האם H&M מכניסים מעט מדי קונים לחנות?
צרכנים מתלוננים שהתור מחוץ לחנות ארוך בלי הצדקה. "הם מכניסים קצת קצת כדי לעשות רושם", "נותרו רק בגדים במידה 46, אז למה נותנים לנו לחכות"? אנשי האבטחה: "אנחנו מכניסים 50 איש כל רבע שעה כדי שלא יהיה לחץ על הקופות". עצה: אם אתם רוצים לעקוף את התור - הצטיידו בתינוק
תלונות על מעט מדי אנשים בחנות H&M והרבה מדי אנשים שעומדים בתור מחוץ ל-H&M, נשמעות מתוככי קניון עזריאלי היום, העמוס מתמיד. בנוסף, צרכנים מתלוננים כי כשהם נכנסים לחנות, הם מגלים שלא נותרו בה כבר מידות אמצע.
אורטל מת"א, שהגיעה בצהריים לחנות, טוענת שלא ראתה כמעט קונים בתוכה, אולם מחוצה לה - התור השתפל ארוכות. "כשעברתי ליד החנות, היא נראית כמעט ריקה", היא מספרת. "כמעט כמו זארה ביום רגיל, אולי יותר חשוב להם לשמור על התור בחוץ".
אז האם ב-H&M מנסים ליצור באזז בשמירה על תור מרשים באורכו מחוץ לחנות? יצאנו לקניון כדי לבדוק את מצב העניינים. התור שמצאנו שם, אכן ארוך מנשוא ונראה היה שההתקדמות בו היא בקצב של חצי שעה - שעה וחצי המתנה.
"הם מכניסים קצת קצת, כדי לעשות רושם", אמרה לנו בכעס שירה גפסו, ת"א, שממתינה חצי שעה בתור. "עוד חודשיים כבר אף אחד לא יכנס לפה. הנה, תראי אנשים יוצאים בלי שקיות".
בחזית החנות נצפו 10 קונים סך הכל
וכאן בחזית החנות הסתובבו כ-10 אנשים בלבד, אבל כיוון שהמרחבים בה גדולים, מאוד הגיוני להסיק שהשאר משוטטים ומודדים בגדים במחלקות הפנימיות, שאינן נראות לעין מחוץ לחנות.
פנינו בשאלה לאנשי האבטחה. חלק מאנשי האבטחה ששומרים על הסדר בתור - שייכים ל-H&M וחלקם האחר - לקניון. איש אבטחה של H&M סיפר ל-ynet על שיטת הכנסת האורחים של החנות: "מכניסים כל רבע שעה 50 איש. 50 יוצאים, 50 נכנסים - כדי לא ליצור לחץ על הקופות ותאי ההלבשה".
לפתע מגיע בחור שדוחף עגלת תינוק, והשומר מכניס אותו בזריזות פנימה. שירה ממלמלת משהו על פרוטקציה, אבל השומר מסביר: "ברור שנכניס אותו לפני כולם, מה את רוצה שתינוק יעמוד בתור"? בקיצור, קבלו עצה: דרך טובה לעקוף את התור היא להצטייד בתינוק.
"היה עדיף שלא יפתחו פה את החנות הזאת", מתלונן יוסי, קצין ביטחון של קניון עזריאלי. "אנחנו עובדים בלי רגע לנשום. מחמישי אנחנו לא רואים בית".
טלי מחולון, שהגיעה למקום אחרי יום עבודה ("לא הייתיח מפסידה עבודה בשביל זה") מחכה בתור 10 דקות והיא בקצה המרוחק שלו, "כך שהדרך שלי עוד ארוכה", היא אומרת. "אני מבינה את הטריק שלהם. אם יהיה צפוף בפנים - אף אחד לא ירצה להיכנס. מנסים למנוע את מה שהיה בחמישי".
"הכל מידה 46"
לפתע יוצאות שלוש בנות מהחנות - מאי סומך מיבנה, קלי, וחן מראשל"צ, כששקיות בידיהן. רבים מתנפלים עליהן בשאלות אם זה שווה את ההמתנה.
"אין מידות, הכל 46", הן הודיעו לכולם. מאי סומך מצהירה בלהט: "זארה לא רואה את H&M ממטר", ותוהה: אני לא מבינה למה נותנים לאנשים לחכות שעתיים בתור אם אין מידות בשבילם. מסכנות הרזות. ראיתי אולי שני פריטים במידה 48, זהו. אני לא כל כך רזה ואין את המידה שלי, 40. אז קנינו מידה 42 רק כדי לצאת עם משהו".
קלי: "אין מספיק תאי הלבשה, הכל מבולגן בפנים, בגדים זרוקים על הרצפה, ואין בכלל מי שנותן שירות. בגדים שנמצאים על הבובות בחלון הראווה חסרים והרי מאלה צריך להביא פי 2, כי הם מוצגים בחזית החנות. ואיזה יחס, רצינו שורטס ג'ינס מהבובה, אז הסטייליסט אומר לנו 'זה מכור', ולא מסתכל עלינו בכלל".
למה באתן?
חן: "באנו כי כולם דיברו על זה. וראינו בטלוויזיה. אבל זה לא מצדיק את הטרחה".
מאי: "אני אמשיך לקנות בזארה".
מ-H&M נמסר בתגובה: "אנו עושים מאמצים להכניס כמה שיותר אנשים לחנות, בהתאם להוראות הבטיחות בקניון. מכניסים לחנות סחורה מספר פעמים ביום, כך שניתן למצוא את כל הפריטים והמידות".