שתף קטע נבחר
 

למה אורנג' גבתה מע"מ - באילת?

לקוחות שבדקו היטב את החשבוניות גילו כי אורנג' חייבה אותם במע"מ על רכישת טלפונים סלולריים באילת, בניגוד לחוק. אורנג': הטעות תוקנה

לא פחות מ-17 טלפונים סלולריים רכש אבי אבנר, תושב אילת, בחברת פרטנר במהלך 5 השנים האחרונות. כאשר בדק לאחרונה את אחת החשבוניות גילה להפתעתו כי החברה חייבה אותו במע"מ עבורם, בניגוד לחוק.

 

אבנר פנה למוקד השירות של החברה, שם הבטיחו לו שיקבל את כספו בחזרה. "אספתי את כל החשבוניות שברשותי, וגיליתי ששילמתי 3,650 שקל מיותרים", מספר אבנר, "אבל מהחברה נמסר לי כי אקבל 1,850 שקל בלבד".

 

 

גם מאיר חזן, תושב אילת המחזיק 3 מכשירי אורנג' לו ולבני משפחתו, גילה שחויב במע"מ שלא כחוק. לדבריו, הובטח לו החזר של 2,100 שקל ב-3 תשלומים, 700 שקל כל אחד.

 

"מדובר בעבירה לכאורה על החוק המונע גביית מע"מ ברכישת מוצרים כמו טלפונים סלולריים", אומר עו"ד שלומי פרידמן. "אם יתברר שזו שיטה, זה מצדיק תביעה ייצוגית בשם תושבי אילת".

 

מחברת פרטנר נמסר בתגובה כי מדובר בטעות. "פרטנר מעניקה לתושבי אילת פטור מתשלום המע"מ עבור רכישת ציוד קצה, כמתחייב על-פי חוק. במקרים הנדונים, הלקוחות חויבו בשוגג בחשבונית החודשית בגין המע"מ בחלק מהעסקאות. עם קבלת פניותיהם פעלנו באופן מיידי להשבת המע"מ לחשבונם. הוסבר ללקוחות אופן החישוב ולא נמצא מקום לזיכוי נוסף".

 

(הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים