שתף קטע נבחר

תוצאות הבחירות: הקניונים ניצחו

יום השבתון בשילוב מזג האוויר הסוער שלח את הציבור לקניונים, שנהנו מעלייה של מאות אחוזים במכירות. "זו בהפתעה אדירה, מעבר לציפיות", אמר מנכ"ל קניוני עזריאלי. באיקאה ביקרו 20 אלף איש שקנו 65 אלף פריטים ב-2.8 מיליון שקל

הבהלה לקניות ביום הבחירות: אחרי תקופה גרועה של ענף האופנה, והיחלשות התנועה בקניונים, דיווחו אתמול (ג') הרשתות השונות על עליות של מאות אחוזים במכירות. בקניונים סגרו דלתות, ב-11 בבוקר החניונים כבר היו מלאים והטלפונים והמיילים המדווחים על עליות היסטריות לא הפסיקו להגיע.

 

"מדובר בהפתעה אדירה, הרבה מעבר לציפיות", אמר פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי. "מה שמדהים הוא שאנשים קונים, לא רק מסתובבים. הפדיונות בינתיים הם פי שלושה מיום רגיל, אני מאמין שעברנו את המכירות של השוקינג סייל" (ימי המכירות המיוחדים שמבצעת רשת קניוני עזריאלי פעמיים בשנה).  

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

יום השבתון: טוב או רע ליהודים?
 

מזג האוויר הסוער לא מנע מהאזרחים להגיע למרכזים הפתוחים. בביג מרכזי קניות דיווחו כי הפדיונות במסעדות ובבתי הקפה עלו בהיקפים של 200%-400% ביחס ליום רגיל, בחנויות העשה זאת בעצמך וברשתות הפארם דיווחו על עלייה של פי שניים במכירות וברשתות האופנה זינוק של פי 2 עד פי 3. אייס דיווחו על עלייה של פי 3 במכירות לעומת יום רגיל ו-50% לעומת יום שבת.

 

לצד הקונים, הקניונים היוו גם מוקד בילוי ומקום להעביר את הזמן. עופר שחטר, מנכ"ל נכסי אריאל פרומול (המנהלת בין השאר את יכין סנטר בנתניה), המכהן גם כיו"ר קניון ה-Cinmall (לב המפרץ בחיפה), אמר כי נראתה תנועה ערה במקומות הבילוי - מסעדות בתי קפה ובתי קולנוע.

 

בקניון ה-Cinemall הכולל 23 בתי קולנוע דיווחו על עלייה של 80% במספר המבקרים יחסית ליום חול רגיל ועלייה של 60% לעומת יום שישי. עוד דווח כי חלה עלייה של כ30-40% בפידיון החנויות מיום רגיל, ואף אחוזים גדולים יותר למשל בקטגוריות האופנה.

 

רונן נמני, הבעלים של רשת "קפה קפה" סיפר על עלייה של 70% לעומת יום רגיל במכירות. אהובה תורג'מן, מנכ"ל רשת "בורגוס בורגר בר", סיפרה שפרט לכך שהסניפים מלאים יש עלייה גם בשירות משלוחים עקב הגשם. 

 

קדחת הקניות לא פסחה גם על איקאה: הרשת דיווחה על 20 אלף מבקרים שפקדו את הרשת עד אתמול אחר הצהריים, אשר קנו 65 אלף פריטים ב-2.8 מיליון שקל.

 

"אם אני מכניס עוד אדם, מישהו יוצא מהצד השני מרוב צפיפות"

הנתון המפתיע היה שהקניונים התמלאו באנשים כבר בשעות הבוקר. משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני ישראל, הכריז בשעות הצהריים כי הוא עומד לסגור את הדלתות של חלק מהקניונים עקב עומס. "יש קניונים שאם אני מכניס עוד אדם, מישהו יוצא מהצד השני מרוב צפיפות", אמר. צביקה לוינסון, מנכ"ל ובעלי רשת HDL דפנה לוינסון אמר כבר בשעה 12:00 כי הוא רואה עלייה של 35% לעומת יום שישי הקודם.

 

במשביר החדש לצרכן דיווחו כי ביחס ליום שלישי שעבר נראתה עלייה של 150% בפדיון של הרשת, כשהמחלקות המובילות הן קוסמטיקה והלבשה תחתונה. יוסי אביב, מנכ"ל ML שנערכה עם דיילות מחוץ לסניפים שחילקו כרטיסי גירוד עם הטבות, סיפר כי היקפי המכירה עומדים על כמעט פי שלושה מימים רגילים, 50% מעל ליום שישי.

 

עזרא צוק מנכ"ל קניון גבעתיים העריך כי הפדיון של הקניון יגיע ל-4.5 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון שקל ביום רגיל. בקריון כבר בצהרים עמדו הפדיונות על פי 2.5 מיום רגיל ובקניון רננים דיווחו על גידולים של 300%-400% בפדינוות רשתות הקפה, ברמת אביב הייתה עלייה של 100% במספר המבקרים.

 

גם הרשתות בסט ביי וביג סוקס דיווחו על מכירות פי 4 מיום רגיל.

 

רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב ישראל מסר כי החל מ-09:00 בבוקר כל החניונים במרכזי G ברחבי הארץ התמלאו עד אפס מקום. ב-G בעמק נסגר החניון לכניסת רכבים והותרה כניסה רגלית בלבד. בכל המרכזים נרשם גידול של עשרות אחוזים עד פי 3 כניסות מיום רגיל והשוכרים דיווחו על עליות של כ-100% בפדיונות לעומת יום רגיל.

פורסם לראשונה 10/02/2009 23:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קניות ביום הבחירות
צילום: אבי חי
מומלצים