שתף קטע נבחר
 

מחליפה ידיים: אופל עוברת מ-GM למגנה שטייר

אחרי 80 שנות בעלות, ג'נרל מוטורס נאלצת לוותר על אופל לטובת הממשל הגרמני, שישמור עליה עד להשלמת מכירתה למגנה שטייר הקנדית. יוניברסל מוטורס ישראל, יבואנית אופל: לא צופים שינוי אצלנו בזמן הקרוב

80 שנה לאחר שרכשה שליטה מלאה באופל, והפכה אותה לחטיבת הייצור האירופית שלה, ג'נרל מוטורס תיאלץ לוותר על השליטה - לטובת מגנה שטייר (Magna Steyr). זאת, כחלק מתוכנית ההבראה של GM, הנערכת להכרזה על פשיטת רגל בהליך "Chapter 11". החברה הקנדית-אוסטרית, היא המנצחת בקרב על אופל, בתום דיונים מרתוניים שהתקיימו בין הממשל הגרמני, בכירי ג'נרל מוטורס, ומנהלי פיאט, מגנה שטייר ובייג'ינג אוטומוטיב הסינית.

 

נכון לעתה, המהלך לא צפוי להשפיע באופן מורגש על הלקוח הישראלי. ב-UMI, יבואנית דגמי ג'נרל מוטורס ובהם גם מכוניות אופל, נמסר ל-ynet כי הובהר להם שלא יהיו שינויים במצב המותג בישראל בתקופה הקרובה. בכל מקרה, מסבירים שם, לג'נרל מוטורס ישאר נתח מאופל גם לאחר שתעבור לשליטת מגנה.

 

 

לאחר שגרמניה צמצמה את המתמודדים לפיאט ומגנה שטייר בלבד, החל סבר מגעים מרתוני, שהסתיים אתמול (שבת). בתום המגעים, פורסם כי מגנה היא המועדפת לרכישת אופל, לאחר שהצעתה נבחרה על-פני מתחרותיה. עבור עובדי אופל מדובר ככל הנראה בהקלה, לאחר שהביעו התנגדות חריפה להצעת פיאט, מחשש שהאיטלקים יבצעו קיצוצים משמעותיים בכוח האדם.


אור ירוק להעברת אופל לידי מגנה שטייר (צילום: AFP)

 

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מגנה, GM והממשל הגרמני, צפויים לחתום על הסכם העברת אופל לידי בעלת הבית החדשה בתוך כחמישה שבועות. כמו כן, הושגה הסכמה מצד הממשל האמריקני להעביר את אופל לתקופת ביניים לידי

נאמן, ובכך למנוע ממנה להיפגע מהליך פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס. הבנות אלה יאפשרו מתן חבילת סיוע בגובה 1.5 מיליארד יורו מהממשל הגרמני, כשהלוואת הגישור הזו תחזיק את אופל עד להשתלטות הקנדית.

 

שר המימון הגרמני, פיר שטיינברוק, אמר בתום דיונים שארכו שש שעות בלשכתה של הקנסלרית אנגלה מרקל, כי הושגה הסכמה מלאה על תנאי העברת אופל לידי מגנה, כולל מצד בכירי ממשל אמריקנים שהשתתפו בדיונים. מנגד, זיגפריד וולף, מנכ"ל-משותף בחברת מגנה, הזהיר כי עדיין נותרו סוגיות שדורשות משא ומתן, אך סירב לפרט במה מדובר.

 

ההסכם בין GM ומגנה, הוא צעד ראשון בדרך להבטחת עתיד אופל, חברה שהוקמה במאה ה-19 ונרכשה על-ידי האמריקנים לפני 80 שנה בדיוק - בשנת 1929. במשך השנים, אופל הייתה נכס חשוב מאד לג'נרל מוטורס, תודות לידע הרב שלה בפיתוח מכוניות קומפקטיות בעיקר, ופריסתה הנרחבת בשוק האירופי.

 

מנכ"ל פיאט: החיים נמשכים

ומה אומר מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, מי שהתמודד מול מגנה על השליטה באופל? בשיחה עם כתבים במונטריאול, קנדה, אמר מרקיונה טרם ההכרזה כי תשומת הלב שלו כעת מופנה לרכישת קרייזלר. "אם העסקה עם אופל לא תהיה זמינה לפיאט, החיים יימשכו", אמר.

 

במסגרת תוכניתו להפוך את פיאט לקונצרן רב-לאומי, מרקיונה הודיע בעבר כי בכוונתו לשתף פעולה עם יצרניות מתחרות, ואף להיכנס איתן לבריתות. במקרה של קרייזלר, פשיטת הרגל של האמריקנים איפשרה למרקיונה להשתלט על החברה, אותה ינהל מיד לאחר שתצא מבית המשפט לפשיטות רגל.

 

UMI: לא צופים שינוי בשוק הישראלי

בתגובה להתפתחויות החדשות בגרמניה, נמסר ל-ynet מחברת UMI כי שם לא צופים לשינויים משמעותיים מבחינת השוק הישראלי. סמנכ"ל השיווק של UMI, ירון גורטלר, אומר כי לפי המידע שבידיו, לג'נרל מוטורס תמשיך להיות אחזקה מסוימת באופל. "אנחנו לא חוזים שינוי בשוק המקומי, בטח מבחינת מי שכבר קנה מכונית של אופל ומקבל שירות מאיתנו, וגם מבחינת לקוחות עתידיים".

 

גורטלר אומר עוד כי מג'נרל מוטורס הובהר ל-UMI כי גם אם יחולו שינויים באחזקות החברה באופל, חוזי השיווק של UMI ישארו ללא שינוי. זאת, לפחות במהלך הטווח הקצר והבינוני.


פורסם לראשונה 30/05/2009 23:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגנה - בעלת הבית החדשה של אופל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים