שתף קטע נבחר
 

מצעד פרסומות הסופרבול ה-43

לפנות בוקר הסתיים אחד האירועים הטלוויזיוניים הגדולים של השנה - סקרנו את הפרסומות הכי מצחיקות והכי טובות, וגם: מי היתה גרועה, ואיזו פרסומת צונזרה ונהפכה להיט ברשת?

הסופרבול הוא תמיד יותר מסך כל שחקניו וצופיו. הסופרבול נמדד גם בפרסומותיו.

 

כ-100 מיליון בני אדם צפו לפנות בוקר (שעון ישראל) באירוע הספורט הגדול ביותר באמריקה ב-NBC. המאבק אמנם ניטש בין פיטסבורג סטילרס לאריזונה קרדינלס, אבל לא מעט צופים היו שם בשביל הפרסומות, ומאבק לא פחות אימתני התחולל ביניהן.

 

אבל השנה, גם הסופרבול קיבל כדור לפרצוף מאחד, המצב הכלכלי. במונחים סופרבוליים, בסביבת הפרסום של הסופרבול ה-43 ניכרה עזובה. כמה מפרסמות מסורתיות, כמו פדקס וג'נרל אלקטריק נסוגו, וקוקה קולה נאלצה להציג את פרסומותיה ברבע השני של המשחק בלבד, בראשונה זה 12 שנה.

 

אבל למרות הזמנים הקשים, ב-NBC טוענים שהם מכרו את רוב הספוטים כבר בספטמבר. בניגוד למחירי הרצפה של הכרטיסים למשחק, פרסומת בת 30 שניות בסופרבול עלתה השנה 3 מיליון דולר. לשם השוואה, ב-1967 אותו פרק זמן עלה 42 אלף דולר.

 

אבל אם או בלי קשר לוול סטריט המרוששת, הדלדול והעייפות כירסמו כל פרסומת סופרבול טובה. השנה, אף פרסומת לא ליחכה את קרסולי הפרסומת המבריקה של אפל ב-1984, ברוח "1984" של ג'ורג' אורוול, שייצגה תחילתו של שחר פרסומי חדש בסופרבול. מאז, בסופרבול שודר זן מיוחד של פרסומות-על, שהגיעו לשיאי הבשלה קומית ויצירתית בשנות ה-90, ונהפכו פסגה שבה יצירתיות ופופולריות נפגשות, אבל מדרדרות בהדרגה מאז.

 

ארבעה רבעי משחק, ארבעה מקבצים בני 14 תשדירי פרסום. חטיפים, קולה, בירה ושאר פרסומות, בלי הרבה מאוד שאר רוח. הנה הפרסומות שבכל זאת הותירו רושם השנה, גם אם לא לדורות - לפחות עד לכתבה הבאה על המיתון. 

 

המצחיקות ביותר

ההומור בפרסומות הסופרבול השנה קרץ ל"משרד" ואז נתקע בדלת. כן, סלפסטיק, אבסורד, ודברת משרדית היו טעם השעה.

 

בחברת חטיפי התירס "דוריטוס", לא נטשו את הוולגריות המקומית, והציגו כרגיל, בין היתר, פרסומת חדשנית של בחור שלועס דוריטוס ומפשיט בחורה מבגדיה. אבל במפתיע, לא זו היתה הפרסומת המנצחת של החברה, שמרבה לפרסם בסופרבול ולא בכדי, שכן דוריטוס בלי פוטבול הוא כמו פלאפל בלי פיתה.

 

הפרסומת הטובה ביותר של דוריטוס היתה "כדור הבדולח". הכדור "מגלה" לבחור התמים ביותר במשרד שהיום הוא יקבל דוריטוס בחינם, אבל לא קידום בחינם. כשמשלבים יחד כדור בדולח, דוריטוס, הומור משרדי ופגיעה במפשעה, אי אפשר להפסיד, למרות ששחקני אריזונה אולי יחלקו על כך.

 

בבירה מילר התחכמו עם פרסומת שמדברת על פרסומות, אבל ניצלו בזכות הפשטות. הם הלכו על ביקורת פרסומות סופרבול, מפיו המלומד של שליח בירה מילר כבד משקל ושחור. הלוגו של החברה נראה כל העת על גבו של השליח, עת הוא מתרפק על נוסטלגיית סופרבול עתיקת יומין ומוכרת לכל, ופורש את משנתו על יעילות בפרסום. לפרסומת הארוכה היתה גם גירסה באורך שנייה, מעין אבחת פרסומת - תגובה בזעיר אנפין למחירי הפרסום העצומים.

 

הטובות ביותר

פדיגרי, חברת מזון תעשייתי לחיות מחמד, בפרסומת הראשונה שלה בסופרבול, ביקשה לפרסם עצמה כפילנטרופית התומכת באימוצים מקרב עדות הכלבים, שהם במקרה גם הקליינטים הגדולים שלה. בפרסומת מוצגים אנשים וחיות המחמד הביזאריות שלהם, בסיטואציות עטופות הומור יבשושי, שהופכת את הפרסומת לבריטית כמעט, ומחפה על הפשע הגדול שלה: אי-אזכור של חתולים.

