צרכנים לבזק: הודיעו שהכוכבית ב-144 עולה כסף
הידעתם שכשאתם מתקשרים ל-144 ולוחצים על כוכבית לשיחת המשך, גובים מכם כ-60 אגורות, נוסף לעלות השירות ולפעימות המונה? במועצה לצרכנות טוענים שבזק לא מודיעה על החיוב בהקלטה, ולכן מרוויחה על כך בין 8.2 ל-9.7 מיליון שקל בשנה. בזק: "יש על כך פרסומים בעיתונות, בחשבון החודשי ובאתר"
במועצה הישראלית לצרכנות העבירו היום (ב') למנכ"ל בזק קלסר ובו מכתבים של מאות צרכנים, שדורשים ליידע אותם במקום לגבי עלות השיחות דרך כוכבית, כאשר מתקשרים למוקד 144. בשיחה למוקד, שירות הכוכבית מקשר ישירות למספר הטלפון המבוקש.
מסקר שהזמינה המועצה וערך מכון גיאוקרטוגרפיה באוקטובר, בקרב מדגם מייצג של 500 איש, עולה כי 80% מהצרכנים המשתמשים במודיעין 144 לאיתור מספר טלפון, משתמשים גם בשירות הכוכבית, אבל לא יודעים כי השירות כרוך בעלות נוספת, על השיחה.
מדובר בסכום של 60.32 אגורות, הנוספות ל-1.72 שקלים שנגבים עבור שימוש במוקד 144, וכן נוספות למחיר עבור כל דקת שיחה. עוד עלה מהסקר כי 70% מהצרכנים שעשו שימוש בשירות שיחת ההמשך, היו מוותרים על שירות זה לו היו יודעים מה עלותו.
לפי הערכות המועצה לצרכנות, צרכנים שאינם מודעים לעלות שיחת ההמשך במוקד 144, מביאים להכנסות לחברת בזק בסכום שבין 8.2 ל-9.7 מיליון שקל בשנה, סכום שלפי המועצה היה נחסך מהצרכנים לו בזק הייתה מיידעת אותם בדבר עלות השירות באמצעות ההודעה המוקלטת המציעה שירות זה.
המועצה לצרכנות: שבזק תיידע על כך בהודעה המוקלטת
המועצה לצרכנות פנתה כבר לפני שנתיים לבזק בבקשה ליידע בדבר מחיר השירות של חיוג אוטומטי למספר המבוקש בהודעה המוקלטת המציעה את השירות. המועצה טוענת שהדבר נדרש על פי חוק הגנת הצרכן, המחייב עוסק המציע רכישת נכס שירות בשיווק מרחוק לגלות לצרכן בין היתר את עלותו. עד היום החברה טרם עשתה זאת.
מכתבי הצרכנים שהעבירו היום למנכ"ל בזק, התקבלו אחרי שהמועצה לצרכנות יצאה בקריאה לצרכנים דרך אתר האינטרנט שלה, ובפניה ישירה לחברי המערך הארצי שלה (מאמ"ץ), לפנות למנכ"ל בזק אבי גבאי בדרישה ליידע את הציבור בהקלטה כי השימוש בשירות הכוכבית כרוך בתשלום.
מחברת בזק נמסר בתגובה כי: "שירות השלמת שיחה כרוך בתשלום על סך 60 אגורות (כולל מע"מ). התשלום יגבה אך ורק עבור שיחה שיצאה לפועל. חשוב לציין כי במידה והתקבל צליל חיוג תפוס או במידה ולא יהיה מענה, לא יגבה תשלום עבור השירות.
"בזק מיידעת את הציבור על השירות ועלותו על ידי פרסומים בעיתונות הארצית, בחשבון החודשי וכן על ידי פרסום קבוע באתר האינטרנט של החברה. שירות השלמת שיחה נועד להקל על המתקשרים והשימוש בו הוא לשיקולם בלבד".