שתף קטע נבחר
 

הום סנטר נקנסה ב-112 אלף שקל

ביהמ"ש השלום בחיפה קנס את הרשת ב-102 אלף שקל, ואת מנהל הסחר שלה ב-10 אלף שקל על הטעיית צרכנים בפרסום ובמבצעים ובאי סימון מוצרים בעברית

ברשת הום סנטר לא קיימו את הוראות חוק הגנת הצרכן בשלושה אופנים וישלמו על כך. הרשת ומנהל הסחר שלה יישלמו יחד קנס של 112 אלף שקל, כך קבע בית משפט השלום בחיפה, שהרשיע את השניים בעבירות הטעיית צרכנים, אי הודעת פרטים במכירה מיוחדת ואי סימון טובין.

 

 

שופטת בית משפט השלום בחיפה יעל פרדלסקי, הטילה על החברה קנס כספי של 102 אלף שקל, וחייבה אותה לחתום על התחייבות בסך 40 אלף שקל שלא תחזור על העבירות שבכתב האישום. מנהל הסחר של הרשת נקנס בסכום של 10 אלף שקל, ונדרש לחתום על לשנתיים בסך 5,000 שקל, שלא ישוב לסורו. הרשת הורשעה כבר לפני כתשעה חודשים בעבירות צרכנות והוטל עליה קנס של 200 אלף שקל.

 

כתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד רחל בורנשטיין ממחוז חיפה והצפון של משרד התמ"ת, כולל שלושה אישומים.

 

במסגרת האישום הראשון טענה התביעה כי בקיץ 2008 יצאה רשת הום סנטר במבצע אותו קידמה בשלטי חוצות ובתשדירי טלוויזיה, ושהסלוגן שלו היה: "קונים ב-200 שקל ומעלה ומקבלים הנחה של 50% מסכום הקנייה בקניות הבאות".

 

מבצע זה לא מבצע

עו"ד בורנשטיין טענה כי בפועל, ההחזר בשיעור 50% בתווי הקניה הותנה ברכישת מוצרי הרשת בסכום של פי 3 משווי תווי הקנייה עצמם, וכל זאת תוך תקופה של 20 יום בלבד.

 

כמובן שבפרסומי החברה לא הופיעו התנאים הללו, ובכך, טענה התביעה בכתב האישום, הצרכנים הוטעו בעניין מהותי בעסקה וכן הוסתרו מהם תנאים מהותיים במכירה מיוחדת.

 

האישום השני היה בציון המילה "מבצע" ליד מוצרים שהוצעו למכירה באחד מסניפיה במחיריהם הרגילים. כלומר, הצרכנים הוטעו לחשוב שמדובר ב"מכירה מיוחדת", בעוד שלמעשה מחיר המוצרים נותר בעינו.

 

האישום השלישי עוסק בהיעדר סימון בעברית של פריטים שהוצעו למכירה בסניף קריית שמונה של רשת הום סנטר.

 

ממשרד התמ"ת נמסר כי המשרד ימשיך לעקוב אחר חובת העוסקים למסור מידע אמיתי ומלא לצרכנים. 

 

מהום סנטר נמסר בתגובה: אנו מכבדים את פסק הדין ופועלים למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים