שתף קטע נבחר

ביהמ"ש: יקב טפרברג לא הטעה צרכנים

זכתה בהליך מול כרמל-מזרחי ותמשיך לשווק את התירוש שלה בלא הפרעה. השופט: אין דמיון מטעה בין מוצרי החברות

בית-המשפט המחוזי בתל-אביב דחה בקשה לצו מניעה זמני שהגישה כרמל מזרחי, לאסור על יקב טפרברג 1870 לשווק את מיץ הענבים (תירוש) הלבן שלו.

 

הבקשה הוגשה בטענה כי צורת הבקבוק והתווית של יקב טפרברג 1870 במותג מיץ ענבים אפרת 100% מטעים צרכנים, ובאה כצעד מקדים במסגרת כתב תביעה שהגישה כרמל מזרחי נגד טפרברג.

 

השופט יהודה זפט קבע כי כרמל מזרחי תישא בהוצאות הבקשה, ותשלם ליקב טפרברג 1870 20 אלף שקל. בית-המשפט הציע לכרמל מזרחי שתביעתה העיקרית תידחה כבר בשלב זה ולא יינתן נגדה צו נוסף להוצאות. את יקב טפרברג 1870 ייצגו עורכי-הדין ריצ'רד לוטי, חמוטל נירן וצור אדר ממשרד לוטי ושות'. את כרמל מזרחי ייצג משרד עוה"ד ליפא מאיר ושות'.

    

כרמל מזרחי טענה כי הבקבוק שתכולתו 1 ליטר והתווית שעליו דומים דימיון מטעה, לכאורה, לבקבוק מיץ הענבים מתוצרתה. עוד טענה החברה, כי אי-ציון שמו של אפרת מיץ ענבים 100% גורמים להטעיית צרכנים בין מיץ הענבים של יקב טפרברג 1870 למיץ הענבים של כרמל מזרחי. עוד טענו בכרמל כי טפרברג השמיטו את הלוגו מתווית הבקבוק, וכי יש בכך כדי להטעות צרכנים. בית-המשפט דחה את טענותיה.

 

בית-המשפט קבע כי השמטת הלוגו מתווית הבקבוק לא נועדה להטעות צרכנים, אלא נעשתה מטעמי כשרות ולפי דרישות נותנת ההכשר למוצר. הענבים שמהם מיוצר המיץ הם מגידולי שנת שמיטה, ומכיוון שעל מנת לעמוד בדרישות ההלכה שווק המוצר בהסדר הלכתי הידוע בשמו "אוצר בית דין", חייב הדבר את הסרת השם "אפרת".

 

נוסף על כך קבע בית-המשפט כי אין דמיון מטעה בין שני המוצרים, מכיוון שעיצוב התווית של יקב טפרברג 1870 במותג מיץ ענבים אפרת 100% ייחודי, כאשר במקום הצורה המלבנית בתווית של כרמל מזרחי, חלקה התחתון של התווית של יקבי אפרת מעוצב בדמות משוננת של עלי גפן, ואף צורת הענבים באשכול המודגם בתווית שונה ואם קיים דימיון, הוא אינו גורם להטעיה צרכנית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים