שתף קטע נבחר

חברות המים מפצות, ההפסדים מעמיקים

מי עדן ונביעות נאלצו לשלוח בשבוע האחרון בקבוקי מים למנויים במקום כדים. בדיקות מי המעיין בשתי החברות עדיין אינן תקינות

ההפסדים של מי עדן ונביעות ממשבר הזיהום במקורות המים שלהן גדלים מדי יום. מתברר כי דלדול מלאי המים התקינים של החברות מאלץ אותן לפצות את הלקוחות - מה שמגדיל את ההפסד, מעבר לכמיליון שקל ביום, כל אחת, שעליו דווח במשך השבוע.

 

חברת נביעות, הסובלת ממחסור בכדי מים מאז הפסקת השאיבה, החלה לספק ללקוחות בקבוקי 1.5 ליטר במקום הכדים. בחברה מבטיחים שעם תום המשבר יישלחו ללקוחות הכדים שלא סופקו. המשמעות: הלקוחות מקבלים למעשה בקבוקים ללא תשלום. 

 

גם במי עדן שולחים לבתי הלקוחות ולעסקים הנמנים עם לקוחות החברה בקבוקי מים במקום כדי הפלסטיק הגדולים, אלא שכאן מדובר במארז של 48 בקבוקי 0.5 ליטר אישיים, ולא בבקבוקים משפחתיים. בניגוד לנביעות, אין בכוונת החברה לחלק כדים נוספים ללקוחות עם תום המשבר.

 

בחברה טוענים שאין כוונה לגבות סכום גבוה יותר מהלקוחות, אף שהמארז מכיל 5 ליטרים יותר מאשר כד בנפח 19 ליטר, שמקבלים המנויים בימים כתיקונם.

 

נביעות טוענת שיש לה בשוק 60 אלף מתקני מזיגה. מספר המנויים מעט נמוך יותר, מכיוון שחלק מהמנויים הם לקוחות עסקיים, ובמשרדים גדולים יש יותר ממתקן אחד. במי עדן טוענים שיש לחברה 150 אלף לקוחות המנויים על שירות משלוח כדי מים.

 

בימים האחרונים התקבלו בחברות אלפי פניות של לקוחות לקבל מידע נוסף והבהרות לגבי המצב. חרף מאמצי ההסברה, חלק מהלקוחות הפסיקו את המנוי.

 

בדיקות מי המעיין בשתי החברות עדיין אינן תקינות, ובחברות מתקשים להעריך מתי יחזרו לשאוב מים. ב-2008 הגיעו מכירות המים המינרליים של מי עדן בישראל ל-420 מיליון שקל, שהם כ-30% מכלל הכנסות החברה בעולם. הכנסותיה של נביעות בתשעת החודשים הראשונים של אותה שנה הסתכמו ב-306 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חוזרים למי ברז?
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים