למנהלים אכפת הרבה פחות מהעובדים ומהלקוחות
מסקר המנהלים של פרוסט אנד סאליבן עולה שרק 5% מהמנהלים רואים בשביעות רצון העובדים כאחת מ-3 המטרות המרכזיות. והלקוח? רק ל-26% מהמנהלים חשובה שביעות רצונו, לעומת 50% בסקר הקודם
המשבר העולמי הוריד את העובדים לתחתית סדר העדיפויות הארגוני ב-2009, כך עולה מסקר המנהלים העולמי השנתי של פרוסט אנד סאליבן. על אף ש-26% מהמנהלים דבקו בטענה שאחת מ-3 המטרות העיקריות היא שביעות רצון הלקוח, זו ירידה משמעותית בהשוואה ל-50% בסקר בשנה הקודמת. גם העובדים נפגעו - רק 5% מהמנהלים ציינו את שביעות רצון העובדים כאחת מאותן 3 מטרות עיקריות - בהשוואה ל-20% בסקר ב-2008.
באופן לא פחות מפתיע, למנהלים גם לא ממש אכפת מבעלי המניות - רק 6% מהמנהלים חשבו ששביעות רצון של האחרונים היא בצמרת מטרות הארגון.
עם זאת, מנתוני חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית, נראה שהמנהלים הפכו לרגישים הרבה יותר לצד ההוצאות. 21% מהמנהלים הגדירו את צמצום ההוצאות כאחת מ-3 המטרות העיקריות לעומת 11% ב-2008. 60% מהמנהלים הציבו את הצמיחה בהכנסות כאחת מאותן מטרות - בהשוואה ל-84% ב-2008.
העיתונות האינטרנטית מנצחת
על פי הסקר, 78% מהמנהלים דיווחו שמקור המידע החדשותי המועיל ביותר הוא האינטרנט. עיתונות מודפסת קיבלה 54% מקולות המנהלים אשר קוראים בעיקר מגזינים מקצועיים בנושאי ניהול ואסטרטגיה ולניתוחי מיקרו-מאקרו ממגזינים מקצועיים. 36% ציינו את התקשורת המשודרת - רדיו וטלוויזיה - כמקור מידע חשוב ביותר.ההתמודדות הקשה ביותר: 65% מהמנהלים ענו כי אחד מ-3 האתגרים הניהוליים המשמעותיים ביותר הוא המשבר העולמי. 49% מהנשאלים סברו שהלחץ התחרותי הוא הוא בין האתגרים המשמעותיים. בהתאם למגמת הירידה בהשקעה בלקוח, ענו 20% מהנשאלים כי שימור לקוחות הוא אחד מאותם אתגרים. רק 13% ראו בטכנולוגיות חדשות בצמרת האתגרים, לעומת 38% בשנה שעברה.
החשש מהמשבר ניכר גם משביעות רצון המנהלים מהצמיחה בארגון. רק 28% מהמנכ"לים הביעו שביעות רצון מרמת הצמיחה, לעומת 50% ב-2008. חברי דירקטוריון ומשקיעים היו מרוצים יותר מהמנכ"לים מרמת הצמיחה עם 42% לעומת 68% ב-2008.
מצמצמים השקעות
המשבר העולמי גרם למנכ"לים להתמקד באסטרטגיות פשוטות יותר ולא מחייבות כמו מכירות במקום אסטרטגיות סבוכות בהן כרוכות הוצאות גדולות. על פי הסקר, 45% מהמנהלים סברו כי אסטרטגיות מכירות הן בין החשובות ביותר בעיניהם; שותפויות - 40% לעומת 54% בשנה שעברה; ופיתוח מוצרים - 34%.
רק 20% מהמנהלים דגלו באסטרטגיות הקשורות להשקת מוצרים חדשים לעומת 59% בשנה שעברה, וזאת בשל העלויות הגבוהות הכרוכות במהלך כזה. בנוסף, רק 29% מאמינים בהמשך ההתרחבות הגיאוגרפית לעומת 42% בשנה שעברה.
הסקר הקיף 1,217 מנהלים בכירים, יו"רים ומנכ"לים, מכל ענפי התעשייה. בחלוקה גיאוגרפית 48% מהנשאלים היו מצפון אמריקה 24% מאירופה ו-17% מאסיה.