שתף קטע נבחר

68% מערביי ישראל מעדיפים מוצרי מזון כחול לבן

כך עולה מסקר של רשת ביג זול, שהודיעה שתקים 15 סניפים ביישובים ערביים ב-5 שנים הקרובות. לפי הסקר, 50% מהאוכולסיה הערבית עורכת את קניותיה במינימרקט המקומי, אבל ישנה עלייה של 37% בקניות ביישובים יהודיים

רשת השיווק סופר זול מתכננת לפתוח בחמש השנים הקרובות 15 סניפים במרכזי יישובים ערביים, בהשקעה כוללת של כ-80 מיליון שקל. לכבוד המהלך, הרשת הזמינה סקר ממכון גיאוקרטוגרפיה, שנערך בקרב 500 נבדקים, ממנו עולה כי 68% מהנבדקים, אזרחי ישראל הערבים מעדיפים לרכוש מוצרי מזון תוצרת הארץ.

 

הסקר נערך בשפה הערבית, בקרב מרואיינים מוסלמים, נוצרים ודרוזים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הערבית הבוגרת בישראל. עוד עולה ממנו כי 50% מהם עורכים את קניותיהם במינימרקט המקומי אולם בשנים האחרונו ישנה עלייה בקניות ברשתות שיווק: 37% מהם מבקרים בחנויות ביישובים יהודיים. בנוסף נראה כי ההוצאה המשפחתית הממוצעת במגזר לא השתנתה ב-4 השנים האחרונות - משפחה ערבית מוציאה 2,120 שקל בחודש על מוצרי מזון, כשההוצאה על מזון לנפש נמוכה מזו שבמגזר היהודי ב-19%.

 

מסתבר שאוכלוסיית המגזר הערבי נוהגת לפזר את קניותיה במספר רב יחסית של נקודות מכירה - חנות ירקות, אטליז ובית מאפה למשל. בממוצע, משפחה עורכת קניות ב-4.2 נקודות שונות - לעומת משפחה מהמגזר היהודי שקונה ב-3.2 נקודות מכירה בלבד. עוד יותר מכך: כמחצית ממשקי הבית במגזר הערבי בישראל קונים ב-5 סוגי נקודות מכירה לפחות.

 

"יאפים ערבים משתמשים יותר בכרטיסי אשראי"

בסופרזול מתכוונים לקרוא תיגר על הנוהג הזה. ברשת מתכננים להקים סניפים בכפרים גדולים הסמוכים למרכזי יישוב יהודים. כמו כן ברשת טוענית שאיתרו מקומות מושכי קהל מכל המגזרים, והחנויות שיוקמו ישרתו גם יהודים שנוהגים לטייל בשבתות ובחגים. רשימת היישובים כוללת את: סכנין, פקיעין, נצרת, טמרה, עוספיא, שפרעם, כפר קאסם, מג'אר עילבון, באקה, ג'ת אלג'רביה,טירה, קלנסואה, כפר קאסם, מזרח ירושלים ורהט. בחלק מהערים הללו ישנם סניפים של רשתות שיווק אחרות.

  

בסופר זול מוסרים כי תחזית המכירות ל-3 השנים הראשונות של אותם סניפים שעתידים להיפתח עומדת על כ-105.5 מיליון שקל בשנה הראשונה, 269.7 מיליון שקל בשנה השנייה ו-532 מיליון שקל בשנה השלישית. פוטנציאל השוק בתחום המזון בלבד במגזר הערבי הינו בין 446 מיליון שקל לבין 490 מיליון שקל בחודש. לפי התוכנית העסקית של סופרזול, הרשת תגיע לנקודת האיזון בחודש העשירי לאחר תחילת הפעילות.

 

יוסף אשקר, מנכ"ל ובעלי ביג זול: "אנחנו הרשת היחידה שמגיעים מתוך המגזר, מכירים את הצרכים וההעדפות ומבינים היטב לליבו של הלקוח הערבי. אני מכיר היטב את הרגלי הצריכה במגזר, שאגב השתנו מאוד בשנים האחרונות, בשעה ששאר הרשתות לא רואות זאת בגובה העניים כמונו. כבר כיום אנו משרתים ציבור לא קטן מהמגזר ואנחנו יודעים איזה יחס אישי צריך להעניק, מה להציע, איך לפנות לציבור הזה באילו ערוצים לפרסם ועוד. אנו נדע להתאים את עצמנו למגזר טוב מכל אחד אחר.

 

"הציבור הערבי בשל ומצפה לעשות את הקניות בחנויות רשת גדולות ליד ביתו כפי שכיום הוא כבר עושה בהזדמנויות רבות בחנויות המצויות מחוץ לישובים הערביים. בערים ובכפרים הגדולים ישנו מעמד של יאפים ערבים והוא כולל בעיקר זוגות צעירים ורווקים, שמרבים להשתמש יותר ויותר בכרטיסי אשראי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הציבור הערבי בשל לחנויות רשת גדולות ליד ביתו?
צילום: Index Open
מומלצים