 

והנה ה"מאחורי הקלעים שלה". מצחיק.

 

הפרסומת היעילה ביותר  היתה של CareerBuilder.com, חברת קריירה לאנשים שעושים כסף. המסר הפשוט מובא ברפטטיביות שטוויסט בסופה. אם אתה שונא ללכת לעבודה והבוס קורא לך טמבל, אתה מעדיף לרכוב על דולפינים, לחבוט בקואלה, ויושב ליד קולגה תת-היגייני - זה הזמן לעזוב את העבודה. זה ברור. אם אתה מרוויח המון כסף וגם מרוויח את כל מה שנאמר לעיל, אז אין ספק שאתה צריך לעזוב את העבודה.


לחבוט בקואלה. מתוך הפרסומת של CareerBuilder.com

  

מלחמות הקולה

ויל איי.אם הוא בוב דילן העכשווי, כך לפי פפסי, ובוב דילן עצמו ששיתף פעולה עם התמה הזאת. פפסי השוויצו בפרסומת עתירת ממון, כזאת שראינו כבר בעבר הרחוק, הרחוק יותר והקרוב מאוד. כשזמרת "צעיר לנצח" ברקע, ועם לא מעט פפסי שנלגם ונעלם חליפות, מוצגת לה מוזאיקה של אושיות עבר וסצנות היסטוריות, שמלוות במקבילותיהן העכשוויות. "כל דור מרענן את העולם", אמנם, אבל פפסי מזמן לא ריעננו את הפרסומות שלהם.

 

פפסי גם קודמו בחשאי על ידי דרימוורקס, שקידמה בסופרבול את הסרט שלה "Monsters vs. Aliens", שהחביא את משקה הדיאטטי Sobe של החברה ודרש מהצופים משקפי תלת-מימד. פפסי החזירו לסרט בהתכתבות משלהם, ובה החברה לא בחלה בשימוש בדמויות מהסרט, שרקדו בלט עם שחקנים מהקבוצות המתחרות. גם הפרסומת הזאת הזו השתמשה בטריק הזול של התלת-מימד. תלת-מגוחך, תלת-ראינו את זה כבר.


תלת-מימד, תלת-מגוחך, תלת-ראינו את זה כבר. פרסומת של פפסי 

    

קוקה קולה, לעומת זאת, הלכו על טון מוחלש יותר. בפרסומת אחת, אווטארים מפיגים את בדידותו של בחור אינדי בודד, עד שהוא פוגש בחורה אינדית עם פוני קצר מדי ושותה איתה קוקה קולה.

 

ואם חשבתם שזה מעודן מדי לסופרבול, הגיעה הפרסומת השנייה של קוקה קולה. הוצג בחור בפיקניק שנקלע למצעד חרקים על רקע מוזיקה מ"פטר והזאב".

 

פרוקופייב יכול להיות מושמע בסופרבול, מוצרט עשוי להיות מושמע במונדיאל, או שלום עשוי להגיע למזרח התיכון - מה שיבוא קודם.  

   

סלבז

פרומו ל"גיבורים" הכיל הופעת אורח של הקוורטרבק ג'ון אלווי. קונאן, רגע לפני שהוא נהפך ג'יי לנו, מכר את נשמתו לבאד לייט והיינקן, בפרסומת חיוורת, שמו מבטחם בג'ון טורטורו, שיזריק צבע ללחייה. לא עזר. לכן תודה לאל על אלק בולדווין.

 

אלק בולדווין הוא חיזר, ומישהו מהפרסומאים ששכר האתר Hulu.com הבין זאת. בולדווין מציג את האתר, שבו ניתן לצפות בסדרות ובסרטים ברשת חינם, כסוג של מזימה חיזרית להשתלטות על כדור הארץ. אמינות היא לא הצד החזק של בולדווין, אבל כשהוא מברך אתכם: "שלומות אנשי כדור הארץ, אני אלק בולדווין", לזה לפחות אתם מאמינים לו.

 

הפרסומת הגרועה ביותר

קלוגס. ילדים רצים בשדות אליסיום באופן ספורטיבי וצחקני, כשמאחוריהם הנמר המצוייר של פרוסטיז, וקלוגס דואגת לכל מחסורם. אם מחסורם היה עודף סוכר בדם.

 

והפרסומת שאנשי NBC לא רצו שתראו, ומאז נראית בכל מקום

הפרסומת לפיטה (P.E.T.A), הארגון שנאבק בסחר וניצול בעלי חיים, טוענת שלצמחוניים יש סקס טוב יותר. יש בה ירקות תמימים למראה, שחובקים בחורות מעורטלות ומתקלחות, מה שמעניק נופך חדש למושג "ברוקולי מאודה".

 

הפרסומת שהתייחסה ישירות למצב הכלכלי

באופן סמלי, זו היתה הפרסומת הראשונה ששודרה בסופרבול ה-43. היתה זו אחת מיני שלל פרסומות לבאד לייט ששודרו במשך המשחק, ובמרכזה ישיבה בחברה שמנסה לחתוך עלויות. אחד מעובדיה מציע לקצץ בבאד לייט, ומושלך מהחלון.  

 

השתתף בהכנת הכתבה: אהוד קינן
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים