שתף קטע נבחר

מגדל ללקוחותיה: סליחה, גבינו יותר מדי כסף

תחזיר מאות שקלים ללקוחות בעקבות תביעה ייצוגית, שבה נטען כי הגדילה תשלומי פרמיה של ביטוח חיים בלי אישור המבוטחים

חברת מגדל מפצה לקוחות על טעות שעשתה לפני שנתיים. בימים אלו החברה פונה לבעלי פוליסות ביטוח חיים משתתפות ברווחים (מבוטחים המרוויחים או מפסידים יחד עם החברה) ומציעה להם להגדיל את פרמיות הביטוח, כדי לשמר את סכומי הביטוח שלהם - שנגבו מהם ללא אישורם. זאת על מנת להתאים את סכומי הביטוח לסכומים המקוריים שנקבעו בעת ההצטרפות לתוכנית. 

 

הודעתה של מגדל למבוטחים, באה בעקבות תביעה יצוגית על סך של 30 מיליון שקל שהוגשה כנגד מגדל עוד בספטמבר 2008 על ידי מבוטחת של החברה. בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד רם וגל גורודיסקי, נטען שמגדל הגדילה למבוטחיה את תשלומי הפרמיה של ביטוח חיים בפוליסות מסוג "מעורב-מסורתי משתתף ברווחים", באופן מנופח, מבלי שנתנה להם הודעה על כך, על אף שהייתה חייבת לעשות זאת לפי תנאי הפוליסות. תנאי הפוליסה קובעים כי במקרה של הפסדים שיגרמו בגלל השקעות של מגדל, יהיה על בעל הפוליסה לשלם לחברה תוספת לפרמיה, על מנת לשמר את סכום הביטוח המקורי. עוד נקבע בתנאי הפוליסה כי העדכון האוטומי יעשה רק אם התוספת לפרמיה לא תעלה על 15%. אם התוספת תהיה גבוהה יותר - על מגדל יהיה להודיע על כך בכתב ללקוח.

 

אלא שמגדל עשתה דין לעצמה ולמרות שהתוספות שנדרשו מהמבוטחים על מנת לשמר את סכומי הביטוח היו גבוהים מ-15% (בממוצע סביב 25%) העלתה מגדל את הפרמיות למבוטחים החל מחודש אוגוסט 2007 מבלי להודיע על כך למבוטחים.

 

במסגרת ההליכים בבקשה לאישור התביעה כייצוגית, הודיעה מגדל לבית המשפט כי הפסיקה את הגביה המופרזת החל מדצמבר 2008. בנוסף הודיעה מגדל, כי בכוונתה לתקן את המחדל ולשלוח הודעה למבוטחיה, שכאמור נשלחה בימים האחרונים.

 

בהודעה של מגדל מוצע כאמור למבוטחים לבחור באחת מ-3 האופציות: החברה תעלה את הפרמיה בהתאם לסכום החסר כדי לשמור על מה שהמבוטח שילם מלכתחילה. האופציה השנייה היא העלאת הפרמיה ב-15%, ויהיה ללקוחות פחות מסכום הביטוח שהתכוונו לקנות מלכתחילה. אופציה 3 היא שסכום הביטוח יקטן, אבל הפרמיה שהלקוח ישלם תהיה אותו הדבר. החברה מודיעה גם כי חשבונם של מבוטחים שלא ירצו לעדכן את מלוא סכום הביטוח - יזוכה בסכומים העודפים שנגבו מהם ללא הסכמתם.

 

עוה"ד גורודיסקי, אומרים כי למרות שמבוטחים יכולים להקטין את תשלום הפרמיות (וכתוצאה מכך גם את סכומי הביטוח) הרי שלמבוטחים שמצב בריאותם השתנה לרעה מאז תחילת הפוליסה יהיה נכון להשאיר את סכום הביטוח המקורי ולשלם את מלוא התוספת הנדרשת, שכן מבוטח כזה לא יוכל לרכוש לעצמו ביטוח נוסף בחברה אחרת או שהביטוח החדש יכלול החרגות לגבי מצב הבריאות, בעוד שבפוליסה הקיימת לא ניתן להגביל את זכיותיו. 

 

הכתבה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים