סלקום: הרווח הנקי זינק ל-985 מיליון שקלים
משבר כלכלי? רווחי סלקום זינקו ב-12.6%. ההכנסות לשנת 2008 צמחו ב-6.1% ל-6.471 מיליארד שקלים. מספר מנויי הדור השלישי זינק ב-73%. החברה תחלק דיבידנד של 270 מיליון שקלים
חברת סלקום רשמה בשנת 2008 רווח נקי של 985 מיליון שקלים - מדובר בגידול של 12.6% לעומת שנת 2007. תוצאות החברה אשתקד עלו התחזיות האנליסטים. בניטרול סכום חד-פעמי של 56 מיליון שקלים שסלקום הוציאה בשנת 2007 עקב ביטול הפרשה למס - מדובר בגידול של 20.2% ברווחי החברה. הכנסות החברה צמחו אשתקד ב-6.1% ל-6.471 מיליארד שקלים. החברה תחלק דיבידנד בסך 270 מיליון שקלים.
הרווח התפעולי של החברה גדל ב-26.4% והסתכם ב-1.684 מיליארד שקלים. רווחי החברה ללא הוצאות הריבית, המס, הפחת והאמורטיזציה (EBITDA) עלו ב-14% והסתכמו ב-2.406 מיליארד שקלים.
ההכנסות משירותים גדלו בכ-4.7% והסתכמו ב-5.67 מיליארד שקלים. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו בכ-37%.
מספר מנויי המנויים של סלקום גדלה בכ-114,000 (3.7%) והגיעה בסוף השנה שעברה ל-3.187 מיליון מנויים. מספר מנויי הדור השלישי זינק בכ-73% - 312 אלף מנויי דור שלישי חדשים והגיעה בסוף השנה לכ-731 אלף מנויים. סלקום הינה החברה האחרונה שנכנסה לטכנולוגיית הדור השלישי, ומימוש פוטנציאל הגידול שלה ניכר בתוצאותיה - גם בגלל שהתמקדה בתחום. לכך יש להוסיף את העובדה שכל מעבר של לקוח דור שני לדור שלישי גורר עמו עלייה בהכנסה הממוצעת ללקוח כתוצאה משימוש בשרותי תוכן.
דיבידנד של 1.1 מיליארד ב-2008
החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי בסך של 2.75 שקלים למניה. בכך הגיע הדיבידנד המצטבר שחולק בגין שנת 2008 ל-1.1 מיליארד שקלים (11.23 שקלים למניה).
המשבר הכלכלי השפיע על סלקום באופן שולי, בעיקר בירידה בכמות השיחות של תיירות יוצאת ונכנסת. בנוסף, חל גידול בחובות המסופקים, הנובע ברובו מניידות המספרים שהגבירה את הקושי בגביית חובות מלקוחות שנטשו את החברה והגדילה את כוח המיקוח של הלקוחות מול החברה משום שהאיום בניתוק הפך להיות פחות משמעותי.
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, ציין כי "זו הייתה שנת שיא לחברה. במהלך 2008 הצגנו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בענף על אף שחיקת המחירים". שפירא התייחס בדבריו לעובדה שהתעריף שגובה החברה לדקה נשחק, בהשוואה שנתית, בכ-2% . הסיבה לכך נעוצה בתחרותיות בענף, בירידת דמי הקישוריות ובניידות המספרים.
זינוק של 32.1% ברווח ברבעון הרביעי
גם ברבעון הרביעי של השנה, לאחר שהמשבר הכלכלי הגיע לישראל, המשיכו רווחי החברה לגדול. סך ההכנסות משירותים גדל ברבעון הרביעי כ-2.9% והסתכם ב-1.424 מיליארד שקלים; ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-42.2%; סך כל הכנסות החברה (כולל מכר ציוד קצה) הסתכמו ב-1.57 מיליארד שקלים, קיטון של 0.8% שנבע מהשפעת העונתיות ומהירידה במכר ציוד הקצה ברבעון.
רווחי החברה ללא הוצאות הריבית, המס, הפחת והאמורטיזציה גדלו ברבעון הרביעי ב-17.9% והסתכמו ב-566 מיליון שקלים. הרווח התפעולי גדל ב-39.4% והסתכם ב-389 מיליון שקלים. ואילו הרווח הנקי גדל ב-32.1% והסתכם ברבעון ב-243 מיליון שקלים. גם מספר המנויים המשיך לגדול: מצבת מנויי סלקום גדלה ברבעון הרביעי ב-30 אלף. מספר מנויי הדור השלישי גדל ברבעון הרביעי בכ- 52 אלף מנויים.