נכה צה"ל: "בזק לא מתקנת את הקו כשבועיים"
האם גניבת כבלים בדליית אל כרמל היא סיבה טובה לעיכוב בתיקון קו? סגן אלוף נכה צה"ל שמתגורר שם עם אשתו הנכה טוען שכבר שבועיים שהוא מבקש מהחברה לתקן את קו הטלפון המשובש שלו. בזק: "משתדלים לטפל בבעיה באופן מיידי"
סגן אלוף במילואים, נכה צה"ל שגר עם אשתו הנכה בדלית אל כרמל, סובל משיבושים בקו הטלפון של בזק - ופיתרון, בינתיים, אין. בבזק טוענים כעת כי מדובר בשיבוש כתוצאה מגניבת כבלים באזור, אבל האיש טוען שאינו מתגורר באזור הסמוך למוקד הגניבות. כך או כך, תיקון התקלה מתעכב כבר יותר משבועיים, למרות פניות חוזרות ונשנות.
"אני גר בדליית אל כרמל ויש פה לא מעט בעיות בתקשורת הסלולרית לכן אנו תלויים בתקשורת הקווית של בזק", מספר האיש." ב-17 בנובמבר אירעה תקלה בקו. לפעמים הוא עובד ולפעמים לא והשיחות מלאות ברעשים.
"באותו היום התקשרתי לבזק, וכך עשיתי גם למחרת. נציג אמר שצריך להחליף פה כבל וזה יקרה בין 3 עד 5 ימי עבודה. ב-22 לחודש שוב פניתי לבזק בטענה שהבעיה לא נפתרה, והשיבו: 'אתה צודק'".
טכנאי הגיע לביתו אבל הבעיה לא באה על פתרונה. ביום אחר הוא קיבל הודעה שהבעיה תוקנה אבל בפועל היא עדיין ישנה. האיש אף שוחח עם החברה בשלושה תאריכים נוספים לפחות, אבל התקלה נותרה בעינה. "באחת השיחות האחרונות נציגה אמרה לי: 'זו בעיית קבלן הוא צריך להחליף את הכבל', וניסתה לדבר עם כל מי שאפשר, אבל בינתיים הקו בא והולך ואין פיתרון לבעיה.
"הרי בהתחלה אמרו לי שמדובר ב-3 עד 5 ימי עבודה, אבל מאז עברו הרבה יותר מ-5 ימי עבודה. בשיחות האחרונות כבר כעסתי עליהם. התבטאתי בצורה לא יפה ואמרתי לה שהשירות שלהם שואף לאפס. אני סגן אלוף נכה צה"ל ואשתי נכה 100% בגלל תאונת דרכים. הטלפון משמש אותנו לצרכי רופא, הזמנת תרופות ועזרה מהמשפחה. הטלפון חיוני לאשתי הנכה. המצב מקומם וממש לעג לרש".
הצרכן לא צריך "לשלם" על כבל שנגנב
בבזק, כאמור, תולים את האשמה בגניבת כבלים שהתרחשה באזור. האיש טוען אחרת: "אני מתגורר במרחק של 2 ק"מ מאזור הגניבה", הוא טוען."היא קרתה בשכונה אחרת והשכונה שלי לא נפגעה ממנה".
גם אם הגניבה אכן השפיעה על התקשורת בביתו, מדוע שהחברה לא תתקן את התקלה בזמן קצר יותר? הרי חברה מסחרית אמורה לפסוג נזקים כאלה, לא צרכניה. אם בזק חושדת שחיבלו בכבל, ודאי שעליה לפנות למשטרה וכשיתגלה הגנב, היא יכולה אף לתבוע ממנו את נזקיה בדיעבד. אבל החברה לא יכולה להשתמט לכאורה מחובותיה ללקוחותיה. תקלה יש לתקן ובזמן סביר, ובטח אם הובטח שתתוקן תוך 5 ימים.
מבזק נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות הפכה גניבת המתכות למכת מדינה. מדובר בתופעה כלל ארצית ממנה נפגעות חברות רבות, ובתוכן גם בזק, שממנה נוהגים לגנוב את כבלי הטלפון התת-קרקעיים, העשויים נחושת. ברוב המקרים מדובר בכבלים פעילים, והפגיעה בהם גורמת לניתוק של קווי הטלפון באזור.
"בתוך כך, בזק משקיעה מאמצים רבים על מנת להגן הן על השירות ללקוחותיה והן על רכושה. באזור המדובר היו לאחרונה מספר רב של גניבות כבלים המספקים שירות לישוב וכתוצאה מכך נותק הקו ללקוחות החברה. בזק עושה כל שביכולתה לטפל בבעיה באופן מיידי, אך לצערנו הגניבות מתבצעות פעם אחר פעם".