ספרים זה סטימצקי? ו"מתנה" היא באמת מתנה?
על שובר שקיבלו לקוחות שופרסל הובטחו "30 ש"ח מתנה" בקנייה ברשת הספרים - ללא התניות לגבי גובה הקנייה. ללקוח לא הותר לקנות בפחות מ-30 שקל עם השובר, ורק לאחר פניית ynet הודו ברשת: טעינו, נאפשר קנייה נמוכה
קבלו שאלה בהבנת הנקרא: אדם רוכש מצרכים בשופרסל ומקבל שובר מתנה. הוא מתבונן בשובר וקורא את הכתוב עליו: "30 ש"ח מתנה לרכישת ספרים ברשת סטימצקי". מה למיטב הבנתכם עומד מאחורי הכתוב? האדם הסביר יסיק ששווי השובר הוא 30 שקל מתנה - בכל קנייה. אבל ברשת סטימצקי לפעמים מתנה היא בעצם הנחה. כך למד על בשרו דני, רוכש אקראי שביקש לממש את המתנה וזכה לסירוב.
שובר המתנה
"אשתי ואני הגענו לסניף של רשת סטימצקי בשפיים ובחרנו ספר עיון ב-29.60 שקל", סיפר דני בשיחה עם ynet. "ניגשנו למוכרת, והגשנו לה את שובר המתנה. היא סירבה לממש את השובר. לדבריה, היא קיבלה הוראה לומר שהשובר תקף רק לקנייה מעל ל-30 שקל".
דני הנכלם הביט בשובר שוב כדי לבדוק היכן שגה, סרק בעיניו את הכתוב בו, סריקה חוזרת ודקדקנית, והתחוור לו שלא טעה. לבן על גבי ירוק נאמר שם: "30 ש"ח מתנה לרכישת ספרים ברשת סטימצקי". אז עבר לבחון בקפידה את האותיות הקטנות. "מימוש השובר בין התאריכים 1 בדצמבר 2008 ל-31 בינואר 2009. ספרי קריאה ועיון בעברית. אין כפל הנחות ומבצעים".
אשתו בחנה את הספר שעמד לרכוש. "האם מדובר בספר במבצע?" תהתה מול המוכרת. התשובה שקיבלה היתה - לא. משמע, אין כאן כפל מבצעים. גם בעיות תאריך לא היו כאן. בני הזוג ביקשו לממש את המתנה בפרק הזמן התחום על גבי השובר.
אז מה היתה כוונת השובר?
השניים לא אמרו נואש, ושמו פעמיהם לסניף סטימצקי אחר, בלב הפארק ברעננה. "חשבנו שאולי מדובר באיזו מדיניות פנים-סניפית", הסביר דני, "אבל כשהגענו לסניף הנוסף אמרו לנו שם את אותו הדבר. את השובר לא מימשנו עדיין. למה סטימצקי מאלצים אותנו לקנות ספר במחיר שמעל ל-30 שקל, אם כל מה שביקשנו זה לממש את המתנה שקיבלנו"?
אז באמת - מה היתה כוונת השובר? אם מתנת 30 השקלים הנדיבה של סטימצקי מוגבלת לקנייה מעל 30 שקלים, מדוע זה לא נאמר שחור על גבי שובר? ומדוע נעשה שם שימוש במונח "מתנה" ולא במונח "הנחה"?
סטימצקי, מסתבר, מסכימה עם דני, מודה בטעות ומוכנה לפצותו. "רשת סטימצקי מצרה על אי-ההבנה בתקלה הנקודתית, ותשמח ליצור קשר עם הלקוח למימוש השובר", נאמר בתגובת הרשת.
"במידה ולקוח מעוניין לרכוש ספר (שאינו במבצע) במחיר שהינו פחות מ-30 שקל, במסגרת שיתוף הפעולה עם רשת שופרסל המקנה הטבה של 30 שקל ברשת - סטימצקי מאפשרת זאת".