שתף קטע נבחר

הסלולרי המושבת והאשראי המבוטל קמים לתחייה

חשבתם שביטלתם את כרטיס האשראי והסלולרי? מוטב שתבדקו שוב. הנה שני מקרים, של לקוחת אורנג' ולקוח ישראכרט, שגילו כי כרטיסי אשראי וטלפונים סלולריים יכולים לקום לתחיה ולייצר חשבונות לא קטנים עבור בעליהם

השבתתם טלפון נייד או ביטלתם כרטיס אשראי? תמיד טוב לבדוק אם הוא לא הפך לזומבי וחזר לחיים בעקיפין. צרכנית אחת גילתה שהנייד המושבת שלה הוכנס בטעות לחבילת מבצע וצרכן אחר גילה שכרטיס האשראי שביטל, חויב פתאום, חודשים אחרי הביטול.

 

הצרכנית היא מנויה של אורנג' כבר 10 שנים וגילתה אודות הנס שאירע לסלולרי הדומם שלה אחרי שקיבלה בחודשיים האחרונים חשבוניות בסכום מצטבר של יותר מ-2,000 שקל. "הסתבר לי שנציג שירות שדרג לי בטעות טלפון סלולרי מושבת שברשותי במקום את הסלולרי הפעיל שלי", היא מספרת, "וכך יצא שחשבתי שדיברתי במסגרת חבילת דקות, אבל כיוון שהסלולרי הפעיל לא הוכנס למבצע, חויבתי כרגיל".

 

היא גילתה את הטעות מאוחר למדי. "נכנסתי למבצע כבר לפני 11 חודשים, אז עשיתי שדרוג שכלל טלפון חדש וחבילת שיחות. באותה תקופה הייתי כל יום 12 שעות בעבודה בלי אפשרות לצאת, אז שלחו לי את החוזה לעבודה, ולא הסתכלתי איזה מספר טלפון רשום שם. על שמי רשומים ארבעה קווים, שניים מתוכם לא בשימוש כבר 6 שנים. אחד, לא היה פעיל אף פעם. רק בחודשיים האחרונים התחלתי להסתכל על חיובי האשראי ולתדהמתי גיליתי שאני מחויבת כל חודש בין 700-900 שקל. הסיבה שלא ראיתי את זה עד עכשיו היא שהחשבוניות מגיעות לאמי ברעננה ואני נמצאת במודיעין. לאחרונה התחלתי לקבל חשבוניות דרך האינטרנט וכך הדבר התגלה".

 

הצרכנית התקשרה לשירות הלקוחות ואז התבררה לה השגיאה. "שוחחתי בטלפון שלא הייתה לי בו חבילת דקות ועוד שילמתי 100 שקל לחודש על טלפון לא פעיל. אורנג' כמובן לא שמו לב לזה, למרות שלא עשיתי שיחה אחת בקו הזה. כעבור 3 שבועות חזרו אלי ואמרו שהם מחשבים את הזיכוי שמגיע לי".

 

מחברת פרטנר מסרו בתגובה: "מדובר בטעות אנוש שנפלה בעת עדכון פרטי עסקת השדרוג במערכות החברה. אנו מתנצלים בפני הלקוחה על העיכוב שחל בעת הטיפול בפנייתה. לאחר ברור מעמיק שערכנו בנושא, פעלנו לתיקון פרטי העסקה במערכות ולזיכוי חשבונה".

 

הכרטיס בוטל אבל החיוב הגיע

הצרכן השני, זכה גם הוא לד"ש מהעבר. בשבוע שעבר קיבל שיחת טלפון מפתיעה מישראכרט: "יש לך חיוב של 18 שקל על כרטיס שבוטל לפני יותר משלושה חודשים". "ישראכרט התקשרו בעצם כדי לדווח לי שנעשה שימוש בכרטיס ושאלו אם אני הוא המשתמש", מספר הצרכן. "אמרתי להם: 'אם הכרטיס בוטל, מה פתאום יש חיוב'? האם כשמבטלים כרטיס הוא למעשה לא לגמרי מבוטל ואפשר לחייב אותו בחיובים קטנים? האם צריך לבקש חסימה מוחלטת כדי שהכרטיס יחסם לחלוטין? למה ביטולו אינו מספיק?"

 

לפי חוק, כל עסקאות האשראי והתשלומים בכרטיס עוברות אוטומטית לכרטיס החדש, כאשר הישן מבוטל. אבל, מסתבר שאם הצרכן המבטל השאיר בעבר את מספר הכרטיס שלו אצל חברה כלשהי, למשל כביש 6 או סלופארק, והתיר לה לחייב אותו בכל פעם שעשה שימוש במתקניה, הוא זה שצריך ליידע אותה על החלפת הכרטיס. אם הצרכן לא מודיע לחברה על החלפת הכרטיס, היא תחייב אותו בתום לב על הכרטיס הישן, ואם חברת האשראי לא תשים לב לכך, הדבר עשוי להצטבר לחוב רציני.

 

בישראכרט מסבירים: "מבדיקה שנערכה בישראכרט בעקבות פניית הלקוח, עולה כי מדובר בכרטיס אשר בוטל בחברה כדין בעקבות פנייה מתאריך 9 בפברואר 2010. הלקוח ביצע עסקה טלפונית עבור שירותי חנייה והחיוב עבור אותה עסקה, בסך 18 שקל - הגיע לישראכרט ב-11 במאי.

 

"כיוון שבחברה ראו כי מדובר בכרטיס מבוטל, לא חייבו את הלקוח ב-2 ביוני, אלא דחו את החיוב בחודש ל-2 ביולי. במהלך פרק זמן זה יצרו נציגי החברה קשר עם הלקוח ווידאו עימו כי אכן מדובר בעסקה שהוא עצמו ביצע. זאת על מנת שלא לגרום לו אי נעימות מול ספק החנייה ולא לאשר את החיוב, דבר אשר היה גורר קנסות ותביעות ומתוך רצון של נציגי השירות של ישראכרט להעניק לו את השירות הטוב ביותר. בסיכומו של דבר, הלקוח אכן ביצע את העסקה האמורה, נציגי החברה שוחחו איתו והנושא בא על סיומו לשביעות רצון כל הצדדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
כרטיס מבוטל יכול להיות מחויב
צילום: Index Open
מומלצים