שתף קטע נבחר

"סבתא גוססת - אבל מ-yes מנתק רק המוות"

משפחה שסבתם נמצאת על ערש דווי ביקשה לנתק אותה מחברת הלוויין, אולם נציגת השרות אמרה לאב שעליהם לשלם קנס על ניתוק בטרם עת, או להמשיך בחיבור עד מותה. אחרי פניית ynet, בחברה החליטו לוותר על הקנס "באופן חריג"

האם גסיסה אינה סיבה מספקת להתנתק מחברת הלוויין מבלי לשלם קנס על התנתקות בטרם עת? נכד שסבתו נמצאת על ערש דווי טוען שב-yes אמרו שסבתו צריכה למות כדי שתנותק מהחברה בלי שתיקנס בדמי יציאה.

 

קלבדיה, אם וסבתא בת 82, אושפזה לאחרונה בבית חולים בעקבות סיבוך של מחלת הסרטן. הרופא המטפל בה הודיע לבני משפחתה שהיא נמצאת בשלב הסופי של המחלה ועשויה ללכת לעולמה בכל רגע, או תוך כמה חודשים - כך או כך, הביתה היא כבר לא תחזור.

 

בני משפחתה הגיעו לביתה, בין היתר כדי לסגור את ענייניה, ובנה התקשר אתמול ל-yes כדי לנתק את אמו מחוסרת ההכרה משירותי הטלוויזיה בלוויין. הנכד שלה סיפר ל-ynet: "אבי אמר לנציגת השירות שסבתי כבר לא תחזור לביתה כיוון שהיא גוססת וימיה ספורים. הנציגה הודיעה לו שכיוון שסבתא עדיין חיה - 'או שאתם מתנתקים ומשלמים קנס על התנתקות לפני תום החוזה, של כ-400 שקל, או שאתם ממשיכים לשלם ואז נבטל את המנוי כשיגיע זמנה, בלי קנס".

 

לפי הנכד, אביו היה המום. לטענתו אמר לנציגה שנכון שאמו עודה בחיים, אבל היא לעולם לא תצפה ב-yes יותר. האב טוען שהנציגה הסבירה לו שאין אופציית ניתוק ללא קנס, (או כפי שמכנים אותו בחברות התקשורת: "דמי יציאה" או "דמי החזר עלות ההטבה") באמצע חוזה  - אם האדם המנוי לא נפטר.

 

"אחרי התלבטות, אבי ביקש ממנה להתנתק", מספר הנכד. "היא פשוט לא נתנה שום אופציה אחרת מלבד התנתקות או המשך מנוי עד שסבתי תמות. אז אבי אמר שאם אין מה לעשות - נשלם את הקנס. עכשיו אנחנו מתלבטים אם לשלם אותו בכלל, כי כל הסיטואציה לא נראית לנו הגיונית או אנושית, האם מ-yes מנתק רק המוות?". 

 

בעקבות פניית ynet, ב-yes יוותרו "באופן חריג" על הקנס 

מחברת הלוויין נמסר בתגובה: "ראשית אנו מאחלים ללקוחה החלמה מהירה ורפואה שלמה. לאור פנייתך, ביצענו בדיקה ברשומות החברה, וכן בוצעה האזנה לשיחה אשר התקיימה אמש. בנה פנה לחברת yes בבקשה לסיים את ההתקשרות במנוי עקב מחלתה של האישה ומעבר לבית אבות.

 

"במהלך השיחה, הנציגה הציעה אפשרות לביצוע העברת בעלות של המנוי כיון שניתוק המנוי כרוך בדמי החזר עלות הטבה בסך 402 שקל. בנה טען כי מצבה הבריאותי של הלקוחה הינו קריטי.

 

"נציגתנו הסבירה לאב כי נציג ממחלקת קשרי לקוחות יצור עימו קשר על מנת לתאם מועד לאיסוף הציוד וכי תבדוק את נושא בקשתו לוויתור על תשלום דמי היציאה. ברצוני להדגיש ולציין כי השיחה נערכה בצורה נעימה, ונציגתנו פעלה על פי מדיניות החברה.

 

"לאור נסיבות המקרה, ובאופן חריג, החליטה חברת yes לא לגבות דמי החזר עלות ההטבה והופסק החיוב במנוי. ב-26 בינואר, נציגת פניות ציבור של חברת yes יצרה קשר טלפוני עם הנכד ועדכנה אותו בנושא, וכן תיאמה עימו מועד לאיסוף ציוד הקצה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים