גילה שהסלקום שלו רשום על שם לקוח אחר
איך קרה שלקוח סלקום בשם ערן מוסר את הסלולרי שבבעלותו לתיקון ומגלה שהמספר הסידורי שלו רשום תחת לקוח ששמו אסדי? במוקד התיקונים סירבו לשנות את הרישום כי "זה לא משנה". בחברה מוסרים בתגובה: "רשמו בטעות שם לא נכון"
פתאום קם אדם בבוקר ומגלה שבסלקום הוא רשום כאסדי ולא כערן. הוא גילה זאת כשהטלפון הסלולרי שלו, נוקיה N95 8GB התקלקל, והוא פנה עמו לשירות תיקונים של סלקום.
אחרי המתנה, ערן הגיע לנציגה שמסרה את המכשיר לטכנאי. אחרי כן, נתבקש "לחתום דגיטלית" על טופס "מסירת מוצר לבדיקה ותיקון ל-48 שעות", בחתימה דיגיטלית.
"הנציגה הגישה לי עט דיגיטלי ואמרה: 'חתום בבקשה על הלוח' בלי שראיתי על איזה טופס אני חותם", סיפר ל-ynet. "היא אמרה שאפשר לראות אותו רק כשהוא מודפס. חיכינו כרבע שעה עד שהמדפסת תסכים להדפיס". כשהמדפסת סיימה את מלאכתה, חיכתה לערן הפתעה אמיתית.
"כל עוד המספר נכון - זה מה שחשוב"
"הסתכלתי על על הנייר שלפני, ואני רואה שהשם שרשום עליו הוא של לקוח ששמו הפרטי הוא אסדי ושם משפחתו שונה בתכלית משם משפחתי", סיפר. "אמרתי לנציגה 'זה לא השם שלי, זה לא אני איך זה יכול להיות? נציגת השירות אמרה 'זה בסדר' - בטח זה השם של האדם שהסיריאלי (IMEI) של הטלפון היה שלו'.
ערן התעקש. "חזרתי והדגשתי: 'אבל אני לא אסדי, וזה לא שם משפחתי וגם מספר תעודת הזהות לא דומה לשלי', אבל היא אמרה 'אין בעיה, כל עוד המספר נכון - זה מה שחשוב'. ביקשתי שישנו את זה, אבל לא היה עם מי לדבר. השארתי את הטלפון שם לתיקון ורצתי לפגישה שכבר איחרתי אליה. אני מקווה שכשאקח אותו בחזרה, אתעקש שהעניין יתוקן.
"חשוב לי לומר שזו לא היתה טעות הקלדה. נציגת השירות לא שאלה קודם לכן לשמי, ולא ידעה אותו בכלל, כך שלא יכלה לטעות בשם. בנוסף כל שאר הפרטים של הטלפון והקו היו נכונים, כולם למעט השם, שם המשפחה ומספר תעודת הזהות".
טעות הקלדה או טעות במכשיר?
ואכן, בטופס תחת שם הלקוח רשום שמו של אותו אסדי, מספר תעודת הזהות הוא שלו אך מספר המנוי הוא של ערן. מה בדיוק קרה כאן והאם על ע' להתעקש שירשמו את המכשיר על שמו, או שהוא יכול להירגע ולהשאיר את הדברים על כנם כפי שאמרה לו הנציגה?
עומרי לוי, כתב סלולר ב-ynet מסביר: "לטלפון סלולרי שני מספרים: האחד הוא מספר IMEI שהוא המספר הסריאלי, הסידורי, המשמש מעין מספר תעודת זהות של הטלפון. בנוסף לו, קיים מספר סידורי לכרטיס הסים, עליו יושב הקו של כל לקוח. תמיד כשלקוח קונה מכשיר מחברה, היא שומרת במחשביה שני מספרים תחת אותו שם לקוח.
"כיוון שערן רכש את המכשיר מסלקום ולא ממשווק פרטי, נראה שבשלב לא ידוע כלשהו חלה טעות. ייתכן שטעו לכאורה בהזנת המספר הסידורי, אולם לא סביר להניח זאת, שכן בחברות הללו לא נוהגים לרשום פרטים כאלה ביד, אלא בסריקת ברקודים.
"השערה טובה יותר היא שהדבר קרה בעת תיקון עבר של המכשיר. יתכן שהשיבו לו מכשיר שאינו שלו, ומאוד ייתכן שהשינוי לא עודכן במחשבי החברה".
עדיף שיתעקש שהעניין יתוקן
ואכן זו אינה הפעם הראשונה שע' מביא מכשיר זה לתיקון. הנציגה אמנם אמרה לו שהכל בסדר ואין לו מה לדאוג וסירבה לשנות את "הבעלות" על המספר הסידורי. אבל לפי לוי, כדאי לע' להתעקש שיעשה שינוי.
"אם היה קורה לי הייתי עומד על זה", מסביר לוי. "זה בעייתי. היום אין עם זה בעיה, אולם מחר יתחלף מנהל מרכז, יחדדו את ההוראות והנהלים בעקבות גניבת מכשירים סלולריים, ואז זה כבר לא יהיה בסדר וירימו גבה ויעשו לו בעיות. כיוון שלכאורה זה המכשיר החוקי שלו, אני ממליץ שידרוש בכל תוקף שיתקנו את העניין במחשבי החברה".
מסלקום נמסר בתגובה: "סלקום פועלת בשקיפות מלאה אל מול לקוחותיה ומאפשרת לכל אחד לקרוא את המסמך עליו הוא חותם על מסך המחשב או על דף מודפס.
"במקרה הנדון, נרשם בטעות על טופס התיקון שם לא נכון, אנחנו פועלים לבדיקת הנושא ולחידוד הנהלים על מנת שמקרים דומים לא יישנו".