שופרסל נגד עלית: משיקה מותג שוקולד
הרשת תשווק לראשונה שוקולד במותג פרטי, שייוצר על-ידי חברת פריי השוויצרית. המטרה: לפגוע בנתח השוק של שוקולד "פרה" של שטראוס עלית
שופרסל קוראת תיגר על מונופול השוקולד של שטראוס-עלית: ל"ממון" נודע כי הרשת תשיק לראשונה מותג פרטי בתחום השוקולד. מדובר בטבלאות שוקולד שוויצרי שמיוצרים עבור המותג הפרטי של שופרסל על-ידי יצרנית השוקולד השווייצרית Frey.
Frey מחזיקה 38% מנתח שוק השוקולד בשווייץ, ועל אריזתה מופיע הכיתוב "מספר אחת בשוויץ" לצד הדגל השוויצרי.
השקת השוקולד מתוכננת באירוע בבית השגריר השוויצרי בישראל בנוכחות נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי, בעלת השליטה בשופרסל. בישראל נמכרים כיום מוצרי פריי באמצעות הזכיין "קפה סעדי" שבבעלות אחמד סעדי מנצרת, אחד מיבואני השוקולד והממתקים הגדולים בישראל.
באירוע תצוין גם השקת המוצר ה-1,000 של המותג הפרטי של הרשת, שתופס כיום כ-10% ממכירות הרשת. מקור בשופרסל אמר כי היא רואה בכניסה לקטגוריית השוקולד חשיבות רבה, וכי בכוונתה להרחיב אותה הרבה מעבר לתחום הטבלאות.
שטראוס היא מונופול בשוק השוקולד ומחזיקה יותר מ-65% מהשוק, באמצעות מותג "פרה" הוותיק. עד כה נכשלו המאמצים להפחית את נתח השוק של שוקולד "פרה", וגם הניסיון של נסטלה להשיק שוקולד בארץ לא צלח במיווחד. עם זאת, ההערכות הן שהמחיר הזול יותר של המותג הפרטי עשוי למשוך אליו כיום יותר צרכנים בגלל המיתון.
פריי, אחת מיצרניות השוקולדים הגדולות והמפורסמות בשווייץ, הוקמה ב-1887 על-ידי האחים פריי, ונרכשה ב-1950, על ידי מיגרו השוויצרית. מכירות החברה, שמוצריה מיוצאים לכ-40 מדינות, הסתכמו ב-2008 ב-421 מיליון פרנק שוויצרי. החברה מייצרת מגוון מוצרי שוקולד, פרלינים, חטיפים, טבלאות שוקולד ומסטיקים.
מיגרו מתחרה בשווייץ מול ענקית הסופרמרקטים "קופ" (COOP) שמשווקת את השוקולדים של לינדט. בין לינדט ופריי קיימת תחרות עתיקת יומין על הטעם ועל המרקם של המוצרים שלהן, ושתיהן משווקות שלל מוצרי שוקולד במגוון טעמים, צורות ואריזות.
הידיעה מתפרסמת היום במוסף "ממון" ב"ידיעות אחרונות".