פרטנר הסכימה לפצות לקוחות ב-7.9 מיליון שקל
חברת הסלולר הגיעה להסכם פשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית נגדה על שגבתה תשלום על תיקונים מלקוחות מבוטחים. אם יאושר ההסכם, פרטנר תעניק ללקוחותיה הטבה בשווי כולל של 7.9 מיליון שקל ותבהיר בחוזיה מה נכלל בשירות התיקונים
חברת הסלולר פרטנר הסכימה לפצות את לקוחותיה בהטבה בשווי כולל של 7.9 מיליון שקל, בעקבות בקשה לתביעה יצוגית שהוגשה כנגדה שנסתיימה בחתימה על הסכם פשרה. הסכם הפשרה הוגש היום (א') לביהמ"ש המחוזי בירושלים, בו מתנהלת התובענה, והוא עדיין טעון את אישור ביהמ"ש. השופט יצחק ענבר, ידון בהסכם ביום רביעי הקרוב.
התובעים - אראל ושירה דניאל, שיוצגו על-ידי עורכי הדין עובדיה כהן ומיכאל דבורין ממשרד בם דבורין כהן ושות' טענו בתביעתם שהוגשה ב-28 באפריל, כי פרטנר גבתה שלא כדין מהם ומעוד רבים מלקוחותיה סכום של 79 שקל עבור תיקון מכשיר הסלולרי שלהם שניזוק.
השניים, שרכשו מפרטנר אחריות מורחבת עבור הטלפונים הניידים שברשותם, הגישו בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של כ-46 מיליון שקל, אחרי שמסך הטלפון הנייד שברשותם נשבר ובפרטנר גבו מהם 79 שקל על תיקונו.לטענתם, בשום מקום בחוזה עליו חתמו עם החברה, לא נמצא בסיס לגביית כל סכום עבור תיקון המכשיר.
התובעים ביקשו 46 מיליון שקל
התובעים טוענים, כי ניסוחי החוזים של פרטנר עמומים לכאורה, והיא משתמשת במושגים מבלבלים, לרבות מושג שנקרא "שבר שנגרם כתוצאה משימוש לא סביר", כאשר המונח "לא סביר" אינו ברור והוא מוגדר על-ידי אנשי החברה בלבד.
לפי התביעה, הנזק שנגרם לזוג הוא הסכום של 79 שקל שנגבה מהם, בנוסף ל-50 שקל של נזק לא ממוני. להערכתם, כ-357 אלף מנויים מתוך 2.86 מיליון מנויים של החברה, נזקקו לתיקון המכשיר בגין שבר או סדק במסך, ולפיכך סכום התביעה הכולל עומד על כ-46 מיליון שקל.
התובעים המשיכו וטענו כי תיקון המכשיר אמור היה להיות מכוסה על-ידי שירות האחריות והתיקונים אותו רכשו לביטוח מכשירם, ועל כן דרישת התשלום הנוספת הינה שלא כדין וכי פרטנר גובה בכל מקרה 79 שקל בלי אבחנה.
פרטנר: "נזק למסך נגרם רק משימוש בלתי סביר"
פרטנר מצידה טענה באמצעות משרד עוה"ד רון גזית, רוטנברג ושות', כי היא גובה מחיר עבור תיקון נזק משימוש לא סביר וטענה כי הסכמיה קובעים בבירור שהשירות יחול רק על תקלות מסוג: "תקלה אלקטרונית פנימית, נזקים מכניים קלים שנגרמו עקב שימוש סביר במכשיר ונזק שנגרם מהפרעות אלחוטיות או הפרעות אחרות", וכי שבר מסך אינו נכנס תחת הגדרות אלו.
פרטנר הוסיפה כי תנאי ההתקשרות שלה אף קובעים כי השירות אינו חל על נזק שמקורו בשימוש לא סביר. עוד טענה פרטנר כי כל מכשיריה עוברים מבחני ריסוק מחמירים על ידי היצרן וכי אלו מלמדים כי שבר או סדק מסך יכולים להגרם רק כתוצאה משימוש בלתי סביר במכשיר. כן טענה פרטנר כי מנוייה הנהנים משירות אחריות ותחזוקה שילמו בכל מקרה תעריפים מופחתים, אם בכלל, גם עבור תיקונים שאינם ניתנים חינם במסגרת השירות.
הפיצוי: הטבה ללקוחות הנפגעים ותיקון החוזים לצרכן
בהסכם הפשרה נאמר כי "פרטנר תעניק לכל הלקוחות הרשומים לשירות אחריות תחזוקה כולל או מורחב שירות תיקונים בגין סדקים ושברים, ללא תוספת תשלום (על דמי השירות עצמם), בתנאים הבאים - עד 2 שברי מסך למנוי לשנה (3 בסה"כ בתקופת ההטבה); עד 1 תיקוני סדקים או שברים בחלקי מכשיר אחרים בכל 9 חודשים (2 בסה"כ בתקופת ההטבה)".
עוד נאמר בהסכם הפשרה: "כל תיקון נוסף, מעבר למכסות המצוינות לעיל, יהא כרוך בתשלום כמקובל בפרטנר מעת לעת. לעניין זה, בכל עת שמנוי יבקש להכניס את מכשירו לתיקון, ייספרו התיקונים שביצע אותו מנוי בקטגוריה הרלבנטית ב-12 החודשים הקלנדריים הקודמים לאותו מועד. מובהר כי האמור יחול בין אם עסקינן בסדקים ושברים שהם נזקים מכניים קלים ובין אם לאו, בין אם מקורם בשימוש סביר ובין אם לאו, אולם למעט נזקים שנגרמו בזדון. הטבה זו לא תחול על מכשירי אייפון".
בפשרה הוסכם שהחברה תתקן את חוזיה באופן שיבהיר מה נכלל בשירות התיקונים. בנוסך להטבה הכוללת ללקוחותיה, אם הסכם הפשרה יתקבל, פרטנר תשלם לתובעים הייצוגיים סכום של 500 אלף שקל, וכן תשלם לעורכי דינם סכום דומה.
מפרטנר סירבו להגיב לידיעה