שתף קטע נבחר

לאומי מעדכן בסלולרי - גם אם החשבון לא שלך

חייל משוחרר קיבל מספר חדש מאורנג' ויחד איתו החל לקבל עדכונים אודות מצב החשבון שלו בבנק לאומי. הצרה היא שלחייל המשוחרר אין ולא היה מעולם חשבון באותו בנק. לאומי: "ככל הנראה מדובר בטעות בהקלדת המספר. מקרים מעין אלה הם נדירים, אנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת שלא יקרו"

הזמנתם עדכוני חשבון בנק דרך הסלולרי? שימו לב, יתכן שהבנק שלכם שולח עדכונים פרטיים אלו למנוי סלולרי אחר. חייל השתחרר מצה"ל ובמסגרת כנס משתחררים קיבל מכשיר ומספר חדשים מאורנג'. מספר ימים לאחר קבלת המכשיר החל לקבל הודעות sms עם מספר חשבון ופירוט יתרת חשבון עו"ש של מישהו אחר.

 

"ההודעות היו על חשבון בבנק לאומי", סיפר החייל המשוחרר ל-ynet, "וכללו יתרת חשבון ואפילו נתונים על חריגה. ואני מעולם לא הייתי לקוח של לאומי. פניתי לאורנג' בבקשה לחסום את המספר ובמקביל פניתי גם ללאומי. ההודעות פסקו לזמן מה ואז התחדשו. שוב פניתי לאורנג' והם הבטיחו שהעניין יטופל תוך שני ימי עבודה אבל בפועל כלום לא קרה".

 

כשפנה הלקוח לנציבת תלונות הציבור של החברה, זכה לדבריו לתשובות לקוניות ודלות המעליבות את האינטליגנציה. "אני ביקשתי ממנה שלא ישלחו לי מידע על חשבון שאינו שלי ושלא אשלם על השירות, והיא השיבה: 'חברת פרטנר משמשת פלטפורמה לקבלת עדכונים על העו"ש'. לטענתה, חברה בשם Unicell הייתה אמורה ליצור איתי קשר בהקדם האפשרי, מה שלא קרה עד כה. לא יודע מי החברה הזאת וזה לא אמור לעניין אותי בכלל. לא נרשמתי אצל הספק הזה ואני לא לקוח של הבנק".

 

"עניתי לה כך והיא שלחה לי בתשובה משהו כמו: 'שירות זה ערך עליון באורנג' ואני מצטערת שחוויית השירות שלך לא עלתה בקנה אחד עם העקרונות שלנו'. ממש חוסר הבנת הנקרא".

 

בפעם השנייה, פנה הלקוח גם לבנק לאומי, אבל כיוון שאינו לקוח של הבנק כיוון את עיקר מאמציו כלפי אורנג'. כשכלו כל הקיצין פנה ל-ynet. "יש לציין שמעבר לכך שההודעות הן מטרד וקרה כבר מספר פעמים שהן העירו אותי מהשינה, שנאלצתי לבזבז כבר מספר שעות מחיי הקצרים על הטיפול בנושא זה", סיפר הלקוח. "אני לא מבין למה אורנג' לא יכולה פשוט לחסום את ספק התוכן הזה ולמה בנק לאומי שולח הודעות sms עם פרטי חשבונות בנק של לקוחות לאנשים אחרים, גם אחרי שתי התרעות. האם לא אכפת לו מבטחון המידע של לקוחותיו?"

 

תגובת לאומי: "כנראה שזו טעות הקלדה"

מחברת פרטנר נמסר בתגובה "עם פנייתו של הלקוח לחברה, נערכה בדיקה בנושא על מנת לאתר את מקור השגיאה. במקרה זה, כמו בכל מקרה שבו מתגלה קושי, החברה עורכת ברור מקיף מול ספק התוכן עד למתן פתרון מלא ללקוח".

 

בבנק לאומי הודו שמדובר בשגיאה מצערת. "מבדיקתנו עולה כי מדובר במקרה נדיר ביותר שבו לשרות ההודעות של הבנק ב-sms (לאומי בזמן) נקבע בטעות מספר טלפון שגוי הדומה מאוד למספר הטלפון של הלקוח, ככל הנראה כתוצאה מטעות בהקלדת המספר. מקרים מעין אלה הם נדירים, אנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת שלא יקרו, ומתנצלים כמובן בפני המתלונן ובפני לקוח הבנק שהודעות שהיו מיועדות אליו הגיעו לאחר.

 

עוד נציין, כי ממש לאחרונה הוכנסה למערכת "לאומי בזמן" בקרה נוספת המונעת תופעות מעין אלו, לפיה: לקוח הנרשם לשירות, מקבל במהלך ההרשמה הודעת sms המבשרת על הצטרפותו לשירות, השירות נכנס לפעולה רק לאחר שהלקוח משיב ומאשר את הודעת ה-sms שקיבל דהיינו מספר הטלפון תקין ונכון.

 

חשוב לציין כי בנוסח ההודעות ששולח הבנק מופיע קוד ולא מספר החשבון של הלקוח כך שבשום מקרה הבנק לא חשף חשבונות או יתרות אמיתיים של לקוחות כפי שנטען בפניה.

 

הידיעה התקבלה בדואר האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לאומי מעדכן את הלקוח הלא נכון
מומלצים