שתף קטע נבחר
 

ביהמ"ש: לא נורא שיהיו שני מותגי יין עם אותו שם

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בקשה של יקב תניא, שמשווק יין פרימיום בשם הלל, לאסור על יקב ארזה לעשות שימוש מסחרי בשם המותג ביין קידוש

שני יקבים ימשיכו לשווק יין בעל אותו שם, כך החליט בית המשפט המחוזי בירושלים. ביהמ"ש דחה בקשה של יקב תניא, לאסור על יקב ארזה לעשות שימוש מסחרי בשם המותג "הלל".

 

יקב ארזה משווק יין קידוש (מרלו חצי מתוק) שמחירו 35-25 שקל בשם זה ואילו יקב תניא משווק יין פרימיום בשם זהה שמחירו נע בין 130 ל-390 שקל. מותג היין הלל של יקב ארזה יצא לשוק לאחרונה. 

 

 

בתגובה, לפני מספר שבועות, הגיש יקב תניא בקשה דחופה לבית המשפט לאסור על יקב ארזה לעשות שימוש בשם המותג הלל, בעברית ובאנגלית. הטענה: היין הזול מבקש לצבור לעצמו קונים על חשבון המוניטין של היין היקר.

 

כיוון שלא מדובר עדיין בסימן מסחרי רשו, שתי החברות מתחרות על רישומו אצל רשם הפטנטים ויקב תניא ביקש להוציא צו זמני נגד שיווק הלל של יקב ארזה כדי להשלים את הליכי הרישום.

 

השופט רפאל יעקובי דחה את התביעה וקבע שאין חשש לפגיעה במוניטין ובהכנסות עקב השימוש באותו שם לאותו מוצר, והדבר אינו צפוי לגרום לבלבול בקרב הצרכנים.

  

השופט נימק את החלטתו בכך שקיימים הבדלים מהותיים בין 2 סוגי היינות: סוג הבקבוק, סוג הפקק, תווית, רקע התווית, השפה, העיטור על התווית והדרך בה מצוין הסימן "הלל" על הבקבוקים.

 

בנוסף, היינות שונים מבחינת קהל היעד שלהם. הלל של יקב ארזה הוא יין עממי לקידוש ולכל הארוחה, ונמכר ברשתות השיווק בעשרות בודדות של שקלים. לעומת זאת, יין הלל של יקב תניא נמכר לקהל יעד מצומצם במלונות ומסעדות יוקרה במחירים של מאות שקלים. לכן, אמר השופט, ומשום שלא הציגו סיבות נוספות, לא צפוי, כרגע, ערבוב או בלבול בין השניים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
יין קידוש הלל. נשאר עם השם
צילום: ארי אביץ
מומלצים