הזכייה הגדולה עלתה ביוקר
לקוחות התפתו בטלפון לעסקה עם "מתנה גדולה" של מולטי סייל, והתקשו לבטל אותה. אחת מהן הגיעה עם זה עד ביהמ"ש
מכירים את הטלפונים שמתחילים במילה "זכית?" הודעה כזו הגיעה ל-מ' מגבעתיים. "התקשרה אליי מישהי ובישרה לי שבתור לקוחת זהב של ישראכרט זכיתי במתנה גדולה", מספרת מ'. "לרוב אני לא מתייחסת להודעות כאלה, אבל מכיוון שהיא ציינה את שם חברת האשראי, התפתיתי להמשיך בשיחה.
"הבחורה אמרה שאני היחידה מגבעתיים שזכיתי בחבילת מוצרי חשמל, מצעים, 50 ארוחות במסעדות, סוף שבוע זוגי במלון ומה לא. כל זה תמורת 1,700 שקל בתשלומים של 100 שקל לחודש. בתמימותי מסרתי לה את פרטי כרטיס האשראי".
למחרת הגיעה מ' למסקנה שעשתה טעות, אלא שאז החלה מסכת ייסורים בניסיונות לבטל את העסקה - פעולה שניתן לבצע תוך שבועיים, על-פי החוק.
כאשר התקשרה מ' לבטל, התברר לה שבצד השני לא עמדה שום חברת אשראי, אלא חברה בשם מולטי סייל. בחברה אמרו לה, לדבריה "לא להסכים לקבל את החבילה, ואז זה ייחשב כביטול". מ' לא הסתפקה בכך, ולאחר טלפונים רבים נוספים נמסר לה שהעסקה בוטלה. אלא שזה לא קרה. כעבור 10 ימים הודיע לה שליח שהוא בדרכו אליה עם המתנה, שאותה סירבה מ' לקבל.
אבל ההפתעה הגדולה הגיעה בדו"ח כרטיס האשראי, עם חיוב חודשי של 100 שקל, תחת "חיוב חודשי ישראקרדיט". רק פניות לחברת האשראי, כולל מהעיתון, הצליחו לבטל את העסקה.
מחברת מולטי סייל נמסר בתגובה: "לא הייתה אפשרות טכנית לבטל את התשלומים דרך חברת האשראי, אך ההזמנה של מ' בוטלה והיא תקבל בחזרה את כספה".
בתוך כך פורסם ב-ynet פסק דין נגד חברת מולטי סייל. גם כאן מדובר בלקוחה שלא הצליחה לבטל עסקה, לאחר שהבינה שהמתנה שהובטחה לה עולה הרבה כסף. השופט שאול מנהיים מבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון קבע ששיטת השיווק של מולטי סייל היתה לא ראויה, ופסק לתובעת פיצוי של 400 שקל.
"השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו או הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכייה ופרס כלשהו למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה, ולאחר מכן למעשה מוכר לו מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם - היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה," כתב השופט.
הידיעה מופיעה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"