שתף קטע נבחר

קסטרו מאחדת חנויות

הרשת תאחד בין סניפי הגברים והנשים - מהלך שיביא לסגירה של חלק מהחנויות הקיימות ועלול להביא לפיטורי עובדים. מנכ"ל החברה גבי רוטר: "אם אני יכול להתייעל, אז אני אתייעל"

רשת האופנה קסטרו יוצאת במהלך איחוד חנויות הגברים והנשים בכל רחבי הארץ. שטח החנויות לנשים וגברים עומד היום ביחד על כ-300 מ"ר. איחוד החנויות והגדלתן יוביל לחנויות של בין 400 מ"ר ל-500 מ"ר.

 

לדברי מנכ"ל ובעל השליטה בקסטרו, גבי רוטר, איחוד החנויות אינו נועד להכין את הקרקע לקראת הגעתה של רשת H&M לארץ, אלא בכדי ליצור מקום נוסף לקולקציות ההולכות וגדלות של החברה. זארה, H&M, גאפ ורשתות נוספות בחו"ל מנהלות מחלקות גברים לצד מחלקות גברים בחנות אחת גדולה. בנוסף אומר רוטר כי איחוד החנויות, שיביא בהכרח לסגירה של חלק מהחנויות הקיימות כיום, עלול להביא לפיטורי עובדים. "אם אני יכול להתייעל, אז אני אתייעל" הוא אומר "אבל זו לא המטרה. המטרה היא רק להוסיף מקום לחנויות".

 

 

לטענת רוטר, איחוד חנויות הגברים והנשים הוא לא העתקה של התבנית הקמעונאית של הרשתות בחו"ל, אלא רעיון עצמאי: "קסטרו כגורם מוביל לא מחפשת לשעתק או להעתיק את החנויות שלה, אלא לבדל את עצמה משאר השחקניות בשוק", אמר רוטר ל"כלכליסט".

 

"השוואה לזארה היא כלל לא נכונה. קהל הלקוחות של קסטרו וקהל הלקוחות של זארה הוא שונה בתכלית. בזארה פונים לכל הסגמנטים באוכלוסייה ואילו אנחנו פונים לקהל צעיר יותר, שהוא 'חולה אופנה' ומבין באופנה. הקולקציות שלנו התרחבו ולכן הצורך בחנויות גדולות יותר עלה. עם זאת, בשלב זה לא ידוע כמה חנויות מתוך ה-180 יאוחדו" הוסיף רוטר. 

 

רוטר ציין גם כי "הקונספט הקמעונאי שלנו הוא גמיש. יש מקומות בהם נוכל לאחד חנויות, אבל יש מקומות בהם זה לא אפשרי והחנויות יישארו מחולקות".

 

 

 

השתתפה בהכנת הכתבה: מיכל תוסייה כהן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קסטרו. "לא מעתיקים"
צילום: אירית חכמון
מומלצים