שתף קטע נבחר

עלייה של 9% במכירות של חברות המזון הגדולות

לפי נתוני דן אנד ברדסטריט, מכירות 20 חברות המזון והמשקאות הגדולות הסתכמו ב-35 מיליארד שקל ב-2008. העלייה החדה ביותר שייכת לקבוצת נטו, שמכירותיה זינקו ב-22% לעומת 2007

מי אמר מיתון? למרות ההצהרות על קיטון בסל הקניות, ועל כך שחברות המזון נפגעות מהמיתון, מסתבר כי מכירות 20 חברות המזון והמשקאות הגדולות במשק הסתכמו ב-35 מיליארד שקל אשתקד. סכום זה מהווה עלייה של 9% לעומת 2007, כפי שעולה מנתוני חברת דן אנד ברדסטריט. 20 החברות מעסיקות יחד כ-43 אלף עובדים.

 

ענף המזון והמשקאות מהווה כ-87% מכלל שוק מוצרי הצריכה בישראל, ו-2008 התאפיינה ברובה בעליית מחירים של חומרי הגלם - מגמה שהתהפכה מעט עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי. ואלם ייתכן שכדאי לצנן את ההתלהבות, מכיוון שעל פי ההערכות, תוצאות המשבר יבואו לידי ביטוי ב-2009, אז צפויה ירידה של 3% במכירות המזון והמשקאות, שתוביל לירידה ברווחיות החברות, וככל הנראה אף לירידה במצבת העובדים.

 

את הזינוק הגדול ביותר במכירות רשמה קבוצת נטו שבבעלות משפחת עזרא, אשר מכירותיה זינקו ב-22% לעומת שנת 2007, והסתכמו בשנה שעברה ב-1.689 מיליארד שקל.

 

מכירות תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, עלו ב-13.5% והסתכמו ב-7.13 מיליארד שקל. קבוצת שטראוס, חברת המזון השנייה בגדולה בישראל, הציגה עלייה של 5% במכירות שהגיעו לכ-6.25 מיליארד שקל. יצוין כי קבוצת שטראוס היא המעסיק הגדול ביותר בתחום המזון, עם 11.6 אלף עובדים, ובהם גם עובדי עלית.

 

במקום השלישי בדירוג נמצאת קוקה קולה ישראל, שמכירותיה עלו ב-13.3% ל- 3.5 מיליארד שקל, ואחריה קבוצת אסם עם מכירות של 3.2 מיליארד שקל - עלייה של 9.3%. במקום החמישי בדירוג דן אנד ברדסטריט נמצאת חברת פרוטרום, מייצרת ומשווקת תוספי טעם, צבע וריח לתעשיית המזון, עם עלייה של 12.3% במכירות שהסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקל ב-2008.

 

אחריהן בדירוג מופיעות חברת מי עדן, יוניליוור ישראל, גן שמואל מזון ויפאורה תבורי שסוגרת את רשימת 10 החברות הגדולות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים