חברת החשמל: 17% פחות תלונות ב-2009
מהדו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור בחברה עולה כי ב-2009 התקבלו כ-16,400 תלונות לעומת 19,700 בשנה שקדמה לה. 32.8% מהתלונות נמצאו מוצדקות
נציב תלונות הציבור בחברת החשמל פרסם היום את הדו"ח השנתי שלו לפיו ב-2009 התקבלו כ-16,400 תלונות, לעומת 19,700 תלונות עליהן דיווח ב-2008 - כלומר, ירידה של 17%.
לאחר בדיקת הנציב, נמצא כי 32.8% מהתלונות ב-2009 היו מוצדקות. הנושאים העיקריים שעלו מהתלונות היו: דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים, חיובים בחשבון החשמל, עבודות חיבורים לבתים, זמינות וטיב השירות, אמינות אספקת החשמל ואיכות הסביבה. חברת החשמל מספקת חשמל לכ-2,450,000 בתי אב ומוסדות, והיא שילמה ב-2009 כ-3.8 מיליון שקל ללקוחותיה, בגין נזקים למכשירי חשמל.
לפי מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר, כ-98.3% מהתלונות הגיעו ישירות לנציבות תלונות הציבור של החברה או למחוזותיה. שאר התלונות הגיעו דרך צינורות אחרים כמו ארגוני צרכנים. "החברה מגישה כ-14 מיליון חשבונות חשמל בשנה", אמר. "חברת החשמל משיבה על תלונה, בממוצע, תוך 14 ימי עבודה. זאת, על אף שזמן התקן לטיפול בתלונה הוא 21 ימי עבודה. אנו שואפים כל הזמן להוסיף ולשפר את השירות, אך ראוי לומר, כי בהיקף ובאינטנסיביות של פעילויות החברה, השירות שלה הוא ברמה גבוהה מאוד".