שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות לחברת החשמל: הרגיעו הציבור

העיצומים בחברת החשמל נמשכים, חשבונות החשמל לא נשלחים, והחברה לא הוציאה הודעה חדשה ללקוחות בדבר אי תשלום בגין איחורים, אבל כן על העלאת תעריפים. המועצה לצרכנות: "הציבור לא ישלם מכיסו על תוצאות סכסוך עבודה". חברת החשמל: "לקוחות לא יחוייבו בריבית פיגורים או בקנסות"

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, שלח הבוקר מכתב למנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ובו דרישה ליידע את לקוחות חברת החשמל על אי גביית קנסות וריביות עקב איחור בתשלום החשבון, שנגרם כתוצאה מאיחור בקבלת חשבון החשמל בשל עיצומי העובדים.

 

למרות שהוסר החשש לשיבושים באספקת החשמל כתוצאה מהעיצומים, נמשכים השיבושים במשלוח חשבון החשמל לצרכנים הביתיים גם בימים אלה, בניגוד לכאורה להודעת חברת החשמל לפיה משלוח חשבונות החשמל התחדש ביום ה-26 במרס.

 

ב-29 במרס כבר פורסמו מודעות בעיתונות הכתובה המיידעות את הצרכנים כי עיכוב בתשלום עד למועד ה-9 באפריל לא יגרור בעתיד תשלום בגין איחורים.

 

אולם לפי המועצה לצרכנות, צרכנים רבים לא קיבלו את חשבונות החשמל גם אחרי התאריך הנקוב, ורבים מהם חוששים שכיוון שלא יצאה הודעה חדשה בנושא, הם יאלצו לשלם ריבית פיגורים על לא עוול בכפם.

 

היום (22 באפריל) פורסמה הודעה מטעם חברת החשמל על דחיית התשלומים לספקים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ועל כוונת חברת החשמל להעלות תעריפי החשמל לצרכנים כדי לכסות את הנזקים שנגרמו עקב עיצומי העובדים.

 

במכתב שנשלח מהמועצה לצרכנות נאמר בין היתר כי "לאור המשך העיצומים ולאור החשש לפגיעה בכלל ציבור הצרכנים בישראל בהיקף של מיליוני שקלים בגין ריבית פיגורים, אני פונה אליך בבקשה לפרסם באופן מיידי בכל אמצעי התקשורת הודעה המבהירה כי לאור העיצומים צרכנים אשר לא קיבלו את חשבונות החשמל המיועדים לתשלום בחודש אפריל שנה זו, לא יחויבו בתשלום קנסות וריביות בשל האיחור בתשלום.

 

"המועצה לצרכנות מתנגדת נחרצות להעלאת תעריפים בשל העיצומים. בנוסף, לא יעלה על הדעת כי הציבור ישלם מכיסו על תוצאות סכסוך עבודה וחוסר התייעלות של החברה".

 

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "ברור מאליו כי לקוחות שלא נשלחו אליהם חשבונות ו/או לקוחות שהוראת הקבע שלהם לא נסלקה על ידי החברה, לא יחוייבו בריבית פיגורים או בקנסות. חשוב לציין שמכתב המועצה הישראלית לצרכנות נשלח אל מנכ"ל חברת החשמל ואל כל אמצעי התקשורת, במקביל. המכתב טרם התקבל בלשכת מנכ"ל החברה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לא על גב הצרכנים. חברת החשמל
צילום: index open
מומלצים