"כאן זה זארה ישראל"
בסניף זארה בקניון רמת אביב מוכרים דגם של מעיל שמגיע חגור בחגורה - בלי החגורה שלו, אבל באותו המחיר. למה? כי החגורות נשברו ובסניף החליטו במקום לגנוז את הדגם הפגום, למכור אותו בלי חגורה "כי נשים קונות אותו גם ככה". מירב קריסטל חושבת שמדובר בחוסר כבוד לצרכניות וחוסר כבוד לאופנה
הימכר דגם חגוּר של מעיל בלי חגורותיו? מסתבר שכן. בזארה רמת אביב מוכרים דגם של מעיל שמגיע עם חגורה - בלי החגורה שלו. למה? "כי נשים קונות אותו גם ככה".
במהלך השנה, המעיל שהחגורה היא חלק אינהרנטי בו, נמכר כראוי - כשחגורתו עימו. אולם נראה כי בשלב כלשהו החליטו בסניף זארה בקניון רמת אביב למכור אותו בלי החגורה, למרות שמחיר המעיל לא נפגם עקב כך (למעט הנחת סוף עונה לא ענקית, שמשותפת לכלל המעילים בחנות).
דווקא משום שהמעיל הזה נטול חסרונות בעיני, שמתי לב לחיסרון שנפל בו. לי ולמעיל רומן ארוך: הוא חמק מידי בתחילת העונה, והזדמן בדרכי בסופה. רק אמש גיליתי שהוא נמכר בהנחה, יחד עם שאר פריטים חורפיים, והחלטתי סוף סוף לרכוש אותו.
מישהו ערך הפרדת כוחות בין המעילים לחגורות
אולם בעת המדידה שלו, לא קיבלתי את אותה תחושה ודאית שהמעיל הזה נועד לי ואני נועדתי לו כפי שאירע במדידה הקודמת, הקסומה, לפני מספר חודשים. המעיל אותו חמדתי מאוד אז, היה כעת מעט גדול מדי ונראה היה שמשהו חסר בו. חיפשתי ואיתרתי בצד הגוף צמד לולאות, אחת בכל מותן - עדות אילמת להימצאותה של חגורה שם בעבר.
שבתי למתלה ממנו בא המעיל, ועליו נחו מספר מעילים מאותו הדגם, בצבעי לבן ואפור, כולם ניחנו באותן לולאות צידיות אולם במפתיע, באף אחת מהלולאות לא הושחלה חגורה. היתכן שזכרוני מטעני ושהלולאות הן עבור חגורה פוטנציאלית שאינה מובנית במעיל? האם אני חושדת בכשרים?
אבל כשסובבתי ראשי לאחור, גיליתי שהדמנציה והפרנויה עדיין לא תקפו כאן. בובה שחרחרה ניצבה שם, לבושה מברך ועד צוואר בדגם לבן של המעיל בו חשקתי, ולמותניה כרוכה חגורה שעוברת בלולאות שכאילו נוצרו עבורה. כלומר, לא כאילו - אלא נוצרו בדיוק בשבילה. הבטתי שוב במעילים שעל המתלה ליתר ביטחון. ואכן - נראה שמישהו ערך הפרדת כוחות בין המעילים לחגורות.
אין חגורות. את לא רוצה? אל תקני
פניתי מיד לאחד מהמוכרים שהסתובבו במקום בתקווה שהוא יושיעני ויפנקני בחגורה מהמחסן או במעיל וחגורה שחוברו להם יחדיו. "המעיל הזה בא עם חגורה, לא"? תהיתי בקול, והוא לא ידע לענות לי. הצבעתי על הבובה, והוא הנהן, ומיהר למחסן כדי לדלות משם מעיל חלופי עם חגורה. המוכר התמהמה לשוב, לכן פניתי למוכרת אחרת שענתה לי "כן, אבל בנות קונות אותו גם ככה, את לא רוצה - אל תקני".
התשובה הזאת היתה בעיני משונה מאין כמוה. האם מעיל שפגם בו, נמכר כאן כמו מעיל שאין פגם בו? מלמלתי: "אם הדגם מגיע עם חגורה, אי אפשר למכור אותו בלי חגורה", והיא ענתה, "אם את לא רוצה אותו ככה, אל תקני". המוכר הראשון הגיע בינתיים, ובידיו 4-3 חגורות שבורות ששייכות לדגם הזה, למרות שעל המתלה היו יותר מ-4 פריטים שנוצרו בצלמו. "לא נשארו לנו חגורות של המעיל", אמר.
