עצמאי? מתג את עצמך - חזק את העסק
אם אתה עצמאי ושמך מזוהה עם העסק עליך להפוך את שמך לשם דבר - כי כך העסק יצליח יותר. עשו זאת על ידי קלות ההגעה אליכם בגוגל ואפיון מקצועי טוב
מיתוג אישי נתפס כאחד מאמצעי העזר לקידום בארגון שבו אתם מועסקים, או בכדי להתבלט בתור מועמד לתפקיד בכיר יותר, בארגון מתחרה שמחפש טאלנטים. אבל גם קבוצה אחרת, גדולה ומשמעותית של אנשים בעולם התעסוקה יכולה להרוויח הרבה מהשקעה לא גדולה במיתוג אישי - עצמאים שהשם שלהם מזוהה עם העסק. כי כשהשם שלהם נהפך לשם-דבר, העסק שלהם מצליח יותר.
איך משרד עורכי דין קטן, רואה חשבון עצמאי, מעצב גרפי, מגייסת כוח אדם עצמאית, חברת ייעוץ תקשורת קטנה וכו' - יכולים לייצר נוכחות חזקה, רחבה, ובולטת באינטרנט? נוכחות שתהווה מפת דרכים אל המשרד שלהם, מצגת מרשימה של ההישגים שלהם, רזומה עדכני של הקריירה שלהם, פרזנטציה של תחומי המומחיות שלהם? על ידי תוצאות טובות במנוע החיפוש של גוגל שיראו את כל מה שהם יירצו שיידעו עליהם מבחינה מקצועית.
איך עושים זאת?
- הקפידו שאתר הבית שלכם בנוי בהתאמה מוחלטת לאופן פעולתם של מנועי החיפוש. שתהיה בו "מפת אתר". שיהיו בו מילות מפתח (תגיות) מדויקות, שיחזרו על עצמן ככל האפשר. שיהיו בו כותרות (שמקבלות היררכיה גבוהה יותר מטקסט) מדויקות המדגישות את ייחודכם. ושהוא יכיל גם תכנים מתחדשים (מאמרים חודשיים, עדכוני חדשות בתחום שלכם).
- בנו בלוג לצד האתר שלכם, שיאוחסן ברשת, באופן נפרד. הבלוג ישמש כבמה דינמית להעלות בה תכנים מתחדשים, מאמרים חדשים, עדכונים מהמתרחש בתחום שלכם – וכל אלה לצד שימוש באותן מילות מפתח, ובדגש על כתיבת כותרות מתאימות.
- צרו עמודים אישיים לכל העובדים בחברה או בעסק, באתר LinkedIn – שם אפשר להציג את הרזומה של כל אחד, את תחומי המומחיות שלו והקשרים שלו, וכן לשים לינק לאתר שלכם ואל הבלוג – מה שיגדיל את הכניסות אליהם ויחזק אותם בגוגל.
- כתבו מאמרים מקצועיים טובים והעלו אותם במקביל, גם אל הבלוג וגם אל אתרים חופשיים ברשת, שבהם אפשר לפרסם חומר מקצועי. הקפידו שבכל מקום כזה תמלאו "דף כותב" ובו פרטי הכותב, דרכי ההתקשרות, תחום מומחיות, כמה מילים אודות המשרד, ותגיות.
- עדכנו, באמצעות הבמות הללו, את לקוחותיכם בכל פעילות חדשה, או מוצלחת-במיוחד שהיתה לכם, כדי שתישארו בתודעתם ובכדי שהם יזכרו אתכם כאשר מישהו יבקש מהם המלצה.
- תהיו שם. תהיו שם בשמכם, באופן אקטיבי, באופן עקבי ורציף. אנשים וחברות מחפשים באוקיינוס האינטרנט כל דבר, כל הזמן. אם לא תשחו בו, לא ידוגו אתכם.
זיכרו, כשהעסק שלכם הוא אתם - אם אתם לא שם, הוא לא קיים.
הכותבת היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים .