים בחלונות הראווה. "בהתאם לחוק הגנת הצרכן חובה להציג מחירים על כל פריט ולא באמצעות שלטים בחלונות הראווה, בקסטרו נהגו במשך תקופה ארוכה בניגוד לדרישות החוק.

 

"כמו כן חובה להציג מחירים במטבע ישראלי בלבד. בקסטרו נהגו במשך תקופה ארוכה להציג מחירים גם במטבעות זרים על גבי הפריטים, דבר הגורם להטעיית צרכנים בעניין המחיר שבתוקף ואף נוגד את החוק".

   

רשת הוניגמן הורשעה, על פי כתב האישום, לאחר שנמצא כי צרכנית שביקשה לרכוש בגד בחנות הוטעתה לחשוב שהמחיר הנמוך היה בתוקף ובקופה היא נדרשה לשלם מחיר גבוה יותר, והוסבר לה שהמחיר הנמוך חל ברומניה בלבד.

 

בעקבות תלונתה נערכה על ידי משרד התמ"ת ביקורת, ונמצאה הטעיה בתוויות המחירים על כל הפריטים.

  

התובעת מטעם משרד התמ"ת, עו"ד טלי קינן, ציינה כי "משרד התמ"ת ינקוט באמצעים נגד כל בעל עסק שימצא כי עבר על הוראות חוק הגנת הצרכן".

 

מרשת קסטרו נמסר בתגובה "קסטרו לא היתה מודעת לכך שהחוק בישראל מחייב לתת את ההנחה באחוזים מהמחיר האחרון לצרכן. קסטרו מצרה על כך, ומרגע ידיעת התקלה, סימון המחירים בחנויות עודכן.

 

"יש לציין כי כל האמור בהרשעה היה במסגרת הסדר טיעון על דרך פשרה וכי חברת קסטרו מקפידה לקיים כלשונן את כל הוראות החקיקה הנוגעות להגנת הצרכן, והכל לטובת קהל לקוחותיה".

 

מרשת הוניגמן נמסר בתגובה "מחוסר ידיעה כי קיימת תקנה בישראל בנושא, פעלה הוניגמן על פי התקנות הבינלאומיות. יש לציין כי התקנה הישראלית, מקשה על חברות האופנה הן מבחינה לוגיסטית והן מבחינה כספית.

 

"מרגע שנתבעה הוניגמן על אי קיום תקנה זו, נעשתה על ידי החברה פעולה מקיפה לתקון העניין. פסק הדין היה בעסקת טיעון ובהסכמת שני הצדדים. תקנה זו חסרת כל הגיון ומעמיסה הון כלכלי ותפעולי על חברת האופנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבי ולדמן
מבצעי הוזלה מטעים
צילום: אבי ולדמן
מחיר במטבע רומני
מומלצים