בקשה לייצוגית: "שופרסל ישיר מטעה לקוחות"
על פי כתב התביעה הייצוגית, בסך של כמיליארד שקל, שופרסל מטעה את קהל הלקוחות כאשר היא מפרסמת כי מחירי שופרסל ישיר, מרכז השירות הממוחשב לקניות דרך הטלפון והאינטרנט, אינם יקרים מאלה בסניפים
לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ג') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך של כמיליארד שקל כנגד חברת שופרסל, זאת בטענה להטעיה כביכול.
התובע הייצוגי טוען, באמצעות עו"ד גיורא אלדן, כי הנתבעת משווקת את מוצריה גם באמצעות מערכת "שופרסל ישיר" - מרכז שירות ממוחשב לעריכת קניות באמצעות הטלפון, הפקס, הדואר האלקטרוני והאינטרנט. לטענת התובע, המוצרים הנרכשים ב"שופרסל ישיר" נלקחים על ידי עובדיה של הנתבעת ממדפי מרכולים המופעלים על ידה. בחירת המרכול נעשית על ידי הנתבעת בהתאם למענו של הצרכן.
לטענת התובע הייצוגי, רכישותיו ב"שופרסל ישיר", "בוצעו על ידו תוך שהוא מסתמך, בין השאר, על מיצגים פרסומיים מטעים כביכול של הנתבעת, שמטרתם יצירת רושם מוטעה, על פיו המחירים הנגבים ב'שופרסל ישיר' אינם יקרים יותר מאלה הנגבים על ידה בשאר סניפי הרשת, ובמיוחד במרכולי 'שופרסל ביג', מצרכנים המבצעים קניות באורח רגיל".
בדיעבד התברר לתובע כי הנתבעת פועלת שלא כדין, בגלל שהמחירים, כך לפי התובע, גבוהים יותר ב"שופרסל ישיר" מאשר בסניפי הרשת. עוד טוען התובע כי עובדי הרשת מסירים את תווי המחיר המקוריים ומדביקים במקומם מדבקת "שופרסל ישיר".
"לעיתים כשניסיון להסרת תו המחיר אינו 'עולה יפה', מודבקת המדבקה האמורה ע"ג תו המחיר על מנת להסתירו", נטען. עוד טוען התובע הייצוגי כי העובדה כי הנתבעת פועלת לטשטוש מחיר המוצרים, אינה מבהירה מפורשות בתקנון לצרכני "שופרסל ישיר" כי היא גובה בגין מוצרים מחירים גבוהים יותר מאלה הנמכרים בסניפיה, מצהירה כי מחירי "שופרסל ישיר" זהים למחיר בו נמכרים המוצרים בסניפים ומפרסמת בדיוור ישיר ללקוחותיה פרסומים מטעים ו/או עלולים להטעות באשר למחירי המוצרים ב"שופרסל ישיר"– כל אלה יש בהם כדי הטעיית קהל צרכניה, עליו נמנה התובע", נטען בתביעה.
משופרסל נמסר בתגובה: "עד לרגע זה לא קיבלנו את כתב התביעה לידנו.ל כשנקבל את כתב התביעה נלמד אותו ונגיב בהתאם".