גם אל על עתרה לבג"ץ בעניין הטיסות לאילת
החברה מבקשת לבטל את ההגבלות שהוטלו עליה במסגרת האישור להפעלת הקו. בג"ץ לא הוציא צו על תנאי בעניין עתירות ארקיע וישראייר בעניין, והדיון אמור להתקיים באפריל
הסערה המשפטית סביב התחרות על קו התעופה לאילת מסרבת לגווע. אל על עתרה היום (ד') לבג"ץ, וביקשה צו על-תנאי שיורה לשר התחבורה, ישראל כץ, ולמינהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) לנמק מדוע לא יורה בג"ץ על ביטולן של המגבלות שהוטלו על החברה.
מדובר במגבלות על תדירות הטיסות וכמות המושבים, חיוב בהפעלת מספר טיסות מינימלי, והצורך בהפרדת מועדון "הנוסע המתמיד" של החברה בטיסותיה הבינלאומיות ממועדון הנוסע המתמיד של החברה בטיסותיה הפנים-ארציות. כמו כן ביקשה אל על לנמק מדוע לא יורה בג"ץ על הבהרת התנאי, שעל פיו בתום חצי שנה ייבחן רישיונה של החברה מחדש.
בד בבד קבע בית המשפט העליון כי בשלב זה אין מקום לצו ביניים כפי שביקשה ארקיע בעניין החלטת שר התחבורה על הכנסת אל על כמפעיל נקוב שלישי בקו לאילת. נקבע כי הרכב של שלושה שופטים ידון בעתירה - לא יאוחר מן המחצית השנייה של אפריל.
אתמול - יממה לאחר שארקיע הגישה בשנית עתירה בסוגיה -
הגישה חברת ישראייר עתירה בעניין, אף היא בפעם השנייה מאז החל המאבק על הקו. גם בעתירת ישראייר לא ניתן צו ביניים, ובית המשפט איחד את הדיון בעתירת ישראייר עם הדיון בעתירת ארקיע.
בחודש שעבר החליט שר התחבורה לאמץ את המלצות רת"א, ולאשר לאל על להפעיל לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד חברות ארקיע וישראייר.
על פי החלטת השר כץ, אל על תוכל להפעיל עד שלוש טיסות יומיות לכל כיון בין נתב"ג לאילת, בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע ובהיצע שאינו עולה על 430 מושבים ליום לכל כיוון.