המוכרת הסבירה לי ש"לקוחות מדדו את המעילים ושברו את החגורות" לשאלה מדוע לא קנסו אותן, לא היתה לה תשובה ולבקשה שלי לאפסן את כל מעילי הדגם שעל הסטנד במחסן, או למכרם כפגומים היא השיבה במבט תוהה.
בקופה: המוכרת לא יידעה על חסרונה של החגורה
ביאושי, פניתי למנהלת הסניף והיא זיהתה מיד את סיפור המעיל שלולאותיו צחיחות."בנות פשוט מוסיפות לו חגורה אחרת", אמרה. לשאלתי מדוע היא לא גונזת את המעיל הפגום או מוכרת אותו כסוג ב' השיבה: "אם הוא לא יימכר, בסוף נחזיר אותו לספרד, אבל בינתיים הוא נמכר גם ככה".
ביקשתי לדעת האם בעת המכירה בקופה, מיידעים את הצרכניות שהמעיל נמכר להן בלי החגורה האינהרנטית לו. היא השיבה שכן, ואני ביקשתי לבדוק זאת בעצמי וניגשתי לקופה. ומה קרה בקופה? כמובן שהמוכרת שעמדה שם העבירה את הברקוד בקופה ונקבה במחירו של המעיל בלי להניד עפעף. כשהצבעתי על חסרונה הבולט של החגורה, היא נעזרה במוכר שניצב לידה, שהחל לחפש אחר חגורה מתאימה. כלומר, ברור היה ששניהם לא יודעו לגבי מצבו הלוקה בחסר של המעיל.
בינתיים המנהלת הגיעה ואמרה שהמוכרת עברה לשם מזארה קידס, ולכן לא ידעה אותי על הבעיה, לחוסר הידיעה של המוכר היא לא התייחסה. "איך אתם מוכרים מעיל במחיר מלא כשחסרה לו חגורה"? שאלתי. והוא והמוכרת שלצידו אמרו "אנשים קונים מעיל מה אכפת להם מהחגורה"? והמוכרת אף הוסיפה בהתרסה: "את לא תקבלי עליו שום הנחה".
השבתי לה שאני כלל לא מחפשת הנחה נוספת, אלא מעוניינת לקנות במחיר מלא, מעיל מלא. לטענתי החוזרת שהם צריכים להורידו מהמדפים היא אמרה בהחלטיות שהמכירה הזאת היא במסגרת מדיניות הרשת.
כאן זה לא ספרד
גרסתי שלדעתי, וזו רק דעתי - בזארה ספרד לא היו מוכרים מעיל שחסר לו פרט שכלול בעיצוב המקורי, ושנמכר חודשים קודם לכן בעיצוב המקורי. ואילו נשברו החגורות, היו גונזים שם את הפריטים שנותרו. בתגובה, היא סיפקה את שורת המחץ: "בסדר, אבל כאן זה זארה ישראל".
אני חושבת, ובסניף חשבו שאני טועה, שלא הגיוני שמעיל ימכר כסוג א' כשחלק שאינהרנטי לו נעדר ממנו. לא יתכן שמי שקנתה את המעיל אתמול בלי חגורה, תגלה שחברתה, שקנתה אותו לפני שבועיים עם חגורה, שילמה את עליו את אותו המחיר.
אף אחד מהמוכרים בזארה רמת אביב שפניתי אליהם בתדהמה לא הבין מה אני רוצה מהחיים שלו. כוּלה חגורה. מה הבעיה, כמו שאמרו אבותינו ב"בלי סודות": מעיל נשאר מעיל.
אבל החגורה הזאת היא חלק בלתי נפרד מדגם המעיל והיא משנה לחלוטין את מראהו. גם אם המעיל הזה היה נמכר כשתוכי מונח על כתפו הימנית - לא הייתי קונה אותו בלי התוכי. לדעתי, מי שמוכר כך מעיל מועל בתפקידו כנציג האופנה עלי הקניון. בצער רב וביגון קודר ויתרתי עליו, שוב.
מזארה ישראל נמסר בתגובה: "המעיל הפופולרי נמכר עם חגורה. לצערנו נפלה תקלה נקודתית בסניף זארה רמת אביב. התקלה טופלה".